Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nahradí HYbrid Air akumulátory?

Peugeot a Citroën s technologií HYbrid Air potvrzují na jedné straně strategii snižování spotřeby a emisí CO2 a na straně druhé svůj průkopnický charakter, kdy opět přináší zcela převratné řešení. HYbrid Air je plně hybridní systém využívající benzín a stlačený vzduch.

Peugeot 2008 HYbrid Air představuje další inovaci ve prospěch životního prostředí a zákazníků na všech trzích. Tato průlomová technologie se totiž nabízí u modelu 2008, na jehož vývoji se podílely týmy ze tří kontinentů.
HYbrid Air spojuje novou generaci tříválcových benzínových motorů a stlačený vzduch. Během náročné práce výzkumných a vývojových týmů bylo podáno 80 patentů.


Princip fungování
HYbrid Air kombinuje dvě energie, aby dosáhl co nejlepšího výkonu podle konkrétních situací. Benzínovému motoru napomáhá, nebo ho dokonce nahrazuje, stlačený vzduch. Společně přispívají k nejúčinnějšímu chodu během přechodových fází: při zrychlení a rozjíždění.
Tato technologie využívá prvky, které jsou ve světě automobilů nové, ale byly testovány např. v letectví.


HYbrid Air tvoří:
§energetická nádrž obsahující stlačený vzduch, je uložena pod karoserií ve středovém tunelu;
§nízkotlaká nádrž na úrovní příčné vzpěry zadní nápravy, funguje jako expanzní nádoba;
§hydraulický agregát tvořený motorem a čerpadlem, umístěný pod kapotou na převodovém ústrojí.


Toto ústrojí se skládá z robotizované planetové převodovky, která řídí rozdělování obou použitých energií. Nahrazuje mechanickou převodovku, oproti které nabízí navíc automatizaci řazení rychlostí.
Zážehový tříválec je vybaven nejmodernějšími technologiemi: maximálním začleněním součástí bylo dosaženo optimalizace hmotnosti a kompaktnosti, použitím povrchové úpravy Diamon Like Carbon se snížilo vnitřní tření, systém Split Cooling snižuje dobu nutnou ke zvýšení teploty motoru, atd.

3 režimy
Oba zdroje energie ovládá řídící jednotka pro dosažení co nejlepšího celkového výkonu podle dané situace. Přechod mezi třemi režimy se provádí pro řidiče zcela transparentně.

V režimu „Vzduch“ (nulové emise) pohání vůz pouze energie stlačeného vzduchu. Vzduch postupně zabírá stále větší prostor v energetické nádrži a tím přesunuje odpovídající objem oleje. Ten je nositelem energie zásobující hydraulický motor spojený s planetovou převodovkou. Současně se odpojí spalovací motor a auto se pohybuje bez jakékoliv spotřeby paliva a bez jakýchkoliv emisí CO2.

V režimu „Benzín“ pohání vůz tříválcový motor 1.2 Vti, jehož hmotnost poklesla o 11 kg, tření se snížilo o 30 % a systém Split Cooling snížil dobu nutnou k dosažení optimální teploty motoru.Tento režim je vhodný především pro jízdu na silnicích 1. třídy a dálnicích při stabilní rychlosti.

Ve „Smíšeném“ režimu pracuje benzínový a hydraulický motor společně, jejich poměr se mění podle dané situace tak, aby bylo dosaženo optimální spotřeby. Pružný systém HYbrid Air může hydraulický motor pohánět ze dvou zdrojů. Pokud množství energie v nádrži pod tlakem dostačuje potřebě řidiče, funguje hydraulický motor s tímto zdrojem. Vedle toho může být v případě potřeby poháněn přímo hydraulickým čerpadlem.
Tento režim je určený zejména pro přechodné fáze ve městě i na silnici (rozjíždění, akcelerace).

Dobíjení energetické nádrže probíhá dvěma způsoby. Zpomalení (brzdění nebo uvolnění plynového pedálu) se nedosahuje tlakem destiček na brzdové kotouče, ale odporem vůči stlačenému vzduchu v tomto zásobníku. Alternativním způsobem je dobíjení nastartováním benzínového motoru. V této situaci se část energie získané z benzínového motoru použije pro stlačení vzduchu.

V obou případech se maximální energetické kapacity zásobníku pod tlakem dosáhne velmi rychle, za pouhých deset vteřin.

Jízda za 2,0 l / 100 km
Inovativní technologie má potenciál stát se nejdůležitější hybridní technologií v nabídce, která se bude používat na celém světě. Uživatelé osobních a lehkých užitkových vozů segmentů B a C získají:


§až 80 % jízd ve městě v režimu Vzduch (nulové emise), kdy auto jede, aniž by spotřebovávalo palivo,
§s tím spojení snížení spotřeby v městském provozu o 45 %,
§pružné řízení díky automatickému řízení převodu,
§nezměněná prostornost a modularita a nezměněná kapacita benzínové nádrže,


Během homologačních testů bylo dosaženo pouhých 2,9 l / 100 km a 69 g CO2 / km. HYbrid Air znamená společně s dalšími technologickými novinkami klíčovou etapu k dosažení cíle spotřeby 2,0 l/km. K rekordnímu výsledku se totiž dojde pomocí inovací u benzínového motoru nebo platformy. Pokud jde o motor, tam se nejdůležitější novinky týkají strategie downsizingu, snížení doby nutné ke zvýšení teploty motoru a díky spalování. Platforma představuje modulární stavební prvek, z něhož vychází koncepce a výroba nového modelu. Použití odlehčených materiálů a inovativních výrobních procesů umožní realizovat velké úspory hmotnosti.
.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar