Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MG4 Electric - elektromobil bez kompromisů

Včera byl novinářům představen nový elektromobil MG4 Electric s pohonem zadních kol, dvěma typy extra nízkých baterií umožňující dlouhý dojezd a dalšími vychytávkami. V ceně od 779 960 Kč.

Hravé a praktické MG4 Electric je kompaktním a současně prostorným vozem pro potřeby moderních uživatelů. S tímto vozem může do světa čistě elektrické mobility vstoupit skutečně každý.
Výrazné tvary design jsou ukázkou moderního pojetí sportovního designu v hávu elektrického hatchbacku. Ostře lomené LED světlomety v kombinaci s nezaměnitelnými ukazateli směru působí sportovně a temperamentně.

Futuristické ztvárnění zadní partie je postavené na vysoko umístěných brzdových světlech s vrstvenou strukturou, spoileru v podobě dvojice křídel, sestavě LED koncových světel a spodní části nárazníku imitující uhlíková vlákna.

Elegantně postupující linie střechy opticky prodlužuje celou křivku vozu. Na druhé straně zadní spoiler je postaven přímo do cesty proudícího vzduchu tak, aby podpořil maximální aerodynamiku, využití energie i jízdní agilitu.

High-tech světlomety

Design vozu je zřetelně definován světly denního svícení s 28 LED zdroji. K optimálnímu výhledu v noci pak napomáhají tři sestavy potkávacích a dálkových světel po každé straně. Ve spojení s 36 vertikálními LED ukazateli směru je celkový efekt světelných zdrojů jedním slovem úchvatný.


Styl interiéru

Méně je někdy více. Jednoduché a intuitivní uspořádání interiéru evokuje atmosféru postavenou na ryzích technologiích. Jednoduchý a zároveň rafinovaný přístrojový panel. Volant je nastavitelný v šesti směrech a s intuitivním minimalistickým pojetím funkčních tlačítek.


Vytříbené jízdní schopnosti

Nová čistě elektrická architektura MSP (Modular Scalable Platform – modulární rozšiřitelná platforma) přináší bezpočet výhod. Je robustnější, chytřejší a konstrukčně po všech stránkách lepší. Pohon zadních kol společně s výkonným elektromotorem poskytuje potřebný zátah za každé jízdní situace.

Systém pohonu zadních kol se schopností zajistit výtečný handling na limitu přináší ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami. Vzhledem ke skvělému držení stopy za všech podmínek se budete těšit na každou zatáčku.
Podvozek společně se systémem odpružení garantuje mimořádně přesné řízení, agilitu i pohodlí. Klíčem je zavěšení předních kol s výkyvnými rameny, propracovaná pětiprvková zadní náprava plus přesná koordinace všech podvozkových součástí.

MG4 Electric se systémovým výkonem 150 kW a točivým momentem 250 Nm umí akcelerovat z místa na 100 km/h za pouhých 7,98 s.

Tříúrovňová rekuperace energie

Systém rekuperace kinetické energie, který v případě MG4 nese označení KERS, podporuje tři různé úrovně: lehkou, střední a silnou. Po uvolnění akceleračního pedálu vozidlo zpomaluje a zpětně získává energii, kterou následně ukládá do baterie. To znamená maximálně hospodárný provoz i příkladnou kontrolu ve prospěch snazšího ovládání vozidla.

K účinnému snížení hmotnosti přispívá nápravnice z hliníkové slitiny, která současně zlepšuje ovládání i celkovou míru pohodlí. Rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50 je společně s nízkým těžištěm tou nejlepší zárukou suverénního průjezdu každou zatáčkou.

Pět jízdních režimů

MG4 Electric nabízí pět různých jízdních režimů: Normal, Eco, Sport, Snow (sníh) a Custom (uživatelské nastavení). Každý z jízdních režimů přispívá k radosti za volantem bez ohledu na aktuální jízdní podmínky.

MG4 Electric s nejnovější brzdovou soustavou Continental a kotoučovými brzdami na všech kolech rozhodně dostojí svému sportovnímu vzhledu. Suverénní zpomalování na mokru znamená kratší brzdnou dráhu (cca 19 m) při zpomalování z 66 km/h do zastavení.


Pasivní bezpečnost

Na ochranu posádky před vážným zraněním má MG4 v záloze robustní konstrukci karoserie, spolehlivou technologii ochrany baterie a 6 airbagů.Adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně i další technologie autonomního řízení úrovně L2 pomáhají snižovat stres a únavu řidiče v rušné dopravě.


Elektromotor
Synchronní třífázový s permanentními magnety
Kompaktní, lehký, vysoce účinný, s vysokým výkonem a točivým momentem

51kWh:125kW při 6500/min, 250Nm, 7,7 s
64kWh: 150kW při 7000/min, 250Nm, 7,9 s


Technologie vinutí svařovaných spon zvyšuje výkon/točivý moment na 1kg hmotnosti až o + 20 % 3.04kW/kg. Účinnost až 96 %. Nízká spotřeba energie vozu WLTP 160 W h/km. Celková hmotnost 59 kg.

Štíhlá a plochá baterie pohonu

MG4 přišlo s řešením extrémně štíhlé baterie pohonu s nejnižší výškou 110 mm na trhu EV. Nová struktura Cell to Pack patent CAT.
Prizmatické články jsou přímo v loženy do baterie, skládání článků do modulů je maximálně potlačeno


2 typy baterie

K dispozici jsou dva typy baterií s rozdílnou kapacitou a rozdílným chemismem:

51kWh baterie LFP, Lithium železo Fosfát, WLTP dojezd 350 km
64kWh Ternary L ithium Battery NMC (katoda nikl, mangan, kobalt) WLTP dojezd 450 km/ město 579 km


ZeroThermal Runaway Protection

Vysoce kvalitní ochrana proti tepelnému zhroucení baterie. Speciální konstrukce pro snížení tlaku a přenosu tepla mezi jednotlivými prizmatickým články navzájem, horizontální design, vertikální systém chlazení a tepelná izolace mezi články

TypLFP NCM
Rated energy51 kWh64 kWh
Využitelná energie50,8 kWh61,7 kWh
Norminal capacity 156Ah169.5Ah
Napětí článku3,2 V3,65 V
Napětí baterie327 V380V
Total voltage range260-379.6291.2- 452.4
Hmotnost398.7 kg408.6 kg




baterie má schválení celosvětových standardů IP68 and IP69K.
Pečlivé testování životnosti za všech podmínek, stability a bezpečnosti 16 testovaných položek

Test voděodolnosti
Test životnosti
Test teplotní odolnosti 25 C až +60 °C
Test rozkladu článků při cyklickém nabíjení a teplotě až 45 °C
Test při průniku ocelového hrotu
odolnost proti tepelnému zhroucení baterie
Specialní interní testy vystavení externím plamenům a nárazům 360°


Dobíjení

AC i DC nabíjení s vysokou účinností a za všech okolností počasí a jízdních podmínek
51kWh-LithiumŽelezo Fosfát

64kWhTernary L ithium Battery NMC
AC 11kW(Max) 10%~100% za 6.5h*
DC 135 kW(Max) 10%~80% za 35 min


51kWh Lithium Železo Fosfát
AC 6.6kW(Max) 10%~100% za 7.5h
DC 117 kW(Max) 10%~80% za 37min


Zajímavost

Startovací tlačítko byste hledali marně. MG 4 Electric jej nemá. Stačí mít klíč u sebe, otevřít dveře, zasednout, připnout bezpečnostní pásy a jste „READY“ a můžete vyrazit.
Po zastavení vypnete vozidlo otevřením dveří řidiče a odepnutím bezpečnostního pásu. Úplné vypnutí se provede až po zamčení vozu nebo volba na displeji multimédia.


Ceny
Verzevýkondojezdvýbavacena
51 kWh125 kW350 kmEmotin779 960 Kč
64 kWh150 kW450 kmElegance884 960 Kč
64 kWh150 kW435 kmLuxurybude později




MG + JL 17.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar