Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi RS 6 Avant GT 4.0 TFSI 4WD - radost z pohybu

Nové Audi RS 6 Avant GT je vrcholnou variantou této modelové řady. Speciální edice překypuje exkluzivními detaily v exteriéru i interiéru. Historie vzniku sahá ke koncepčnímu vozu RS 6 GTO, který spatřil světlo světa v roce 2020 jako studentský projekt.

Dvanáct učňů se specializací karosář, mechanik, lakýrník a nástrojář pracovalo na tomto projekt šest měsíců s podporou designérského oddělení Audi. Většinu své inspirace čerpali z legendárního závodního vozu Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989. Výsledek ukazuje řadu možností, jak mohou být talentovaní studenti pro společnost Audi přínosní dokonce již během svého studia.


Nové Audi RS 6 Avant GT se od ostatních verzí RS 6 Avant a RS 6 Avant performance odlišuje ještě působivějším vzhledem, který vychází z koncepčního vozu RS 6 GTO. Ohromující příď je zjevně inspirována koncepčním vozem RS 6 GTO. Maska chladiče Singleframe a mřížky v otvorech pro přívod vzduchu jsou kompletně leskle černé, což vůz vizuálně snižuje a rozšiřuje. Vertikální prvky ve spodní části předního nárazníku, nová mřížka v otvoru pro přívod vzduchu a působivý přední spoiler integrovaný do nárazníku umocňují ještě ostřejší vzhled. Společnost Audi Sport GmbH poprvé použila zcela nově navrženou kapotu vyrobenou z uhlíkového kompozitu. Tento materiál přitahuje k nově navržené kapotě pozornost svou jedinečnou povrchovou úpravou a na okrajích je působivě rámovaný barvou karoserie. Integrované ventilační otvory za velkými 22“ koly snižují tlak vzduchu v podbězích kol a zlepšují chlazení brzd. Stejně jako kapota jsou i blatníky obklopující velká kola poprvé kompletně vyrobeny z uhlíkového kompozitu, což je highlight pro samotný vůz i pro výrobu Audi.


Boční profil je definován ozdobnými lištami na rozšířených bočních prazích, kryty vnějších zpětných zrcátek z lesklého uhlíkového kompozitu a šestipaprskovými 22“ koly. Vzadu speciální edice zapůsobí černým nápisem „RS 6 GT“, designově upraveným zadním výklopným víkem s vizuálně sníženým prahem zavazadlového prostoru, funkčním difuzorem s vertikálním odrazovým sklem uprostřed, který vůz vizuálně rozšiřuje, a osobitým dvojitým spoilerem inspirovaným motoristickým sportem. Zadní spoiler byl převzat téměř 1:1 z učňovského koncepčního vozu. Poprvé v historii modelu RS 6 Avant nemá vůz podélné střešní nosiče, čímž vznikla ještě nižší a sportovnější silueta.


RS 6 Avant GT sjíždí z montážní linky s designovým paketem RS plus v sériové výbavě. Černý interiér vylepšuje řada ozdobných prvků v exkluzivní barevné kombinaci červené a měděné, například prošívání na volantu, bočních stěnách středové konzoly, středové loketní opěrce a loketních opěrkách ve dveřích a podlahové rohože s nápisem „RS 6 GT“. Toto barevné schéma se opakuje i na nových anatomických sportovních sedadlech RS čalouněných kombinací kůže a tkaniny Dinamica z mikrovlákna a nápisech „RS 6 GT“ přímo pod opěrkami hlavy. Voštinový vzor prošívání uprostřed sedadel se třpytí odstínem červená Express, zatímco prošívání na okrajích anatomicky tvarovaných sportovních sedadel má odstín mědi.


Loketní opěrky, přístrojová deska, středová konzola včetně jejích bočních stěn a horní části výplní dveří jsou čalouněny černou tkaninou z mikrovlákna Dinamica, zatímco ozdobné obložení je obšito temně černou tkaninou z mikrovlákna DinamicaNeobyčejnou dominantou interiéru je také sériové číslo vozu z edice limitované na 660 exemplářů, které je umístěno na středové konzole.


Ještě vyšší úroveň sportovních výkonů


Vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly poskytuje nejvyšší výkon 463 kW (630 k) a maximální točivý moment 850 N.m od 2300 do 4500/min (komb.spotřeba paliva v l/100 km: 12,7–12,2 (WLTP).
To znamená nárůst o 22 kW (30 k) a 50 N.m v porovnání s výchozím modelem RS 6 Avant. Vrcholná verze zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, o 0,3 sekundy rychleji než RS 6 Avant. RS 6 Avant GT zrychlí z klidu na 200 km/h za pouhých 11,5 sekundy, o 1,5 sekundy dříve než RS 6 Avant. V sériové výbavě je nejvyšší rychlost 305 km/h, zpomalení má na starosti sériově dodávaná brzdová soustava RS s keramickými brzdovými kotouči.


Výkon motoru 4.0 TFSI přenáší na vozovku trvalý pohon všech kol prostřednictvím sériově dodávané osmistupňové převodovky tiptronic s optimalizovanou rychlostí řazení. Stejně jako RS 6 Avant performance používá nejnovější verzi samosvorného mezinápravového diferenciálu. Mimořádně lehký a kompaktní mezinápravový diferenciál rozděluje točivý moment motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. Dojde-li k prokluzu, přenese se větší část hnací síly automaticky na nápravu s lepší trakcí – až 70 procent může směřovat na přední nápravu a až 85 procent na zadní nápravu. Přepracovaný mezinápravový diferenciál zlepšuje jízdní dynamiku, zajišťuje znatelně preciznější průjezdy zatáčkami a minimalizuje nedotáčivost při jízdě na limitu.


Speciální edice se od ostatních modelů RS odlišuje také diferenciálem quattro sport na zadní nápravě, který byl pro RS 6 Avant GT speciálně nastaven. Nové parametry jsou zaměřeny na zvýšení agility s upřednostňováním zadní nápravy v jízdním režimu „dynamic“. Zákazníci profitují ze sportovního, neutrálního chování vozu a velmi precizní ovladatelnosti. Poprvé, a pouze pro RS 6 Avant GT, se sériově dodává seřiditelný podvozek, který snižuje světlou výšku o deset milimetrů v porovnání s modelem RS 6 Avant a nabízí dokonalou kombinaci dynamiky a komfortu. Tužší pružiny, tlumiče nastavitelné ve třech parametrech a tužší příčné zkrutné stabilizátory (o 30 procent tužší vpředu a o 80 procent tužší vzadu) minimalizují pohyby karoserie při dynamických změnách, což je další faktor, který významně zvyšuje potěšení z jízdy. Součástí výbavy je rovněž nezbytné nářadí a návod pro individuální nastavení. Zákazníci si mohou alternativně objednat sportovní podvozek RS sport suspension plus se systémem Dynamic Ride Control (DRC) nebo adaptivní vzduchové odpružení RS adaptive air suspension.

Nové supersportovní pneumatiky Continental „Sport Contact 7“ s rozměrem 285/30 R 22 zajistí nezbytnou přilnavost při dynamické jízdě. Tyto pneumatiky poskytují konzistentně lepší adhezi na suchu i mokru a minimalizují nedotáčivost při rychlém průjezdu zatáčkou, a tím zaručují celkově preciznější ovladatelnost v celém rozsahu rychlostí. Brzdná vzdálenost při brzdění ze 100 na 0 km/h se navíc s novými pneumatikami zkrátila až o dva metry.



Výroba nejvyšší úrovně

Nové Audi RS 6 Avant GT se odlišuje také tím, že neprobíhá jeho montáž kompletně na montážní lince v Neckarsulmu. Nalakované karoserie 660 vozů putují do manufaktury Böllinger Höfe, v níž jsou malosériově vyráběny modely Audi R8, Audi e-tron GT quattro a RS e-tron GT. Vysoce flexibilní manufaktura v blízkosti výrobního závodu Audi Neckarsulm je v rámci koncernu Volkswagen jedinečná, a proto nabízí nejlepší podmínky pro dokončování vozů Audi RS 6 Avant GT. Finální montáž má na starosti sedm zkušených zaměstnanců na třech montážních stanicích přizpůsobených této exkluzivní speciální edici. Každý jednotlivý vůz zde stráví celý den. Všechny specifické prvky výbavy verze GT jsou do každého z pouhých 660 vozů RS 6 Avant GT určených pro celý svět montovány ručně. Mezi ně patří kapota, blatníky, boční prahy, dvojitý spoiler, spodní části předního a zadního nárazníku a seřiditelný podvozek.


První vozy budou zákazníkům předány ve druhém čtvrtletí 2024, základní cena v České republice činí 5 455 900 korun včetně DPH.



Audi 6.2.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar