Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránské rojení - kdo neviděl, neuvěří

Krásné počasí, nádherná vozidla, rekordní účast, příjemná atmosféra – takový byl několika slovy šestý ročník Veteránského rojení v Lobči u Mšena. Kdo se přijel podívat, určitě nelitoval. A k tomu ještě novinka v podobě nedělní jízdy do vrchu.

Do Lobče jsme se za veterány přijeli podávat poprvé před dvěma lety jen „na skok“. Vloni jsme už tušili co nás čeká, ale letos jsme byli příjemně překvapeni dvojnásob. Když před šesti lety manželé Tomáš a Zuzana Pavlíkovi-Šimonková se svými přáteli připravovali klubovou akci Czech Classic Car Clubu zdaleka nemohli tušit, že letos padne rekord v počtu zúčastněných vozidel – 133 automobilů, včetně ca 60 britských a na tři desítky motocyklů.
„Pro příští rok asi budeme muset udělat už selekci, protože prostory zámeckého dvora jsou přeci jen omezené a více vozidel se sem už prostě nevejde. Navíc uspořádat takovou akci pouze v několika lidech je skoro nadlidský výkon“, prohlásil po dopolední přejímce Tomáš Pavlík.
Není divu, že je p tento sraz vždy takový zájem, neboť už samotná orientační jízda nádhernou krajinou v okolí Lobče je zážitkem, zvláště když jedete ještě v otevřeném voze. Nutno dodat, že však šipkový itinerář dělal některým posádkám značné problémy a historická vozidla se na Kokořínsku pohybovala po celém okolí. Mnohým ale vůbec nejde dobře se umístit, ale pěkně projet v letním dni malebnou krajinou.
Ačkoliv šlo původně o sraz britských sportovních vozidel, není nouze ani o ostatní typy automobilů - italské, české, nechybějí ani předválečné kousky apod. Na dopolední výstavě se snaží pořadetelé rovnat vozidla podle značek či národností, nikoliv jen bezmyšlenkovitě, jako je tomu jinde. Tu stojí pravá britská klasika, - Triumphy a sportovní MG, tu předválečné „Midgety“, Jaguary, italské Fiaty a Alfy Romeo. Překvapením pro všechny byl příjezd „pozlacené“ Minervy z roku 1931, kterou pan Evžen Majoroš upřednostnil oproti původně přihlášenému Jaguaru.
Rekordní byla nejen samotná účast, ale také počet anglických vozidel, nejrůznějších značek – nejvíce byly zastoupeny MG, Triumphy, Jaguary, ale nechyběl ani Ford Escort, Austin Healey či Hillman Minx nebo Mini Cluman. Raritou byl bezesporu sportovní vůz Eagle SS MK 1 z roku 1972 postavený na podvozku Fordu Cortina. Jediný vůz svého druhu u nás je zároveň jedním z posledních vyrobených automobilů v roce 1972. Pod kapotou se ukrýval vidlicový dvoulitrový šestiválec o výkonu 174 k, celý automobil váží pouhých 820 kilogramů. Naproti tomu nejstarší automobil pocházel rovněž z Anglie. Singer 10 HP Tourer v původním stavu přivezl pan Václav Doležal, zatímco jeho další klenot MG PA řídila Martina Bendová. Nejstarším českým zástupcem byla tentokrát Praga Piccolo typ P, série 6 z roku 1926, z britských kromě zmíněného Singera pak dva Jaguary MK IV z roku 1946, opravdové skvosty, každý s jinou karosérií. Ve své době považován za perlu světového automobilismu, vzhledem ke zdařilé kombinaci výkonu, rychlosti, pohodlí, luxusu a jízdních vlastností. Pod kapotou se ukrýval řadový šestiválec 3,5 litru se sedmkrát uloženým klikovým hřídelem o výkonu ca 125 k.
Veteránské rojení nasadilo letos laťku hodně vysoko a rozhodně patří mezi nejkvalitnější podniky u nás, přestože není tolik znám, jako jiné veteránské soutěže. Pokud pořadatelům Czech Classic Cars Clubu vydrží elán, o čemž nepochybujeme, potom bychom se v budoucnu mohli jistě dočkat nejednoho překvapení.

Jindřich Lasík, 11.6.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar