Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránská elegance v Loučni - noblesa na zámku

Opravdu unikátní veteránskou akci, v našich zeměpisných šířkách dosud nevídanou, připravili pánové Judr. Bohuslav Klein a Mgr. Robert Pergl. Její příprava zabrala devět měsíců a my jen můžeme smeknout. Viděli jsme podobné akce v třeba v Německu, ale Chateau Loučeň Concours d‘ Elegance je jednoznačně předčila.

Oběma pánům se podařilo shromáždit prakticky nějakých devadesát procent nejzajímavějších a nejunikátnějších automobilů, které se nacházejí v České republice, doplněné několika exponáty slovenských majitelů.
Mezi návštěvníky i odborníky patřil k nejobdivovanější jednoznačně americký osmiválcový Duesenberg J Tourster Phaeton z roku 1930 Antona Kiaby. Tento skvost je k vidění opravdu zřídka. Už jen kvůli němu se vyplatilo do Loučně přijít. Ale byly tu i další. Mimochodem osm vozů Bugatti včetně Typu 46 ze stejného roku pana Kleina nebo typu 43/44 pana Jiřího Koťátka. Pozlacenou osmiválcovou Minervu De Ville Royale (1931) přivezl pan Martin Sluka. Unikátní Minerva GP (1930) startovala v třicátých letech na Masarykově okruhu, zatímco další Typ SS 12 60 karosoval Oldřich Uhlík.
Jeden z našich nejlepších renovátorů pan Ladislav Novák přivezl Hispano Suiza, Isotta Fraschini a Bentley 4 ¼ Litre. Všechny postavil vlastníma rukama. A tak bychom mohli pokračovat. Co automobil, to skvost. Jako třeba závodní speciál Wikov 7/28 Sport (1929) v původním nerestaurovaném stavu je znalci považován za nejlepší český závodní automobil a vlastní jej ing. Stanislav Karger. Národní technické muzeum vystavilo čerstvě renovovaný dvouválcový Wartburg 5 HP vyrobený před 112 roky. Škodovácké muzeum se pochlubilo vozem Laurin Klement 110 a Škoda Rapid Monte Carlo a tatrovácké přivezlo Tatru T30 Sport Kabriolet. A díky podpoře společnosti Scuderia Ferrari se podařilo zapůjčit přímo z Maranella monopost Ferrari 500 F2 z roku 1952, s nímž získal slavný Alberto Ascari dva tituly mistra světa. Z Itálie jsme mohli obdivovat ještě dvanáctiválec Ferrari 275 GTB4, rok výroby 1967.
Vypsat všechny vystavené automobily se nám do článku nevejde ale zhlédnutí sedmdesát nej…automobilů muselo uspokojit každého. Pravda, vstupné bylo 500 Kč, možná pro někoho vysoké, ale na druhou stranu nikde jinde a možná ani už nikdy jindy takové skvosty pohromadě neuvidí. Takže, podle nás byla výše vstupného úměrná nabídnutá kvalitě. Concours d‘ Elegance není žádnou poutí, aby sem vyrazili rodiny se svými ratolestmi a automobily si fotili mobilními telefony. Také jste tady mohli potkat všechny ty, kteří mají co do činění s veterány v Čechách a na Slovensku. Nechyběl ani Maestro Václav Zapadlík, který rozdával dobrou náladu na každém kroku.
Na závěr nám nezbývá než panu Kleinovi a Perglovi a mnoha dalším nejmenovaným nadšencům poděkovat za skvělý zážitek. Díky moc! A vám můžeme slíbit, že se k akci ještě vrátíme.



J.Lasík 14.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar