Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Stovka veteránů na zámku Lobeč

Tak máme za sebou dvanáctý ročník Veteránského Rojení v Lobči a musíme říci, že se opět vydařil, i když vzhledem k povodním a ne právě příznivé předpovědi počasí bylo těžké předem odhadnout, kolik přijede účastníků a kolik dorazí diváků.

Ale bylo jich hodně. Dvůr zámku Lobeč se sice plnil od ranních hodin trochu pomaleji, ale kolem jedenácté hodiny už byl plný takřka do posledního místečka. Kromě stovky těch, kteří zaplatili, se objevilo i několik chytráků, jenž zřejmě mají hluboko do kapsy, byť vlastní třeba sportovní automobily Ginetta nebo Marcos a jiné. Naštěstí většina majitelů historických automobilů a motocyklů si moc dobře uvědomuje, že v dnešní době něco pořádat není vůbec jednoduché a z tohoto důvodu rádi zaplatí startovné, které je opravdu symbolické, stejně jako vstupné. Třeba v Roztokách zaplatíte sto korun, v Lobči jen čtyřicet.
Ale vraťme se k „Rojení“. Letos manželé Tomáš a Zuzka Pavlíkovi společně s několika členy Czech Classic Car Clubu připravili úplně novou trať, která poprvé nevedla na Kokořínsko. Směřovala na zámek Stránov u Mladé Boleslavi, kde byla malá přestávka. Délka trasy se také prodloužila zhruba na sto třicet kilometrů. Byla ale hodně záludná a náročná na orientaci, navíc okořeněna zkouškou pravidelnosti, kdy bylo nutné vymezený úsek zajet při druhém průjezdu ve stejném čase jako poprvé.
Tradičně převažovaly britské značky, neboť „Rojení“ původně vzniklo jako sraz anglických automobilů, a tak je tomu dodnes. Ale do Lobče si pomalu nacházejí cestu také majitelé předválečných automobilů. Zřejmě poprvé se na startu objevil vůbec nejstarší automobil, který sem kdy zavítal. S Fordem T z roku 1915 přijel pan Jiří Pešán v dobovém oblečení a bez problémů a v pohodě absolvoval celou trasu vedoucí přes Mšeno, Vrátno, Skalsko, Podkováň, Katusice, Krnsko k zámku Stránov a zpět. Krásný Cadillac La Salle z roku 1929 přivezl pan Jiří Lange a s Jaguarem SS, rok výroby 1937, nechyběl Standa Profeld. Výčet zajímavých automobilů by byl hodně dlouhý, ale slibujeme, že se k nim ještě vrátíme. Také úroveň všech veteránů byla na velice slušné úrovni, snad až na jeden Trabant 601, který „hrál“ všemi barvami.
Nakonec se vydařilo i počasí, žádné prudké lijáky ani bouřky se nekonaly, přestože obloha nevěstila nic dobrého. K pohodě opět vyhrával Jazz Kvintet Turnov, v double deckeru vařil pan Radim Tomek tradiční lahodnou kávu, v „busubaru“ se připravovaly míchané alko- i nealko nápoje, stánků s občerstvením byl dostatek…a myslíme si, že všichni odjížděli v podvečer spokojeni.


J.Lasík 10.6.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar