Star Rally Historic při barumce na čas
Star Rally Historic je již několik let součástí Barum Czech Rally Zlín. Letošní šestý ročník však bude průlomový – poprvé v historii akce určené soutěžním vozům staršího data výroby budou posádky měřeny.
Zatímco v minulých ročnících byla zlínská Star rally kvalifikována jen jako volný mezinárodní podnik historických vozidel organizovaný jako demonstrační jízda historických vozů. V letošním roce zůstane zachována i tato část ve formě „legend“, mnohem větší důraz však bude kladen na měřenou soutěžní část.
Se změnou zařazení soutěže přichází samozřejmě i organizační změny v předpisech. Jak již bylo řečeno, pole bude rozdělené do dvou částí. Měřené rally historických automobilů se budou moci zúčastnit historické vozy s průkazem sportovního vozidla, homologačním listem a platným HTP/TPHV. Vozy musejí odpovídat přílohám J a K MSŘ a současně platným technickým předpisům NSŘ. Soutěž historických vozů bude vypsána do tří tříd podle objemu motoru, přičemž na stáří vozidla nebude brán ohled.
Vypsané třídy:
HA1 do 1300 cm³ bez ohledu na stáří vozidla
HA2 od 1301 do 2000 cm³ bez ohledu na stáří vozidla
HA3 nad 2001 cm³ bez ohledu na stáří vozidla
Do druhé části Star Rally Historic patří tzv. demonstrační jízda legend, které se mohou zúčastnit historické soutěžní vozy nebo jejich repliky a soutěžní vozy dle NSŘ vyrobené do roku 1995. Vozidlo musí odpovídat věrně svým vzhledem a technickým provedením dobové příloze a reprezentovat historii soutěžního sportu. Vozidla vyrobená po roce 1990 musí být pouze originální soutěžní vozidla.
Jako již tradičně se vozy představí v pátek odpoledne na zlínském náměstí Míru, kde se uskuteční slavnostní start. Zlatým hřebem večera pak bude průjezd historických vozů městskou rychlostní zkouškou, předpokládaný start prvního vozu je v 19:45 hodin.
V sobotní části pak budou historické vozy startovat v mezidobí mezi průjezdy jednotlivých rychlostních zkoušek Barum Czech Rally Zlín. Celkem je naplánován jeden průjezd Trojákem, Semetínem a Pindulou, na divácky oblíbené Biskupice se pak posádky Star Rally Historic vydají dvakrát. Celkem je pro posádky připraveno šest rychlostních zkoušek o celkové délce 78,95 km.
Se změnou zařazení soutěže přichází samozřejmě i organizační změny v předpisech. Jak již bylo řečeno, pole bude rozdělené do dvou částí. Měřené rally historických automobilů se budou moci zúčastnit historické vozy s průkazem sportovního vozidla, homologačním listem a platným HTP/TPHV. Vozy musejí odpovídat přílohám J a K MSŘ a současně platným technickým předpisům NSŘ. Soutěž historických vozů bude vypsána do tří tříd podle objemu motoru, přičemž na stáří vozidla nebude brán ohled.
Vypsané třídy:
HA1 do 1300 cm³ bez ohledu na stáří vozidla
HA2 od 1301 do 2000 cm³ bez ohledu na stáří vozidla
HA3 nad 2001 cm³ bez ohledu na stáří vozidla
Do druhé části Star Rally Historic patří tzv. demonstrační jízda legend, které se mohou zúčastnit historické soutěžní vozy nebo jejich repliky a soutěžní vozy dle NSŘ vyrobené do roku 1995. Vozidlo musí odpovídat věrně svým vzhledem a technickým provedením dobové příloze a reprezentovat historii soutěžního sportu. Vozidla vyrobená po roce 1990 musí být pouze originální soutěžní vozidla.
Jako již tradičně se vozy představí v pátek odpoledne na zlínském náměstí Míru, kde se uskuteční slavnostní start. Zlatým hřebem večera pak bude průjezd historických vozů městskou rychlostní zkouškou, předpokládaný start prvního vozu je v 19:45 hodin.
V sobotní části pak budou historické vozy startovat v mezidobí mezi průjezdy jednotlivých rychlostních zkoušek Barum Czech Rally Zlín. Celkem je naplánován jeden průjezd Trojákem, Semetínem a Pindulou, na divácky oblíbené Biskupice se pak posádky Star Rally Historic vydají dvakrát. Celkem je pro posádky připraveno šest rychlostních zkoušek o celkové délce 78,95 km.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout