Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Combi a Octavia Combi 4×4 přicházejí

S novou generací vozu Octavia Combi a Octavia Combi 4×4 pokračuje ŠKODA AUTO ve své modelové ofenzívě. Prodej modelu Octavia Combi v Evropě bude zahájen v květnu 2013, od června pak Octavia Combi 4×4 se zdokonaleným systémem pohonu všech kol a mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.

Ať už s pohonem předních nebo všech kol, nová ŠKODA Octavia Combi nabízí prostor a techniku vozu střední třídy za cenu kompaktního segmentu. Rozměry nového modelu výrazně narostly, ale zároveň je o 102 kg lehčí než předchozí model. Octavia Combi 4×4 se může pochlubit systémem pohonu všech kol s nejnovější, pátou generací mezinápravové spojky Haldex.
Vnější a vnitřní rozměry obou modelů jsou identické. Automobil vyrostl o 90 mm na délku (4,66 m), 45 mm na šířku (1,81 m bez vnějších zpětných zrcátek) a 108 mm v oblasti rozvoru. Výsledkem je maximální možná prostornost. Délka interiéru novinky vzrostla o 33 mm na 1 782 mm. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl o 26 mm na 73 mm. Více místa je i nad hlavou na předních a zadních sedadlech (vpředu: 983 mm místo dosavadních 981 mm; vzadu: 995 mm namísto dosavadních 984 mm). Podstatně vzrostla také šířka ve výši loktů: vpředu na 1 454 mm (tj. + 39 mm), vzadu na 1 449 mm (tj. + 26 mm). Stejně tak došlo k optimalizaci šířky ve výši ramen: vpředu o 19 mm na 1 398 mm, vzadu o 4 mm na 1 378 mm.
Premiantem své třídy je Combi v oblasti zavazadlového prostoru. Jeho objem se oproti předchozímu modelu zvětšil o 5 litrů na 610 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel vůz odveze dokonce až 1 740 litrů (dosud: 1 655 litrů). Zadní opěradlo lze přitom pohodlně sklopit páčkou v zavazadlovém prostoru. Se sklopeným opěradlem sedadla spolujezdce lze přepravovat předměty do délky 2,92 metru.
Páté dveře se vyklápí vysoko a umožňují mimořádně pohodlné nakládání. Otvor zavazadlového prostoru dosahuje světlé výšky 1070 mm (+ 9 mm). Také maximální šířka nakládacího otvoru činí 1 070 mm (Octavia Combi II: 1 061 mm). Práh zavazadelníku je ve výšce 631 mm, o 6 mm níž nad vozovkou než dosud.
Premiéru má variabilní mezipodlaha zavazadlového prostoru, která jej rozdělí na různě velké a různě hluboké části. Novinkou je odkládací kapsa na kabát pod roletovým krytem. Oděvy lze nyní během cesty odložit do zavazadlového prostoru, aniž by jim hrozilo zmačkání nebo znečištění.



Bezpečnost na nejvyšší úrovni
Mezi nově vyvinuté systémy aktivní bezpečnosti patří Front Assistant s funkcí nouzové brzdy (od května 2013), Lane Assistant pro udržování vozu v jízdním pruhu, multikolizní brzda s automatickým brzděním, Crew Protect Assistant pro přípravu posádky na hrozící nehodu nebo Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy
Před zraněním posádku chrání až devět airbagů v kombinaci s tříbodovými bezpečnostními pásy. Poprvé se v Combi objeví kolenní airbagy (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu. Za mimořádně stabilní jízdní vlastnosti vděčí precizně naladěnému podvozku s dlouhým rozvorem v kombinaci s tuhou a lehkou strukturou karoserie.


Moderní systém pohonu všech kol
Poprvé se ve voze značky ŠKODA používá pátá, tedy nejmladší generace mezinápravové spojky Haldex. Technika reaguje na změnu podmínek v rozmezí milisekund a zaručuje tak maximální možnou aktivní bezpečnost i na zhoršeném povrchu. Navíc je třetí generace modelu Octavia Combi 4×4 standardně vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS), která upravuje distribuci hnacího momentu mezi levými a pravými koly, čímž umožňuje hladký rozjezd na plochách s nestejnoměrnou adhezí.
Elektronika rozděluje hnací moment mezi obě nápravy i jednotlivá kola. Za běžného provozu je poháněna primárně přední náprava. V případě potřeby se plynule připojí pohon zadních kol.
Na posílení celkového dojmu se odrazilo prodloužení rozvoru o téměř 11 cm (2 686 mm vs. 2 578 mm) při zkrácení předního převisu na 886 mm (Octavia II: 915 mm). Délka novinky je 4 659 mm. Třetí generace je tak o 90 mm delší než její předchůdce. Délkou a šířkou je kombi identické s liftbackem, výškou 1 465 mm jej však o 4 mm překonává.



Úsporné motory
Nově vyvinuté motory jsou až o 17 % úspornější než motory předcházející generace. Nabídka agregátů zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové jednotky.
Široká paleta motorů sahá od pohonné jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI o výkonu 132 kW. S výjimkou základních verzí jsou pro země EU všechny motory vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací. Vedle ekologické varianty GreenLine s motorem 1,6 TDI/81 kW plánuje ŠKODA pro model Octavia Combi také pohon na zemní plyn (CNG).
ŠKODA Octavia Combi 4×4 má v nabídce tři agregáty: 1,8 TSI/132 kW, 1,6 TDI/77 kW a 2,0 TDI/110 kW. Hodnoty spotřeby a emisí v porovnání s předchozím modelem klesly průměrně o 14 %. Součástí sériové výbavy jsou také v tomto případě systém Start-Stop a rekuperace.
Nová Octavia Combi nabízí adaptivní tempomat s automatickou regulací odstupu od vpředu jedoucího vozidla Adaptive Cruise Assistant. Nový Intelligent Light Assistant zamezuje oslnění ostatních účastníků provozu automatickým vypínáním a zapínáním dálkových světel. Automatic Parking Assistant podporuje samočinné parkování v příčném či podélném směru. Nejen při jízdě po městě přijde vhod rozpoznávání dopravních značek v paketu Traveller Assistant. Prostřednictvím volby jízdního profilu Driving Mode Selection může řidič stiskem tlačítka měnit různé nastavení nejen komfortních funkcí vozu.
Poprvé se ve voze značky ŠKODA používá pátá, tedy nejmladší generace mezinápravové spojky Haldex. Technika reaguje na změnu podmínek v rozmezí milisekund a zaručuje tak maximální možnou aktivní bezpečnost i na zhoršeném povrchu. Navíc je třetí generace modelu Octavia Combi 4×4 standardně vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS), která upravuje distribuci hnacího momentu mezi levými a pravými koly, čímž umožňuje hladký rozjezd na plochách s nestejnoměrnou adhezí.
Vůz disponuje také elektricky výklopnou a posuvnou panoramatickou střechou. Pro kombi se skládá ze dvou dílů. Zatímco přední díl lze pomocí elektromotoru vyklápět a posouvat, zadní je pevný. Celý střešní modul o rozměrech 1 362 × 870 mm je tvořen tónovanými skly s tepelně-izolační vrstvou.
Páté dveře lze otevírat a zavírat elektricky (volitelná výbava). Na přání může být vybavena systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).
Nadchne také nově vyvinutou generací infotainmentu. V sortimentu rádií a navigací si vyberou i ti náročnější řidiči. Vyšší řady infotainmentu se mohou pochlubit až 8" barevným dotykovým displejem se senzorem přiblížení. Maximální požitek z poslechu hudby nabízí nový Sound System CANTON, jehož zvuk byl optimalizován přímo pro interiér vozu ŠKODA Octavia Combi.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar