Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

SEAT 124 Sport Coupé na veteránské rallye

Na dvou největších rakouských veteránských soutěží Silvretta Classic a Ennstal Classic se představil vůbec poprvé SEAT 124 Sport Coupé 1600 z roku 1972. Na Silvretta usedl za jeho volant Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva společnosti SEAT S.A. zodpovědný za výrobu.

Velkolepou horskou scenérií rakouských Alp projíždělo od 5. do 7. července v rámci soutěže Silvretta Classic 2012 přibližně 160 historických vozů. Trasa vedla strmě vzhůru. Účastníci museli na celkových 550 kilometrech rozdělených do tří etap vedoucích Montafonem, Vorarlbergem a Tyrolskem překonávat četné alpské průsmyky s místy extrémním stoupáním. V soutěži nejde ovšem o rychlost, ale o maximální preciznost. Proto mají nejstarší vozidla v soutěžním poli stejnou šanci jako „youngtimery“ až do roku výroby 1992.
SEAT 124 Sport Coupé 1600 byl uveden na trh v roce 1970. Interiér dvoudveřové karoserie, která i dnes okouzlí svým elegantním designem, nabízí čtyři plnohodnotná sedadla. Zážehový motor 1,6 litru dosahuje nejvyššího výkonu 81 kW (110 k) a umožňuje nejvyšší rychlost 180 km/h. SEAT použil v modelu 124 Sport Coupé poprvé pětistupňovou převodovku. V roce 1973 následoval mírně upravený model 124 Sport Coupé 1800 poháněný motorem se zdvihovým objemem 1,8 litru a výkonem 87 kW (118 k). SEAT vyráběl modely 124 Sport Coupé (1600 a 1800) v letech 1970 až 1975. Celkem vzniklo přibližně 23 000 těchto vozů.



SEAT 124 Sport Coupé 1600
Doba výroby: 1970-1975
Karoserie: dvoudveřové kupé
Poh. Hmotnost: 995 kg
Motor: řadový čtyřválec
Objem: 1608 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 6400/min
Pohon: zadní kola
Podvozek vpředu: nezávislé zavěšení na dvojicích příčných ramen s vinutými pružinami a hydraulickými tlumiči, příčný zkrutný stabilizátor
Podvozek vzadu: tuhá náprava s pružinami, hydraulické teleskopické tlumiče, 4 podélná a jedno příčné rameno
Brzdy: kotoučové vpředu/vzadu
Pneumatiky: 165 HR 13, kola 5J x 13
Délka x šířka x výška: 4123 x 1670 x 1340 mm
Rozvor: 2420 mm
Rychlost: 180 km/h



JL, 10.7.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar