Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Rallye Vltava Historic - šedesát posádek na startu

Labužníci automobilových soutěží v posledních dnech chodí na seznamy přihlášených vozů letošní Rallye Šumava Klatovy, resp. Historic Vltava Rallye. Už teď je totiž zřejmé, že ve dnech 19. - 21. dubna uvidíme celou plejádu překrásných moderních, ale i historických závodních aut.

Těžko říct, nač se těšit víc. Zdali na moderní speciály či dokonce S2000, anebo na historické skvosty soutěží z let 60. až 80. Nejlépe asi na obojí, historie a současnost se totiž sejdou v Klatovech, aby se vydaly na trať patnácti rychlostních zkoušek. V tuto chvíli je přihlášeno 48 soudobých, také takřka šedesát historických soutěžních vozů. Jak jsme již informovali, obě soutěže pojedou tentokrát po stejných tratích tak, aby jejich harmonogramy na sebe (s dostatečným rozestupem!) navazovaly.
„Dobře víme, že jsme si na svá bedra naložili těžký úkol,“ říká k propojení obou podniků jejich ředitel Jiří Valenta. „Tímto způsobem se však pořádají soutěže také jinde ve světě a ani u nás to není žádná novinka – vždyť podobným způsobem se u nás závodilo i v ročnících 2008–10. Někteří diváci se možná trochu diví, proč uvidí na trati nejprve historické vozy. Důvodů je několik – Historic Rallye Vltava má u nás velkou vážnost například proto, že se jede v rámci mistrovství Evropy. V tomto seriálu byla mimochodem naše soutěž vloni hodnocena jako druhá nejlépe hned za Rallye Sanremo.
Na startu Vltavy uvidíme navíc hned několik evropských šampiónů, vesměs s legendárními vozy, jejichž atraktivní průjezdy se divákům budou určitě líbit. Historické vozy také jedou přece jen menším tempem, a tak je o něco menší riziko pro druhou skupinu vozů, že jejich závodění může narušit třeba zablokovaná trať. V neposlední řadě je pro nás důležitá skutečnost, že historické vozy nevynesou svou jízdou z krajnic příliš bláta, takže pro domácí špičku při Rallye Šumava Klatovy nebude trať příliš znečištěná.
Moderním speciálům budeme ale věnovat stejnou pozornost jako historikům a rozhodně si nepřejeme, aby trpěly například velkým množstvím defektů, které by znehodnotily soutěž. Před startem ´jejich´ soutěže proto prohlédne trať organizační vůz a pokud přece jen najde na trati místa od historiků výrazně znečištěná blátem či štěrkem, zajistí úklid. Snažili jsme se také závodníkům vyjít vstříc a pro obě soutěže jsme například oddělili servisní zóny v Kašperských Horách, oddělené budou také technické přejímky před soutěží. Těmito i dalšími opatřeními bychom rádi všem jejich počínání co možná zjednodušili při zachování vysoké sportovní úrovně obou soutěží.“
V historikách má zatím největší zastoupení ČR s 18 posádkami, následuje Finsko (10), Itálie (11), Německo (6), Švédsko (4), Anglie (3) a po jedné z Estonska, Litvy, Maďarska. Irska, Rakouska, Norska a Kanady. Asi nejatraktivnější vůz Lancii 037 představí Nor Jensen a Ital Pedro, s vozy Porsche 911 pojedou mj. Italové Rossi, Pasutti, Montini, Pagelle, Parisi, Němci Kuhn, Pfeiffer, Angličan Perez nebo Švéd Myrsell. Ani letos nebude na startu chybět německý šampion Reinhard Hainbach s Opelem Ascona a pochopitelně nemůže vynechat ani Miroslav Janota s Opelem Kadett. Příznivce jistě potěší i bývalý tovární jezdec Jindra Štolfa se Škodou 130 L.

Veškeré informace jsou na www.vltavarallye.cz a www.rallyesumava.cz

KŠ,
JL, 10.4.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar