Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

DKW F1 změnil automobilový svět

Před 40 lety se objevila reklama na vozy Audi se sloganem Vorsprung durch Technik (Náskok díky technice). Důvodů k tomuto kroku bylo v roce 1971 několik. Například DKW, jedna ze společností, z nichž vzniklo Audi, představila model F1, první velkosériově vyráběný automobil s pohonem předních kol.

Jörgen Skafte Rasmussen, který převzal v srpnu 1928 většinu akcií společnosti Audi Werke AG v Cvikově, si sliboval oživení prodeje od montáže osmiválcových motorů, vyráběných pod jeho vedením, do velkých Audi. Avšak v důsledku silné americké konkurence a dopadů světové hospodářské krize se závody Audi dostávaly od konce roku 1929 do stále větší finanční tísně. Proto bylo nezbytné vyvinout konkurenceschopný produkt, který by zajistil další existenci.
V říjnu 1930 se Rasmussen rozhodl pro rychlý vývoj nového malého vozu. Mezi konstrukční znaky patřil kapalinou chlazený dvouválcový motocyklový motor DKW, pohon předních kol a lehká ocelová karoserie. Rasmussen vyhradil na celou konstrukci maximálně šest týdnů. Projekt s označením F1 se vydařil.
Koncem listopadu 1930 vyjel nový model DKW s pohonem předních kol na první zkušební jízdu. V únoru 1931 představila značka DKW svou novinku u příležitosti autosalonu IAA v Berlíně. Do prodeje byly uvedeny rozmanité verze a model F1 se stal přes noc prodejním šlágrem a nejžádanějším modelem společnosti Auto Union. Do ukončení jeho produkce v roce 1942 sjelo z výrobních linek Audi cca 270 000 těchto automobilů.
Modely DKW s pohonem předních kol vytvořily také základ pro poválečnou obnovu společnosti Auto Union v Západním Německu. V letech 1949 až 1966 bylo v závodech Ingolstadt a Düsseldorf (v závodu Düsseldorf do roku 1962) vyrobeno 887 000 osobních vozů DKW. Poté přešla kompletní výroba na modelovou paletu Audi představenou v létě 1965.
Úplně poslední osobní vozy DKW přišly na svět daleko od své původní domoviny, v licenci Auto Union sjížděly z výrobních linek v Argentině a Brazílii až do roku 1968.

JL, 2.3.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar