Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

1000 mil československých startuje v pátek ráno

Po tříleté pause a u příležitosti 80. výročí založení závodu se opět uskuteční vzpomínková jízda 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH na trase Praha – Bratislava – Praha, tedy na poloviční vzdálenosti, než se v 30. letech jezdilo. Jízda startuje již tento pátek v 6 hodin ráno od Národního technického muzea

Závodu se mohou zúčastnit automobily do roku 1939. Ve zvláštní kategorii O cenu Scuderia Praha pak do roku 1965. Soutěž se jede na dvě etapy, které jsou vedeny mimo rychlostní komunikace. Jede se za plného silničního provozu dle itineráře a celková délka soutěže je cca 730 km.
Stanovené průměrné rychlosti:
40 km/h - účastníci kategorií závodu 1000 MIL
50 km/h – účastníci kategorie Scuderia Praha
Vzhledem k charakteru historických vozidel, podmínkám a pravidlům silničního provozu se závod jede sice za plného provozu na neuzavřených tratích, jako závod původní, ale za jiných soutěžních pravidel. Nerozhoduje dosažený čas a tedy průměrná rychlost, ale spolehlivost a pravidelnost jízdy a to za striktního dodržení pravidel silničního provozu, včetně rychlostních limitů.
Uvedené časy průjezdů jsou pouze orientační, jejich dodržení není kontrolované, bodované, penalizované. Posádky by měly časy ale přibližně dodržovat, protože na dané časy na trati s určitou časovou rezervou navazuje organizace a zajištění občerstvení, časomíry na měřených úsecích, průjezdních kontrol apod. Pokud tedy vozidlo pojede mimo časové rozpětí, může se stát, že nebude změřeno.
Trať bude zajištěna pořadateli, navigátory, kteří budou posádkám ukazovat v problematických úsecích směr. Závod o takové délce bylo nutné proložit několika pauzami. Ty budou zařazeny tak, aby nejen poskytly potřebný odpočinek posádkám a jejich strojům, ale byly zajímavé pro veřejnost. Předpokládaná účast je okolo 60 posádek. Mnohé veteránské akce dnes běžně mají okolo 200 účastníků. Tato akce se však z důvodu jejího charakteru, neuzavřenosti a délky trati a nenarušení běžného silničního provozu omezí na nižší počet vozidel.
Důvodem je také filozofie jubilejního ročníku, která se vrací k původnímu charakteru závodu, kdy šlo o prověření kvality strojů. I v letošním ročníku tedy půjde především o kvalitu, nikoliv kvantitu účastnících se strojů, které tak projdou výběrem, aby byly z historického a diváckého hlediska zajímavé.






Pátek 14. června PRAHA – BRATISLAVA
Praha – start NTM6,00 - 7,00
Český Brod7,00 - 8,00
Kolín7,42 - 8,42
Čáslav8,13 - 9,13
G. Jeníkov 8,34 - 9,34
Havlíčkův Brod 9,13 - 10,13
Polná9,44 - 10,44
V. Mezříčí10,33 - 11,33
Velká Bíteš11,00 - 12,00
Ostrovačice11,20 - 12,20
Brno12,06 - 13,06
Slavkov12,36 - 13,36
Hodonín13,16 - 14,16
Malacky15,05 - 16,05
Bratislava16,00 - 17,00



Sobota 15. června BRATISLAVA – PRAHA
Bratislavastart 6,00 - 7,00
Břeclav8,10 - 9,10
Brno9,15 - 10,15
Ostrovačice9,50 - 10,50
V. Bíteš10,15 - 11,15
Přibyslav11,45 - 12,45
Chotěboř12,40 - 13,40
Čáslav13,30 - 14,30
Kolín14,00 - 15,00
Č. Brod14,40 - 15,40
Úvaly15,00 - 16,00
Praha16,00 - 17,00



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar