Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Fabia S2000 ve světové premiéře

Více než rok pracuje tým Škoda Motorsport na novém voze Škoda Fabia Super 2000, s níž se při Barum rally objeví v roli předjezdce Jan Kopecký. Někdo z fanoušků může smutnit, že neuvidí Kopeckého v duelu s elitou seriálu IRC, na druhou stranu to signalizuje, že předpoklad homologace nového speciálu k 1. lednu 2009 je reálný.

Celý projekt Fabie Super 2000 odstartovalo vystavení studie na ženevském autosalónu 2007. Následně byl zahájen vývoj konceptu a jednotlivých komponentů. Ten byl ukončen na přelomu roku, což odstartovalo montáž prototypu a od února i první testovací zkoušky.
„Škoda Motorsport při vývoji spolupracuje s oddělením technického vývoje Škoda Auto. V oblasti technických konzultací je významným partnerem italská firma Sportech. Svůj díl práce na voze odvedla i zlínská firma AV Engineering. Motor vyvíjíme společně s francouzskou firmou Oreca. Dodavatelem elektroniky je firma Magneti Marelli. Převodovka a celý systém transmisí pochází od firmy X-Trac. Pokračujeme také ve spolupráci s výrobcem tlumičů značky Reiger. Dalšími partnery jsou ještě firmy Heggemann, Pankl či Brembo,“ uvedl vedoucí oddělení Škoda Motorsport Michal Hrabánek.
Do současnosti je vyrobena trojice prototypů vozu Škoda Fabia Super 2000. Za volantem asfaltové specifikace strávil většinu „ostrých“ kilometrů především Jan Kopecký, jehož doplňoval Raimund Baumschlager. „V podvozku není zásadní rozdíl proti technice WRC, ale motor má pouze třetinový krouťák, což je znát. Je potřeba neustále držet otáčky na použitelnou mez, jinak budete hodně ztrácet. Naopak do brzd lze díky menší hmotnosti dvoutisícovky jít dokonce o něco později,“ říká špičkový český pilot.
Naopak na šotolině „učil“ vůz jezdit zkušený finský multišampion Sebastian Lindholm. Kokpit a kvality mladoboleslavského speciálu však v květnu na rakouských silnicích poznával i dvojnásobný světový šampión Španěl Carlos Sainz.
V současné době podstupuje Škoda Fabia Super 2000 testy zaměřené na zdokonalení a ověření spolehlivosti mechanicky namáhaných dílů jako jsou motor, převodovka, transmise či závěsy kol. Poté se rozběhne výroba pro potřeby homologace vozu, která začne již v průběhu listopadu.



Základní technické údaje

Motor a převodové ústrojí

Zážehový atmosférický čtyřválec uložený vpředu napříč (základ pro vývoj byl použit motor 2.0 FSI 110 kW), zdvihový objem 1998 cm³, 4 ventily na válec, hliníkový blok a hlava válců, výkon a točivý moment výrobce neuvádí, spojka AP Racing – 184 mm, pohon všech kol, šestistupňová sekvenční převodovka X-Trac, tři pasivní diferenciály


Tlumiče

Reiger Racing Suspension System


Brzdy

Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), 300 mm vpředu i vzadu (šotolina)


Kola

Disky OZ osazené pneumatikami BF Goodrich o rozměrech 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)


Rozměry a hmotnosti

Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm, hmotnost 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina)

JL, 20.8.2008


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar