Peugeot 308 CC - dva v jednom
Za průkopníka vozů se sklápěcí střechou je považován Peugeot a jeho elegantní modely 401, 601 a 402 Eclipse ze třicátých let 20. století. Od té doby nikdy neopustil myšlenku, dát řidičům možnost volby mezi variantou kupé nebo kabriolet.
Od představení tohoto inovativního technického řešení v roce 1998 v podobě konceptu 20♥ vozů uplynulo již téměř deset let, a záhy se uplatnilo u modelů 206 CC a 307 CC. Úspěšná první generace má své pokračovatele v Peugeotu 207 CC a nyní také u modelu 308 CC.
Čtyřmístný Peugeot 308 CC vychází z modelu 308 a navazuje na tradici 307 CC a technologickou vyspělost verzí kupé kabriolet značky Peugeot. Model 308 CC vybočuje z řady svými harmonicky vyváženými liniemi, ať jako kupé nebo kabriolet.
Z vnitřního prostoru vyzařuje nepopiratelná osobitost a odlišnou od hatchbacku, vynikne zejména u kabrioletu a připomíná svět vozů „Grand tourisme”. Anatomicky tvarovaná přední sedadla s opěrkami hlavy mají zabudované větrací otvory, kterými proudí vzduch kolem krku cestujícího. Rovněž zadní sedadla přebírají tento osobitý design a na kabriolet jsou pohodlná a prostorná.
Exkluzivita provedení je patrná na vnitřních výplních dveří, které protíná protáhlé kovové madlo. Sportovní volant, speciální provedení sdruženého přístroje a černě lakovaný středový panel tento vzhled skvěle doplňují.
Provedení interiéru ve stylu „Sport“ nebo „Haute couture“ dotváří dynamické látkové či kožené čalounění nebo celokožené provedení Integral. Výrazně odlišné barevné odstíny interiéru - černá, „Vintage“ či béžová ladí s barvami karoserie jako je módní bílá Nacré, jemná hnědá „Terre d’ombre” a samozřejmě i stále oblíbené barvy modrá, červená, černá a šedá.
Model 308 CC byl navržen tak, aby uživatelům poskytoval vysokou míru pohodlí a užitnosti. Automatická zatahovací střecha během 20 sekund promění vůz na dynamické kupé nebo elegantní kabriolet podle nálady majitele. Průběh lze sledovat na barevném displeji.
V porovnání s 307 CC má model 308 CC se čtyřmi plnohodnotnými sedadly výhodu širších rozchodů kol a karoserie, i speciální konstrukci předních sedadel, která cestujícím na zadních sedadlech poskytuje velkorysý prostor pro nohy.
Vůz může pohánět jeden ze dvou čtyřválců, spojených se šestistupňovou manuální převodovkou, event. automatickou. Jedná se o benzinový motor 1.6 THP 110 kW (150 k) s turbokompresorem a přímým vstřikováním paliva a dieselový motor 2.0 HDI FAP Euro 5 103 kW (140 k) s mimořádnými ekologickými parametry.
Rozšířený rozchod kol, snížený profil a výkonné nápravové prvky, vyvinuté speciálně pro tento typ karoserie, propůjčují modelu 308 CC vynikající jízdní vlastnosti. Velké kotoučové brzdy o rozměrech 302 x 26 mm jsou dimenzovány na výkon motoru a nechybí ani stabilizační systém ESP.
Výborná pevnost konstrukce s důmyslně umístěnými výztuhami tlumí veškeré vibrace, které by mohly nepříznivě ovlivnit řízení, zpětný výhled z vozu či pohodlí sedadel. Nízká vnitřní hladina hluku v interiéru kupé ovlivňuje úroveň komfortu cestujících a odlišuje jej od konkurence.
Konstrukce Peugeotu 308 CC je masivní a navržena tak, aby odolala a absorbovala energii předního i bočního nárazu, je doplněna o inteligentní bezpečnostní mechanismy, důležité pro kabriolet. Jde oí boční airbag hrudník/pánev zabudovaný do předních sedadel a světová novinka - boční airbag chránící hlavu.
V případě rizika převrácení vozu se během několika milisekund protechnicky aktivují výsuvné zadní bezpečnostní oblouky, které společně s vyztuženými sloupky čelního skla navrženými speciálně pro tento účel, vytvoří kolem cestujících bezpečnou ochrannou schránku.
Jízdu s kabrioletem si lze dopřát také v zimě díky speciální ochranné architektuře, inteligentní klimatizaci, vyhřívaným sedadlům, síti „Windstop” - ochrana proti proudění vzduchu a systému „Airwave” zabudovanému do předních opěrek hlavy. Teplý vzduch, u kterého lze nastavit jeho teplotu, směr i intenzitu proudění, ovine cestující na předních sedadlech jako šála.
Ve výbavě najdeme mj. automatické dálkové zamykání vnitřních úložných schránek (odkládací schránka v přístrojové desce a úložný prostor ve středové loketní opěrce), centrální ovládání všech čtyř oken, speciální funkce „přístup na zadní sedadla” s elektrickým ovládáním sedadel, „superzamykání“ a selektivní odemykání, osvětlení při vstupu LED diodami zabudovanými do vnějších zpětných zrcátek.
Nesmíme zapomenout ani na dobře využitelný zavazadlový prostor s dodatečnými odkládacími prostory (včetně schránky pod podlahou určenou pro uložení sítě „Windstop“). Jeho objem v konfiguraci kupé je 403 l, resp. 226 l u kabrioletu.
Ze široké nabídky doplňků WIP (World In Peugeot) si může zákazník vybrat:
●WIP sound, audio systém s MP3 a CD přehrávačem
●WIP Bluetooth, audio systém s MP3 a CD přehrávačem, USB Boxem a hands-free sadou
●WIP Nav, uživatelsky příjemný satelitní navigační systém nabízející audio systém s MP3 a CD přehrávačem, funkci Bluetooth a satelitní navigaci s výsuvnou sedmipalcovou barevnou obrazovkou 16/9.
●WIP Com 3D, z nabízené škály nejlepší satelitní navigační systém s 30 GB hard diskem a funkcí Juke Box, MP3 CD audio systémem, zabudovaným telefonním modulem, funkcí Bluetooth, USB vstupem a výsuvnou 7“ barevnou obrazovkou 16/9 s 3D zobrazením ve vysokém rozlišení.
●JBL Hi-fi,na míru navržený systém s deseti reproduktory rozpoznávající konfiguraci kabriolet.
Do konce května 2008 Peugeot vyrobil téměř 632 000 vozů řady kupé kabriolet, čímž se stal světovým lídrem v segmentu těchto karosářských variant (206 CC a 207 CC – 457 500, 307 CC – 174 500):
Od roku 2003, kdy byl uveden model 307 CC se kabriolety se skládací pevnou střechou staly oblíbenější než vozy s plátěnou střechou, která je náchylnější k poškození.
JL, 14.7.2008
Čtyřmístný Peugeot 308 CC vychází z modelu 308 a navazuje na tradici 307 CC a technologickou vyspělost verzí kupé kabriolet značky Peugeot. Model 308 CC vybočuje z řady svými harmonicky vyváženými liniemi, ať jako kupé nebo kabriolet.
Z vnitřního prostoru vyzařuje nepopiratelná osobitost a odlišnou od hatchbacku, vynikne zejména u kabrioletu a připomíná svět vozů „Grand tourisme”. Anatomicky tvarovaná přední sedadla s opěrkami hlavy mají zabudované větrací otvory, kterými proudí vzduch kolem krku cestujícího. Rovněž zadní sedadla přebírají tento osobitý design a na kabriolet jsou pohodlná a prostorná.
Exkluzivita provedení je patrná na vnitřních výplních dveří, které protíná protáhlé kovové madlo. Sportovní volant, speciální provedení sdruženého přístroje a černě lakovaný středový panel tento vzhled skvěle doplňují.
Provedení interiéru ve stylu „Sport“ nebo „Haute couture“ dotváří dynamické látkové či kožené čalounění nebo celokožené provedení Integral. Výrazně odlišné barevné odstíny interiéru - černá, „Vintage“ či béžová ladí s barvami karoserie jako je módní bílá Nacré, jemná hnědá „Terre d’ombre” a samozřejmě i stále oblíbené barvy modrá, červená, černá a šedá.
Model 308 CC byl navržen tak, aby uživatelům poskytoval vysokou míru pohodlí a užitnosti. Automatická zatahovací střecha během 20 sekund promění vůz na dynamické kupé nebo elegantní kabriolet podle nálady majitele. Průběh lze sledovat na barevném displeji.
V porovnání s 307 CC má model 308 CC se čtyřmi plnohodnotnými sedadly výhodu širších rozchodů kol a karoserie, i speciální konstrukci předních sedadel, která cestujícím na zadních sedadlech poskytuje velkorysý prostor pro nohy.
Vůz může pohánět jeden ze dvou čtyřválců, spojených se šestistupňovou manuální převodovkou, event. automatickou. Jedná se o benzinový motor 1.6 THP 110 kW (150 k) s turbokompresorem a přímým vstřikováním paliva a dieselový motor 2.0 HDI FAP Euro 5 103 kW (140 k) s mimořádnými ekologickými parametry.
Rozšířený rozchod kol, snížený profil a výkonné nápravové prvky, vyvinuté speciálně pro tento typ karoserie, propůjčují modelu 308 CC vynikající jízdní vlastnosti. Velké kotoučové brzdy o rozměrech 302 x 26 mm jsou dimenzovány na výkon motoru a nechybí ani stabilizační systém ESP.
Výborná pevnost konstrukce s důmyslně umístěnými výztuhami tlumí veškeré vibrace, které by mohly nepříznivě ovlivnit řízení, zpětný výhled z vozu či pohodlí sedadel. Nízká vnitřní hladina hluku v interiéru kupé ovlivňuje úroveň komfortu cestujících a odlišuje jej od konkurence.
Konstrukce Peugeotu 308 CC je masivní a navržena tak, aby odolala a absorbovala energii předního i bočního nárazu, je doplněna o inteligentní bezpečnostní mechanismy, důležité pro kabriolet. Jde oí boční airbag hrudník/pánev zabudovaný do předních sedadel a světová novinka - boční airbag chránící hlavu.
V případě rizika převrácení vozu se během několika milisekund protechnicky aktivují výsuvné zadní bezpečnostní oblouky, které společně s vyztuženými sloupky čelního skla navrženými speciálně pro tento účel, vytvoří kolem cestujících bezpečnou ochrannou schránku.
Jízdu s kabrioletem si lze dopřát také v zimě díky speciální ochranné architektuře, inteligentní klimatizaci, vyhřívaným sedadlům, síti „Windstop” - ochrana proti proudění vzduchu a systému „Airwave” zabudovanému do předních opěrek hlavy. Teplý vzduch, u kterého lze nastavit jeho teplotu, směr i intenzitu proudění, ovine cestující na předních sedadlech jako šála.
Ve výbavě najdeme mj. automatické dálkové zamykání vnitřních úložných schránek (odkládací schránka v přístrojové desce a úložný prostor ve středové loketní opěrce), centrální ovládání všech čtyř oken, speciální funkce „přístup na zadní sedadla” s elektrickým ovládáním sedadel, „superzamykání“ a selektivní odemykání, osvětlení při vstupu LED diodami zabudovanými do vnějších zpětných zrcátek.
Nesmíme zapomenout ani na dobře využitelný zavazadlový prostor s dodatečnými odkládacími prostory (včetně schránky pod podlahou určenou pro uložení sítě „Windstop“). Jeho objem v konfiguraci kupé je 403 l, resp. 226 l u kabrioletu.
Ze široké nabídky doplňků WIP (World In Peugeot) si může zákazník vybrat:
●WIP sound, audio systém s MP3 a CD přehrávačem
●WIP Bluetooth, audio systém s MP3 a CD přehrávačem, USB Boxem a hands-free sadou
●WIP Nav, uživatelsky příjemný satelitní navigační systém nabízející audio systém s MP3 a CD přehrávačem, funkci Bluetooth a satelitní navigaci s výsuvnou sedmipalcovou barevnou obrazovkou 16/9.
●WIP Com 3D, z nabízené škály nejlepší satelitní navigační systém s 30 GB hard diskem a funkcí Juke Box, MP3 CD audio systémem, zabudovaným telefonním modulem, funkcí Bluetooth, USB vstupem a výsuvnou 7“ barevnou obrazovkou 16/9 s 3D zobrazením ve vysokém rozlišení.
●JBL Hi-fi,na míru navržený systém s deseti reproduktory rozpoznávající konfiguraci kabriolet.
Do konce května 2008 Peugeot vyrobil téměř 632 000 vozů řady kupé kabriolet, čímž se stal světovým lídrem v segmentu těchto karosářských variant (206 CC a 207 CC – 457 500, 307 CC – 174 500):
Od roku 2003, kdy byl uveden model 307 CC se kabriolety se skládací pevnou střechou staly oblíbenější než vozy s plátěnou střechou, která je náchylnější k poškození.
JL, 14.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout