IVG Group - jednička mezi vystavovateli
Bez nadsázky můžeme prohlásit, že letošní brněnský autosalon zachránila společnost IVG Group (Volkswagen, Audi, SEAT), dále Škoda Auto, Kia a částečně Hyundai. Kromě posledně jmenované firmy šlo o expozice oficiálních importérů nebo samotného výrobce.
Ve všech dalších případech vystavovali už pouze prodejci a podle toho také někdy expozice vypadají, kromě Hyundaie, který měl stánek rovněž na profesionální úrovni. Často jsme si bohužel připadali jako na regionální výstavě. IVG Group, respektive samotný Volkswagen, předčil rozlohou dokonce i stánek Škoda Auto a pro autosalon připravil několik národních premiér – VW Polo, VW Golf GTI nebo VW Passat Ecofuel.
V úvodním slově pan ing.Rudolf Javurek, generální ředitel IVG Group vyzdvihl důležitost brněnského autosalonu, jenž se po počátečních rozpacích podařilo přeci jen uspořádat, byť v trochu jiné podobě, než se původně předpokládalo. Zároveň pořadatelům pogratuloval k otevřené nového pavilonu P, který je na evropské úrovni .„Automobilky IVG –Volkswagen, Audi a SEAT si vedou za prvních pět měsíců letošního ročníku dobře, což je v rozporu s celkovou tendencí automobilového průmyslu. Zatímco trh ve světě poklesl přibližně o dvacet procent, u těchto značek pouze o devět procent. Dokonce prodaly o dvě procenta více vozidel než za stejné období minulého roku. Na této situaci se podílejí zejména osobní vozy VW a SEAT,“ poznamenal Rudolf Javurek.
Poté ředitelé jednotlivých divizí – Petr Neústupný, ing. Petr Táborský, ing. Vratislav Strašil a ing. Dušan Blaško představili na svých stáncích nejnovější modely. U Audi to byl sportovní model R8 5.2 FSI quattro a TT RS, u firmy SEAT – Cupra a kombi Exeo ST a u VW – Polo, Golf GTI, Golf Plus, Passat Eco Fuel.
„Audi jde v souladu s koncernovými značkami, oproti loňskému roku prodej zaznamenal nárůst o jedno procento,“ uvedl Petr Neústupný, vedoucí divize Audi. „Nová varianta Audi R8 5.2 FSI quattro se řadí na špičku třídy vysokovýkonných sportovních vozů. Desetiválcový motor 5.2 s největším výkonem 386 kW (525 k) a točivým momentem 530 N.m je zárukou strhujících jízdních zážitků.“ Národní premiéru má Audi TT RS, sportovní stroj s pětiválcovým turbodmychadlem přeplňovaným motorem 2.5 s přímým vstřikováním benzinu, jenž dosahuje největšího výkonu 250 kW (340 k) a maximálního točivého momentu 450 N.m. Novinky SEAT představíme zítra.
Součástí tiskových konferencí bylo také předání dvou symbolických klíčů od nových vozů. Pětinásobná mistryně světa v rychlobruslení a světová rekordmanka Martina Sáblíková se stala majitelkou vozu Golf GTI šesté generace. Gof GTI je úžasně rychlé auto, je to pro mne důležité, za volantem strávím hodně času. Největší rychlostí jsem jela asi 245 kilometrů za hodinu a musím říct, že jsem měla strach. Nový model bude asi ještě výkonnější,“ řekla Sáblíková.
Překvapením pro Martina Dejdara bylo předání modelu Passat TSI, který jezdí na stlačený plyn. Herec bude tyto ekologické vozy testovat a propagovat. „Spolupráce s auty na CNG pohon u mne začala už loni, když Pavel Nový už jezdí s vozidlem na CNG. Je to pro mě symbolické, protože právě natáčím pro Českou televizi dokumentární seriál o českých farmách, které jsou z devadesáti procent ekologické. Uprostřed natáčení tedy přebírám vůz, který jezdí na stlačený zemní plyn. V minulosti jsem měl jistou nedůvěru k tomuto pohonu, ale byl jsem rychle vyveden z omylu. Tyto motory mají velký výkon, neboť plyn má daleko více oktanů než benzín. Jsem rád, že se mohu zapojit do projektu, který může pomoci v budoucnu k čistotě ovzduší a tím našim dětem,“ uvedl Dejdar.
Prohlásil, že podnikne inspekční cestu po českých plnicích stanicích a zjistí, v jakém jsou stavu a kolik jich funguje. „Tuto pouť po českých plničkách zahájím dnes a vyhodnotím 16. září,“ dodal Dejdar.
Bez nadsázky tak můžeme prohlásit, že IVG Group je na brněnském autosalonu absolutní jedničkou. Možná jen škoda, že nepřivezl do Brna nějakou studii anebo nepřipomněl 100. výročí značky Audi pěkným veteránem nebo 75. výroční Stříbrných šípů, které ve své slavné době startovaly také na Masarykově okruhu.
Jindřich Lasík, 8.6.2009
V úvodním slově pan ing.Rudolf Javurek, generální ředitel IVG Group vyzdvihl důležitost brněnského autosalonu, jenž se po počátečních rozpacích podařilo přeci jen uspořádat, byť v trochu jiné podobě, než se původně předpokládalo. Zároveň pořadatelům pogratuloval k otevřené nového pavilonu P, který je na evropské úrovni .„Automobilky IVG –Volkswagen, Audi a SEAT si vedou za prvních pět měsíců letošního ročníku dobře, což je v rozporu s celkovou tendencí automobilového průmyslu. Zatímco trh ve světě poklesl přibližně o dvacet procent, u těchto značek pouze o devět procent. Dokonce prodaly o dvě procenta více vozidel než za stejné období minulého roku. Na této situaci se podílejí zejména osobní vozy VW a SEAT,“ poznamenal Rudolf Javurek.
Poté ředitelé jednotlivých divizí – Petr Neústupný, ing. Petr Táborský, ing. Vratislav Strašil a ing. Dušan Blaško představili na svých stáncích nejnovější modely. U Audi to byl sportovní model R8 5.2 FSI quattro a TT RS, u firmy SEAT – Cupra a kombi Exeo ST a u VW – Polo, Golf GTI, Golf Plus, Passat Eco Fuel.
„Audi jde v souladu s koncernovými značkami, oproti loňskému roku prodej zaznamenal nárůst o jedno procento,“ uvedl Petr Neústupný, vedoucí divize Audi. „Nová varianta Audi R8 5.2 FSI quattro se řadí na špičku třídy vysokovýkonných sportovních vozů. Desetiválcový motor 5.2 s největším výkonem 386 kW (525 k) a točivým momentem 530 N.m je zárukou strhujících jízdních zážitků.“ Národní premiéru má Audi TT RS, sportovní stroj s pětiválcovým turbodmychadlem přeplňovaným motorem 2.5 s přímým vstřikováním benzinu, jenž dosahuje největšího výkonu 250 kW (340 k) a maximálního točivého momentu 450 N.m. Novinky SEAT představíme zítra.
Součástí tiskových konferencí bylo také předání dvou symbolických klíčů od nových vozů. Pětinásobná mistryně světa v rychlobruslení a světová rekordmanka Martina Sáblíková se stala majitelkou vozu Golf GTI šesté generace. Gof GTI je úžasně rychlé auto, je to pro mne důležité, za volantem strávím hodně času. Největší rychlostí jsem jela asi 245 kilometrů za hodinu a musím říct, že jsem měla strach. Nový model bude asi ještě výkonnější,“ řekla Sáblíková.
Překvapením pro Martina Dejdara bylo předání modelu Passat TSI, který jezdí na stlačený plyn. Herec bude tyto ekologické vozy testovat a propagovat. „Spolupráce s auty na CNG pohon u mne začala už loni, když Pavel Nový už jezdí s vozidlem na CNG. Je to pro mě symbolické, protože právě natáčím pro Českou televizi dokumentární seriál o českých farmách, které jsou z devadesáti procent ekologické. Uprostřed natáčení tedy přebírám vůz, který jezdí na stlačený zemní plyn. V minulosti jsem měl jistou nedůvěru k tomuto pohonu, ale byl jsem rychle vyveden z omylu. Tyto motory mají velký výkon, neboť plyn má daleko více oktanů než benzín. Jsem rád, že se mohu zapojit do projektu, který může pomoci v budoucnu k čistotě ovzduší a tím našim dětem,“ uvedl Dejdar.
Prohlásil, že podnikne inspekční cestu po českých plnicích stanicích a zjistí, v jakém jsou stavu a kolik jich funguje. „Tuto pouť po českých plničkách zahájím dnes a vyhodnotím 16. září,“ dodal Dejdar.
Bez nadsázky tak můžeme prohlásit, že IVG Group je na brněnském autosalonu absolutní jedničkou. Možná jen škoda, že nepřivezl do Brna nějakou studii anebo nepřipomněl 100. výročí značky Audi pěkným veteránem nebo 75. výroční Stříbrných šípů, které ve své slavné době startovaly také na Masarykově okruhu.
Jindřich Lasík, 8.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout