Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Gumpert Apollo - sporťák z manufaktury

Sportovní automobil Gumpert Apollo, který byl zatím vyroben asi v patnácti kusech, si lze za základní cenu od 260 000 eur bez DPH objednat také v České republice. Prezentace vozu se bohužel nezúčastnil ani majitel firmy Roland Gumpert ani bývalý pilot „ef-jedna“ H.H.Frentzen.

Roland Gumpert je ředitelem a zároveň řídící sílou stojící za manufakturou na sportovní vozy v Altenbergu. Kombinuje tak skvělou inženýrskou práci a své schopnosti v automobilovém a závodním odvětví.

V polovině 70. let byl manažerem sportovního oddělení Audi a hlavní silou při vývoji vozidla s pohonem 4x4 pod názvem „Iltis“ což byl vlastně předchůdce quattra. V roce 1979 připravil Iltis pro vítězství (Freddy Kottulinsky) v Rallye Paříž – Dakar. V následujících letech divize Audi Sport pod jeho vedením vyhrála 25 soutěží mistrovství světa v rallye a získala čtyři světové tituly.

Profesní úspěch Ronalda Gumperta byl dosažen díky schopnosti efektivně spojovat novátorské nápady s ověřenou technologií. Má také dost vášně pro svou práci a postoj nastavený vždy s pohledem do budoucna. Továrna Gumpert tak profituje z těch let, kdy byl Ronald v motoristickém sportu a jeho zkušeností. Proto je také úspěšnost na závodní dráze přirozený a jasný cíl pro jejich vozy.

V roce 2000 založil malou firma Gumpert a zahájil spolupráci s technickou univerzitou v Mnichově a Vědeckou univerzitou v Ingolstadtu. Tím zahájil práce na projektu sportovního automobilu Apollo. Byly provedeny konstrukční práce, počítačové simulace a testy aerodynamiky ve větrném tunelu. Všechny výzkumné a vývojové aktivity měly za výsledek model Apolla 1:1 a poté dva předprodukční modely.
Cílem bylo vytvořit automobil, který spojuje nejlepší dynamiku a skvělé jízdní vlastnosti. Zároveň bylo třeba, aby vůz mohl také do běžného silničního provozu a zároveň byl homologovaný pro závody na okruhu. O dva roky později byl představen první model v měřítku 1:4.

Apollo je dvoumístný sportovní vůz s motorem uprostřed. Používá šasi z chrom-molybdenu a integrovaný bezpečnostní monokok z karbonu. Dveře se otvírají vzhůru, karosérie je ze skelného vlákna, nádrž je za sedadly. Tlumiče jsou nastavitelné jak vpředu, tak vzadu, zavěšení má původ v závodních vozech. Světlou výšku lze měnit mezi 40 a 120 mm. Brzdový systém používá ABS a kotouče 378 mm se šestipístkovými brzdiči.

Apollo představuje syntézu silničního vozu a závodního speciálu. Zadní kola pohání vidlicový osmiválec biturbo Audi R8 o objemu 4,2 litru poskytuje výkon podle nastavení řídicí jednotky od 650 k přes 700 k (Apollo Sport) až do 800 k (Apollo Race) a točivý moment 850 Nm. Na 100 km/h zrychlí za 3 s, na 200 km/h za 8,9 sekundy. Převodovka je plně synchronizovaná šestistupňová sekvenční.


Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný osmiválec biturbo
Objem: 4163 cm³
Výkon: 478 kW(650 k) při 6500/min
Točivý moment: 850 Nm při 4000/min
Měrný výkon: 156 k/l
Rychlost: 360 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 3,0 s
Rozměry: 4460 x 1998 x 1114 mm
Rozvor: 2700 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1670/1598 mm
Základní cena: 260 000 eur (Apollo)

JL, 16.5.2008




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar