Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Magnum Route 66 - spojení legend

Renault Trucks vloni na jaře prostřednictvím akce Route 66 spojil dvě legendy: z jedné strany vlajkovou loď značky Renault a krále silnic Renault Magnum, a ze strany druhé slavnou Route 66, protínající Spojené státy od Chicaga po Los Angeles.

Na podzim stejného roku byl představen Renault Magnum, nesoucí barvy slavné silnice. Vzhledem k velkému úspěchu a zájmu, který vůz vzbudil, se Renault Trucks rozhodl uvést ho do prodeje jako sérii Route 66. Ta zahrnuje specifickou vnější výzdobu, jedinečné čalounění a špičkovou výbavu.
Pokud na světě existuje privilegium, tak jím je brázdit silnice na palubě opravdové legendy, jakou je Magnum ve své verzi Collector. Limitovaná série Route 66 se ještě více než kdy dřív ukazuje být referencí pro jízdy na dlouhé vzdálenosti. Nadchne početné milovníky vyzdobených nákladních vozidel a amerického snu. Vůz nese kovově šedou barvu, typickou pro americké cisternové automobily, okřídlené logo Route 66 na dveřích, zvláštní hliníková kola Diamond Brite, pochromovanou masku chladiče, aluminiový zásobník vzduchu, atd.
Exkluzivní čalounění v antracitově šedé barvě a červené logo Route 66 odpovídají vnějšímu dekoru. Magnum „Route 66“ dostal do vínku převodovku Optidriver+, paket Pack Excellence obsahující rádio s CD a MP3 přehrávačem a Bluetooth, chladničku umístěnou pod lůžkem, kabinu multipass a otáčecí sedadlo spolujezdce. V limitované sérii „Route 66“ nabízen jako tahač 4 x 2 a zákazník si může vybrat motor DXi 13 Euro 5 ve verzi 440 k, 480 k nebo 520 k.


Renault Trucks se rozhodl prodloužit dobrodružství „Route 66“ na internetu prostřednictvím webových stránek www.magnum-route66.renault-trucks.fr. Ty byly původně vytvořeny za účelem sledování expedice v roce 2009, v r. 2010 byly využity pro účely prezentace limitované série Renault Magnum ve všech jejích aspektech.
Dvacet let po uvedení na trh překonal Renault Magnum svoje hranice v samém srdci Spojených států. Stal se prvním francouzským nákladním vozidlem, které
v projelo celou Route 66 od Chicaga ve státě Illinois až po Los Angeles Kalifornii – 3 620 km. Jízda po Route 66, od velkých průmyslových metropolí u Velkých jezer přes Las Vegas až po východní pobřeží, byla opravdovým dobrodružstvím pro tohoto francouzského „king of the road“.
Jako přímý důsledek rozdílů v oblasti technologie, nebylo možné se na americkém území spolehnout na údržbu evropské mechaniky, řízené normou Euro V. Adblue, přísada nutná pro technologii Renault Trucks v oblasti snížení znečistění, systém SCR, tehdy ještě neexistovala. Aby mohl svým vozidlům poskytnout běžnou údržbu, musel Renault Trucks France s sebou přivézt hlavní náhradní díly pro případy opotřebení nebo případné poruchy. Nakonec všech 3 600 kilometrů za 7 dní, byly jen zdravotní projížďkou pro vozidlo, které bylo vytvořeno, aby poskytovalo stálý a spolehlivý výkon při počtu 100 000 km ujetých za rok.


Route 66

Spojené státy jako pojítko mezi vnitřními trasami a především mezi východním a západním pobřežím, zvolily železnici. Těžké náklady však bylo možné přepravit z jednoho konce země na druhý pouze lodní dopravou přes Hornův mys. Bylo třeba počkat na začátek 20. století, aby se prosadila myšlenka velké silnice, spojující východ a západ země. Dostala jméno Route 66, je známa především pod svým názvem Mother Road a celosvětově ji proslavil John Steinbeck ve svém románu Hrozny hněvu. Její hodiny slávy jsou vskutku spjaty s dramatickými událostmi první poloviny 20. století: velkou hospodářskou krizí, migrací milionů nezaměstnaných na západ a s 2. sv.válkou, během níž Route 66 umožnila přepravit na východ země miliony tun vojenského materiálu. Route 66 splnila svůj úkol vůči národu, ztratila ale svou podstatu. Její vozovka byla po válce velmi poškozena. Její trasa nebyla plně zahrnuta do rozsáhlého programu výstavby dálnic prezidenta Eisenhowera, Interstate Highway System.
Byla první oficiální dvouproudou silnicí, utuženou růžovými dlaždicemi. Jako symbol optimismu přispěla k ukončení izolace mnoha států unie, které zavedly služby potřebné pro početné cestovatele. Tak například Riviera Courts byl prvním motelem, který kdy otevřel své dveře, a Motorist Motel je první motel, kde si zaparkujete auto přímo před pokojem. Západní pobřeží a Kalifornie by bez Route 66 bezpochyby nebyly tím, čím jsou. Díky praktičnosti i díky kráse své trasy, která dosahuje vrcholu v Grand Canyonu, přispěla Route 66 naplno k rozvoji individuální svobody, spojené s automobilem.
Na údržbě Route 66 dnes pracuje velké množství spolků a sdružení, které udržují její legendu stejně jako její asfalt. Projet tuto silnici za volantem Harley-Davidsona (anebo Renaultu Magnum) je opravdovým zasvěcením.


JL, 29.7.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar