Renault Connect - městský kamion budoucnosti
Jak bude vypadat přeprava zboží ve městě v roce 2030 nebo 2040? S cílem pokusit se zodpovědět tuto otázku vyvinul Renault Trucks studii pod názvem „Connect“. Tento koncepční kamion v měřítku 1:25 přibližuje různé přístupy v představách o městském kamionu budoucnosti.
Renault Trucks je v současnosti výrobcem nabízejícím nejširší a nejpokročilejší řadu vozidel pro provoz ve městech, zejména vozidla značky Clean Tech (elektrická a hybridní vozidla a vozidla s pohonem na stlačený zemní plyn – CNG). S cílem naznačení dalšího vývoje v budoucnu vytvořil výrobce studii Connect, v níž zhmotnil svou představu ideálního městského kamionu.
Elektrický pohon byl jasnou volbou. Jednak proto, že v roce 2040 bude vjezd do center měst vyhrazen pouze pro vozidla nehlučná a neznečišťující životní prostředí a jednak, že tato technologie otevírá nové možnosti v architektuře vozidla. Díky použití elektromotorů v předních kolech a uložení akumulátoru v podvozku je plošina plochá. Toto uspořádání umožňuje přístup do vozidla z úrovně chodníku a nakládání a vykládání, možné jak zezadu tak z bočních stran.
Činnost řidiče usnadňuje umístění sedadla do středové pozice, díky čemuž může vystupovat i nastupovat z libovolné strany. Z kabiny je umožněn přímý přístup k převáženému zboží a řidič tak může omezit vystupování a nastupování do vozidla. Středová pozice nabízí řidiči velmi dobrý rozhled vpřed i do stran. Výhled dozadu zajišťuje obrazovka vestavěná do přístrojové desky, propojená s kamerami umístěnými na zadní části vozu.
Název studie Connect nebyl zvolen náhodně. Odkazuje samozřejmě k možnosti připojení vozidla za účelem dobití akumulátorů, ale poukazuje i na jeho vestavěné telematické systémy. Význam těchto aplikací, využívaných již u současných kamionů značky Renault Trucks, jako je zejména produkt Optifleet nebo aplikace společnosti Renault Trucks pro smartphony (speciální navigační systém pro těžká nákladní vozidla NavTruck, virtuální kniha jízd Time Book…), bude v budoucnu nadále růst.
Přestože studie naznačuje podobu kamionů spíše vzdálenější budoucnosti, nejedná se v žádném případě o utopii. Koncepce vozidla je v souladu s celkovým pojetím městské přepravy zboží dle filosofie Renaultu a řešení, která přináší, se v budoucnu mohou objevit v sériově vyráběných kamionech. Použití těchto řešení na maketě je prvním krokem k jejich ověření a bližšímu prozkoumání.
Elektrický pohon byl jasnou volbou. Jednak proto, že v roce 2040 bude vjezd do center měst vyhrazen pouze pro vozidla nehlučná a neznečišťující životní prostředí a jednak, že tato technologie otevírá nové možnosti v architektuře vozidla. Díky použití elektromotorů v předních kolech a uložení akumulátoru v podvozku je plošina plochá. Toto uspořádání umožňuje přístup do vozidla z úrovně chodníku a nakládání a vykládání, možné jak zezadu tak z bočních stran.
Činnost řidiče usnadňuje umístění sedadla do středové pozice, díky čemuž může vystupovat i nastupovat z libovolné strany. Z kabiny je umožněn přímý přístup k převáženému zboží a řidič tak může omezit vystupování a nastupování do vozidla. Středová pozice nabízí řidiči velmi dobrý rozhled vpřed i do stran. Výhled dozadu zajišťuje obrazovka vestavěná do přístrojové desky, propojená s kamerami umístěnými na zadní části vozu.
Název studie Connect nebyl zvolen náhodně. Odkazuje samozřejmě k možnosti připojení vozidla za účelem dobití akumulátorů, ale poukazuje i na jeho vestavěné telematické systémy. Význam těchto aplikací, využívaných již u současných kamionů značky Renault Trucks, jako je zejména produkt Optifleet nebo aplikace společnosti Renault Trucks pro smartphony (speciální navigační systém pro těžká nákladní vozidla NavTruck, virtuální kniha jízd Time Book…), bude v budoucnu nadále růst.
Přestože studie naznačuje podobu kamionů spíše vzdálenější budoucnosti, nejedná se v žádném případě o utopii. Koncepce vozidla je v souladu s celkovým pojetím městské přepravy zboží dle filosofie Renaultu a řešení, která přináší, se v budoucnu mohou objevit v sériově vyráběných kamionech. Použití těchto řešení na maketě je prvním krokem k jejich ověření a bližšímu prozkoumání.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout