Mercedes Benz Actros třetí generace
V roce 1996 uvedla společnost Mercedes Benz na trh novou řadu nákladních automobilů – Mercedes Benz Actros, vozidla nejtěžší hmotnostní kategorie, určená především pro dálkovou přepravu. Postupně získala na západoevropském trhu ca 20 procent podílu a export do 98 zemí.
Mercedes Benz patří k výrobcům, kteří se na nové požadavky na užitková a nákladní vozidla snaží aktuálně reagovat, což lze dokumentovat i na Actrosu. Na hannoverském IAA 2002 byla představena vozidla Actros 1832 až 4158 druhé generace, na trh uvedena počátkem roku 2003. Charakterizovala je především nabídka motorů s vyššími výkony:
*V-motory série 500
*šestiválcové (OM 501 LA) nabízené v pěti výkonových kategoriích s výkonem od 235 kW (320 k) do 335 kW (456 k)
*velkoobjemové osmiválcové motory ve třech kategoriích od 370 kW (503 k) do 425 kW (578 k)
V nabídce byly také motory s technologií BlueTec. (Před třemi lety Mercedes uvedl na trh, jako první výrobce, motory s technologií BlueTec splňující normy Euro 4 a Euro 5). Další novinkou oproti Actrosům první generace byl inovovaný interiér kabiny, zákazník si mohl objednat i budku Megaspace.
Počátkem března proběhla prezentace třetí generace řady Actros. Zdálo by se, že je zbytečné inovovat vozidla, která mají takový úspěch na trhu. V obou předešlých generací bylo od uvedení na trh v roce 1996 ve více než 100 zemích prodáno 550 tisíc jednotek a Actros se stal nejúspěšnějším modelem těžkého nákladního vozu.
Třetí generace vyniká především zdokonalením v oblasti hospodárnosti, komfortu v kabině, bezpečnosti a designu. Jedinečným prvkem je sériová montáž samočinného řazení s převodovkou Mercedes PowerShift 2, která se v sérii dodává do všech nových silničních Actrosů. Mercedes-Benz je tak jediným výrobcem užitkových automobilů, který v sériovém vybavení nabízí v těžkém nákladním vozidle plně automatizovanou převodovku, kombinovanou s řídicí elektronikou, která kromě samočinného řazení rychlostních stupňů a ovládání spojky obsluhuje řadu dalších funkcí.
V nových modelech jsou nabízeny osvědčené motory BlueTec v šesti výkonových kategoriích – od 235 kW (320 k) do 350 W (476 k) motory V6 a ve třech výkonových kategoriích, od 375 kW (510 k) do 440 kW (598 k), motory V8. Praxe prokázala, že systém BlueTec umožňuje řidičům šetřit palivo – od počátku zavedení motory ušetřily ca 300 miliónů litrů nafty a životní prostředí zátěží 700 tisíc tun CO2. Samozřejmě se dnes již uvedené motory nabízejí i v normě Euro 5,platné od podzimu 2009.
Jako předchůdci ve své době, tak i Actros třetí generace stanovuje nová měřítka komfortu v kabině. Poprvé se u nákladního vozu objevuje nivoregulace pro vodorovnou polohu (horního) komfortního lůžka, umožňující kvalitní spánek i na nerovném stanovišti, také spodní lůžko je vybaveno elastickým komfortním lamelovým roštem. Vylepšená nezávislá klimatizace nabízí konstantní teploty a lepší ovzduší v kabině.
Optimalizované řízení vzduchově odpruženého tahače návěsů je oproti druhé generace přímější, zaručuje lepší držení stopy a lépe si poradí s vyjetými kolejemi na vozovce. V budce Megaspace najdeme třeba i velké výkyvné zrcátko na holení, sklopný stolek, držáky ručníků, respektive prádla apod. Nový Atros je nabízen se sadami komfortních výbav Basic, Classic a Top.
Významnou roli hraje nabídka řady výbav na přání, jako např. asistenční systémy bezpečnosti ve výbavových „Sadách bezpečnosti" – Classic Safety, nebo Top Safety, která obsahuje všechny disponibilní systémy včetně bezkonkurenčního systému Active Brake Assist.
Nový Actros se okamžitě pozná podle emocionálního, funkčního designu, především v přední části. Podélné strany mřížky chladiče jsou nyní zakřivené a harmonicky se táhnou ke sluneční cloně. Byl snížen počet lamel ozdobné mřížky před chladičem, jejich tvar je mnohem výraznější – mají nyní se svými na konci vzhůru směřujícími křídly dynamické obrysy.
JL,23.5.2008
*V-motory série 500
*šestiválcové (OM 501 LA) nabízené v pěti výkonových kategoriích s výkonem od 235 kW (320 k) do 335 kW (456 k)
*velkoobjemové osmiválcové motory ve třech kategoriích od 370 kW (503 k) do 425 kW (578 k)
V nabídce byly také motory s technologií BlueTec. (Před třemi lety Mercedes uvedl na trh, jako první výrobce, motory s technologií BlueTec splňující normy Euro 4 a Euro 5). Další novinkou oproti Actrosům první generace byl inovovaný interiér kabiny, zákazník si mohl objednat i budku Megaspace.
Počátkem března proběhla prezentace třetí generace řady Actros. Zdálo by se, že je zbytečné inovovat vozidla, která mají takový úspěch na trhu. V obou předešlých generací bylo od uvedení na trh v roce 1996 ve více než 100 zemích prodáno 550 tisíc jednotek a Actros se stal nejúspěšnějším modelem těžkého nákladního vozu.
Třetí generace vyniká především zdokonalením v oblasti hospodárnosti, komfortu v kabině, bezpečnosti a designu. Jedinečným prvkem je sériová montáž samočinného řazení s převodovkou Mercedes PowerShift 2, která se v sérii dodává do všech nových silničních Actrosů. Mercedes-Benz je tak jediným výrobcem užitkových automobilů, který v sériovém vybavení nabízí v těžkém nákladním vozidle plně automatizovanou převodovku, kombinovanou s řídicí elektronikou, která kromě samočinného řazení rychlostních stupňů a ovládání spojky obsluhuje řadu dalších funkcí.
V nových modelech jsou nabízeny osvědčené motory BlueTec v šesti výkonových kategoriích – od 235 kW (320 k) do 350 W (476 k) motory V6 a ve třech výkonových kategoriích, od 375 kW (510 k) do 440 kW (598 k), motory V8. Praxe prokázala, že systém BlueTec umožňuje řidičům šetřit palivo – od počátku zavedení motory ušetřily ca 300 miliónů litrů nafty a životní prostředí zátěží 700 tisíc tun CO2. Samozřejmě se dnes již uvedené motory nabízejí i v normě Euro 5,platné od podzimu 2009.
Jako předchůdci ve své době, tak i Actros třetí generace stanovuje nová měřítka komfortu v kabině. Poprvé se u nákladního vozu objevuje nivoregulace pro vodorovnou polohu (horního) komfortního lůžka, umožňující kvalitní spánek i na nerovném stanovišti, také spodní lůžko je vybaveno elastickým komfortním lamelovým roštem. Vylepšená nezávislá klimatizace nabízí konstantní teploty a lepší ovzduší v kabině.
Optimalizované řízení vzduchově odpruženého tahače návěsů je oproti druhé generace přímější, zaručuje lepší držení stopy a lépe si poradí s vyjetými kolejemi na vozovce. V budce Megaspace najdeme třeba i velké výkyvné zrcátko na holení, sklopný stolek, držáky ručníků, respektive prádla apod. Nový Atros je nabízen se sadami komfortních výbav Basic, Classic a Top.
Významnou roli hraje nabídka řady výbav na přání, jako např. asistenční systémy bezpečnosti ve výbavových „Sadách bezpečnosti" – Classic Safety, nebo Top Safety, která obsahuje všechny disponibilní systémy včetně bezkonkurenčního systému Active Brake Assist.
Nový Actros se okamžitě pozná podle emocionálního, funkčního designu, především v přední části. Podélné strany mřížky chladiče jsou nyní zakřivené a harmonicky se táhnou ke sluneční cloně. Byl snížen počet lamel ozdobné mřížky před chladičem, jejich tvar je mnohem výraznější – mají nyní se svými na konci vzhůru směřujícími křídly dynamické obrysy.
JL,23.5.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout