Volvo S60 R-Design - sportovnější a atraktivnější
Model S60 považuje švédská automobilka Volvo za nejsportovnější ve svém současném portfoliu. Ale kdyby se snad někomu zdál přeci jen málo sportovní, ten si může pořídit ostřejší verzi označeno R-Design, dodávanou ke všem motorizacím.
Výkon, v našem případě přeplňovaného vznětového pětiválce o objemu dvou litrů zůstal sice stejný, to znamená 120 kW při 2900/min a 400 Nm při 1400-2850/min, ale jízdní vlastnosti doznaly po specifických úpravách vylepšení.
Modely R-Design mají o 15 mm sníženou světlou výšku podvozku, o patnáct procent tužší pružiny vpředu, vzadu o dvacet procent, přitvrdily i stabilizátory. Na zadní nápravě jsou jednoplášťové tlumiče, místo používaných dvouplášťových. Pouzdra, pomocí kterých jsou zadní tlumiče upevněny ke karosérii, jsou o dvacet procent tužší než u běžných verzí S60. Provedené úpravy pocítíte snazším ovládáním, vůz se v zatáčkách ani tolik nenaklání.
Pod přední kapotou najdeme příčnou výztuž, která rozpíná vrchní konce ramen nápravy, čímž se vyztužila karosérie a také zlepšil pocit kontaktu s vozovkou. Asi ještě víc se tyto úpravy projeví u silnějších motorů, protože výkon 163 k je sice dostačující, ale na sportovní automobil přeci jen málo.
Součástí paketu R-Design jsou pochopitelně i drobné kosmetické úpravy na karosérii a také v interiéru. Nepřehlédnutelná je rozhodně přední část se zvětšeným otvorem sání vzduchu, lesklou černou maskou s logem R-Design a sportovním nárazníkem. Vzadu objevíme difuzor s dvojitou koncovkou výfuku o průměru devadesát milimetrů, která je ale v tomto případě jen designovým prvkem.
Úpravy na karosérii vzhledu automobilu rozhodně prospěly, vůz získal ještě víc na atraktivnosti a v červené barvě rozhodně nemá chybu.
V interiéru hned padnou do oka dvoubarevná sedadla v kombinaci černé a bílé a také látkového a koženého čalounění. V zatáčkách dobře podrží tělo a nekloužou. Díky gumovému žebrování na hliníkových pedálech vám nesklouzne ani noha. Tříramenný volant potažený kůží a s hliníkovým dekorem je nejen elegantní, ale i praktický. Přístroje jsou modře posvíceny, což dává nádech luxusu. Skandinávský design v sobě nezapře obložení středového panelu z lehkých slitin.
Volvo S60 s paketem R-Design je bezpochyby sportovnější a atraktivnější a to vlastně jen za zhruba 37 000 korun oproti výbavě Kinet, což je částka takřka zanedbatelná. Manželce se budou jistě líbit designové prvky a vy si užijete výborných jízdních vlastností. Ale už dnes můžeme prozradit, že ještě letos se objeví motor se zvýšeným výkonem.
Dodejme, že test Volva S60 D3 najdete v rubrice Testy.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný pětiválec
Objem: 1984 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 2900/min
Točivý moment: 400 Nm při 1400-2850/min
Rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s
Spotřeba kombi. 5,8 l/100 km
Rozměry: 4268 x 1865 x 1479 mm
Rozvor kol: 2776 mm
Rozchod kol: 1590/1585 mm
Zav.prostor: 380 l
Cena: 906 900 Kč
J.Lasík 14.9.2011
Modely R-Design mají o 15 mm sníženou světlou výšku podvozku, o patnáct procent tužší pružiny vpředu, vzadu o dvacet procent, přitvrdily i stabilizátory. Na zadní nápravě jsou jednoplášťové tlumiče, místo používaných dvouplášťových. Pouzdra, pomocí kterých jsou zadní tlumiče upevněny ke karosérii, jsou o dvacet procent tužší než u běžných verzí S60. Provedené úpravy pocítíte snazším ovládáním, vůz se v zatáčkách ani tolik nenaklání.
Pod přední kapotou najdeme příčnou výztuž, která rozpíná vrchní konce ramen nápravy, čímž se vyztužila karosérie a také zlepšil pocit kontaktu s vozovkou. Asi ještě víc se tyto úpravy projeví u silnějších motorů, protože výkon 163 k je sice dostačující, ale na sportovní automobil přeci jen málo.
Součástí paketu R-Design jsou pochopitelně i drobné kosmetické úpravy na karosérii a také v interiéru. Nepřehlédnutelná je rozhodně přední část se zvětšeným otvorem sání vzduchu, lesklou černou maskou s logem R-Design a sportovním nárazníkem. Vzadu objevíme difuzor s dvojitou koncovkou výfuku o průměru devadesát milimetrů, která je ale v tomto případě jen designovým prvkem.
Úpravy na karosérii vzhledu automobilu rozhodně prospěly, vůz získal ještě víc na atraktivnosti a v červené barvě rozhodně nemá chybu.
V interiéru hned padnou do oka dvoubarevná sedadla v kombinaci černé a bílé a také látkového a koženého čalounění. V zatáčkách dobře podrží tělo a nekloužou. Díky gumovému žebrování na hliníkových pedálech vám nesklouzne ani noha. Tříramenný volant potažený kůží a s hliníkovým dekorem je nejen elegantní, ale i praktický. Přístroje jsou modře posvíceny, což dává nádech luxusu. Skandinávský design v sobě nezapře obložení středového panelu z lehkých slitin.
Volvo S60 s paketem R-Design je bezpochyby sportovnější a atraktivnější a to vlastně jen za zhruba 37 000 korun oproti výbavě Kinet, což je částka takřka zanedbatelná. Manželce se budou jistě líbit designové prvky a vy si užijete výborných jízdních vlastností. Ale už dnes můžeme prozradit, že ještě letos se objeví motor se zvýšeným výkonem.
Dodejme, že test Volva S60 D3 najdete v rubrice Testy.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný pětiválec
Objem: 1984 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 2900/min
Točivý moment: 400 Nm při 1400-2850/min
Rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s
Spotřeba kombi. 5,8 l/100 km
Rozměry: 4268 x 1865 x 1479 mm
Rozvor kol: 2776 mm
Rozchod kol: 1590/1585 mm
Zav.prostor: 380 l
Cena: 906 900 Kč
J.Lasík 14.9.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout