Volvo C70 D5 - do každého počasí
Kdo by nezatoužil, projet se v létě v otevřeném automobilu. Jízda s nebem nad hlavou za pěkného počasí je vždy příjemným zážitkem, jak jsme se mohli přesvědčit s Volvem C70. Kupé-kabriolet není sice žhavou novinkou, ale svoji eleganci a osobitost si uchovává stále.
O Volvu C70 můžeme prohlásit, že je elegantní ze všech stran, se střechou si nezadá s jinými kupé a bez střechy se za ním ohlédne snad každý. Přeci jen kabriolety nejsou v našich zeměpisných šířkách právě častým jevem. Oproti ostatním výrobcům, kteří do svého programu zahrnuli kupé-kabriolet, zvolilo Volvo trojdílnou střechu. Ovšem mechanismus sklápění plný pružin, táhel, lanek a kdo ví čeho ještě, vypadá jako z jiného světa. Však si také „divadlo“ stahování doprovázené nejrůznějšími zvuky jen málokdo nechal ujít.
Střecha se ovládá elektricky dvěma tlačítky na středovém tunelu, která musíte po celou dobu zhruba dvaceti sekund držet. Navíc se střechou můžeme manipulovat jen při stojícím vozidle a sešlápnutým brzdovým pedálem. O stavu zavření nebo otevření nás informuje displej mezi analogovým otáčkoměrem a rychloměrem. A protože je vůz vybaven pochopitelně vystřelovacími oblouky, ale i hlavovými airbagy, tak jej můžeme považovat za hodně bezpečný kabriolet střední třídy.
Volvo C70 rozhodně není automobilem na dovolenou, protože využitelnost zavazadlového prostoru je pouhých 200 litrů, tedy polovina z celkového objemu. Kam až můžeme zavazadla, respektive malý kufřík, uskladnit nám ulehčuje jakési vodorovné stahovací plato.
Ačkoliv je „Cé-sedmdesátka“ koncipovaná jako 2+2místná, tak se rozhodně cestuje lépe jen ve dvou, kdy máme mezi hlavami a střechou dost místa. Horší je to vzadu, kam se nejen špatně nastupuje, ale místa pro nohy je tady hodně málo, hlavně za řidičem, pokud měří třeba metr osmdesát. Sedadla jsou pohodlná a vzhledem k tomu, že nejde v případě verze D5 vyloženě o sportovně laděný automobil, tak i boční opora je ucházející. Interiér je shodný s modely S40/V50, přičemž také podvozek pochází ze sedanu S40, a je shodný třeba s Fordem Focus nebo Mazdou 3.
Pro kupé-kabriolet si můžeme vybrat jeden z benzinových pětiválců – 2.4/140 k, 2.4i/170 k a T5 2.5/230 k nebo vznětový čtyřválec 2.0D/136 k či turbodiesel D5 2.4/180 k. Zvolili jsme druhou nejsilnější variantu – vznětový přeplňovaný pětiválec 2,4 litru v kombinaci s pětistupňovou samočinnou převodovkou Geartronic. Jeho 180 k je dostatečných pro klidnou jízdu, zatímco vyšší spotřeba je vykoupena právě automatem. Podle výrobce spotřebuje na sto kilometrů v průměru 7,4 litru, zatímco verze s mechanickou převodovkou 6,6 litru. Naše spotřeba se pohybovala mezi 8,5 až 9 litry nafty. S točivým momentem 350 Nm v rozmezí od 1750 do 3250/min je příkladně kultivovaný, zhruba v 1800 otáčkách se probudí k životu turbodmychadlo. Převodovka Geartronic volí stupně klidně, bez rázů a při jízdě bez většího vytáčení, řazení takřka nepostřehnete. Pokud chceme, můžeme používat manuální sekvenční řazení.
Vyzkoušeli jsme Volvo C70 po nejrůznějších silnicích, a musíme konstatovat, že jízda je komfortní zásluhou vydařeného nastavení. Jen nižší torzní tuhost karosérie zhoršuje v zatáčkách adhezi kol. Ale při normální jízdě to ani nepocítíte.
Všechny tři stupně výbavy mají mj. šest airbagů, systémy ABS, EBD, DSTC (kontrola stability), ROPS (ochrana proti převrácení), WHIPS (přední sedadla s ochranou páteře při nárazu zezadu), automatickou klimatizaci, přídavný ohřev interiéru, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce. Druhý stupeň Momentum má navíc např. parkovací asistent a nejvyšší Summum třeba elektricky seřiditelné sedadlo řidiče s pamětí, elektrické vyhřívání sedadel, kožené čalounění, duální xenonové světlomety s ostřikovači atd.
Nejlevnější kupé-kabriolet stojí 879 000 Kč (2.4 Kinetic), zatímco ceny verze D5 se pohybují od 1 039 000 (Kinetic) po 1 144 000 Kč (Summum). Za samočinnou převodovku Geartronic se připlácí 50 000 Kč
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný pětiválec
Objem: 2400 cm³
Výkon: 132 kW(180 k) při 4000/min
Točivý moment: 350 Nm při 1750-3250 min
Rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km: 9,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.(: 10,1/5,7/7,3 l/100 km
Rozměry: 4582 x 1836 x 1400 mm
Rozvor kol: 2640 mm
Cena: 1 144 000 Kč (D5 Summum)
Jindřich Lasík, 7.8.2009
Střecha se ovládá elektricky dvěma tlačítky na středovém tunelu, která musíte po celou dobu zhruba dvaceti sekund držet. Navíc se střechou můžeme manipulovat jen při stojícím vozidle a sešlápnutým brzdovým pedálem. O stavu zavření nebo otevření nás informuje displej mezi analogovým otáčkoměrem a rychloměrem. A protože je vůz vybaven pochopitelně vystřelovacími oblouky, ale i hlavovými airbagy, tak jej můžeme považovat za hodně bezpečný kabriolet střední třídy.
Volvo C70 rozhodně není automobilem na dovolenou, protože využitelnost zavazadlového prostoru je pouhých 200 litrů, tedy polovina z celkového objemu. Kam až můžeme zavazadla, respektive malý kufřík, uskladnit nám ulehčuje jakési vodorovné stahovací plato.
Ačkoliv je „Cé-sedmdesátka“ koncipovaná jako 2+2místná, tak se rozhodně cestuje lépe jen ve dvou, kdy máme mezi hlavami a střechou dost místa. Horší je to vzadu, kam se nejen špatně nastupuje, ale místa pro nohy je tady hodně málo, hlavně za řidičem, pokud měří třeba metr osmdesát. Sedadla jsou pohodlná a vzhledem k tomu, že nejde v případě verze D5 vyloženě o sportovně laděný automobil, tak i boční opora je ucházející. Interiér je shodný s modely S40/V50, přičemž také podvozek pochází ze sedanu S40, a je shodný třeba s Fordem Focus nebo Mazdou 3.
Pro kupé-kabriolet si můžeme vybrat jeden z benzinových pětiválců – 2.4/140 k, 2.4i/170 k a T5 2.5/230 k nebo vznětový čtyřválec 2.0D/136 k či turbodiesel D5 2.4/180 k. Zvolili jsme druhou nejsilnější variantu – vznětový přeplňovaný pětiválec 2,4 litru v kombinaci s pětistupňovou samočinnou převodovkou Geartronic. Jeho 180 k je dostatečných pro klidnou jízdu, zatímco vyšší spotřeba je vykoupena právě automatem. Podle výrobce spotřebuje na sto kilometrů v průměru 7,4 litru, zatímco verze s mechanickou převodovkou 6,6 litru. Naše spotřeba se pohybovala mezi 8,5 až 9 litry nafty. S točivým momentem 350 Nm v rozmezí od 1750 do 3250/min je příkladně kultivovaný, zhruba v 1800 otáčkách se probudí k životu turbodmychadlo. Převodovka Geartronic volí stupně klidně, bez rázů a při jízdě bez většího vytáčení, řazení takřka nepostřehnete. Pokud chceme, můžeme používat manuální sekvenční řazení.
Vyzkoušeli jsme Volvo C70 po nejrůznějších silnicích, a musíme konstatovat, že jízda je komfortní zásluhou vydařeného nastavení. Jen nižší torzní tuhost karosérie zhoršuje v zatáčkách adhezi kol. Ale při normální jízdě to ani nepocítíte.
Všechny tři stupně výbavy mají mj. šest airbagů, systémy ABS, EBD, DSTC (kontrola stability), ROPS (ochrana proti převrácení), WHIPS (přední sedadla s ochranou páteře při nárazu zezadu), automatickou klimatizaci, přídavný ohřev interiéru, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce. Druhý stupeň Momentum má navíc např. parkovací asistent a nejvyšší Summum třeba elektricky seřiditelné sedadlo řidiče s pamětí, elektrické vyhřívání sedadel, kožené čalounění, duální xenonové světlomety s ostřikovači atd.
Nejlevnější kupé-kabriolet stojí 879 000 Kč (2.4 Kinetic), zatímco ceny verze D5 se pohybují od 1 039 000 (Kinetic) po 1 144 000 Kč (Summum). Za samočinnou převodovku Geartronic se připlácí 50 000 Kč
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný pětiválec
Objem: 2400 cm³
Výkon: 132 kW(180 k) při 4000/min
Točivý moment: 350 Nm při 1750-3250 min
Rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km: 9,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.(: 10,1/5,7/7,3 l/100 km
Rozměry: 4582 x 1836 x 1400 mm
Rozvor kol: 2640 mm
Cena: 1 144 000 Kč (D5 Summum)
Jindřich Lasík, 7.8.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout