Volvo C30 1.6 Drive - sázka na jistotu
Se vznětovým čtyřválcem označeným jako Drive jsme měli co do činění už vloni na podzim, kdy jsme jeho přednosti objevili ve Volvu V50 kombi (viz testy). Jestli tehdy byla námi dosažená spotřeba 5,5 l/100 km v jižních Tyrolích náhodná, jsme si mohli ověřit nyní s Volvem C30.
S třídveřovým kupé jsme najeli zhruba 1400 kilometrů, sice ne v horách, ale naopak pěkně svižně po německých dálnicích a normálních silnicích. Předem musíme prozradit, že nás ani tentokrát nezklamal – palubní počítač ukazoval ve třech lidech spotřebu 5 litrů na 100 kilometrů.
Volvo C30 se poprvé objevilo v Paříži 2006 jako nástupce 480 ES či ještě staršího P1800 Es ze sedmdesátých let. Nejmenší Volvo chce zákazníky oslovit hlavně designem, i když jeho přední část, až k A-sloupkům je stejná s S40 nebo V50. V případě kupé bychom však za nejvíce stylovou označili záď se širokými boky, velkými svítilnami a především skleněnými třetími dveřmi, které tak trochu netradičně odkrývají vstup do zavazadlového prostoru. Ten svými 233 litry opravdu nepatří mezi největší, ale něco za něco. Na druhou stranu máte elegantní karosérii a když pojedete jen ve dvou, tak můžete zadní sedadla sklopit a dostanete 876 litrů.
Výrobce u C30 Drive udává spotřebu 3,8 litru a emise 99 CO2 g/km.Tyto údaje na dveřích a kapotě opět budily zájem veřejnosti všude, kde jsme se objevili. Díky čemu vděčí za tyto hodnoty? Tak předně úspornému turbodieselu 1.6 z koncernu PSA. Jenže ten dosahuje běžně spotřeby kolem 5 litrů, proto musely přijít ke slovu další úpravy, kterých si všimnete jen při podrobném zkoumání. Taky tedy – zaslepení otvorů v masce chladiče, deflektory před předními koly, snížení světlé výšky o 10 mm, difuzor integrovaný v zadním nárazníku, spoiler nad zadním oknem, ale také kryty podvozku zlepšující aerodynamiku. Pětistupňová přímo řazená převodovka používá olej s nižší viskozitou a delší převod trojky, čtyřky i pětky, úprav doznala i řídící jednotka, a konečně zavedení systému Auto Start-Stop a celkově nižší hmotnost.
Při rychlosti mezi 130 až 160 km/h jsme dosáhli ustálené spotřeby pěti litrů na sto kilometrů, ale když pojedete rozumně a zhruba kolem dvou tisíc otáček, potom se vejdete i do 4,5 litru. Ve městě se spotřeba snižuje díky systému Start-Stop.
Ani jízdní vlastnosti s podvozkem, který je spíš tužší, ale stále ještě komfortní, nás rozhodně nezklamal. Jedničku zaslouží i dobře odhlučněný motor. A pokud by se nám „jedna šestka“ zdála slabá, potom věřte, že si pěkně zajedete i po okreskách.
Interiér se nikterak neliší od ostatních modelů Volvo. Přední sedadla jsou pohodlná a kromě běžného nastavení si můžete zvolit i sklon sedáku. Rychle si tak najdete nejvhodnější pozici za volantem s příjemným věncem, výškově i podélně nastavitelný. Řidič a spolujezdec si na stísněný prostor rozhodně stěžovat nemohou. Vzadu jsou dvě samostatná sedadla, vyžadující při nastupování i vystupování trochu víc šikovnosti. Ale díky širokým bočním dveřím to ujde.
Ještě dodejme, že turbodiesel 1.6 se dodává pouze ve verzi C30 Drive, v jiné výbavě k dispozici není. Takže jej nemůžeme ani srovnávat ani s jinou motorizací. V případě dieselu je nejslabší 2.0 D, u benzinového 1.6.
Základní provedení Kinetic 1.6 stojí 576 800 Kč, se systémem Start-Stop pak 585 900 Kč a testované provedení, které mělo ještě parkovací asistent za 11 000 Kč a metalický lak za 19 000 Kč přišlo na 616 000 Kč. Ve výbavě máte například ABS, brzdový asistent EBA, stabilizační systém DSTC, kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením), čelní, boční airbagy a hlavové airbagy, systém ochrany páteře při nárazu zezadu WHIPS, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač, displej v češtině atd.
Volvo C30 Drive nás v žádném případě nezklamalo, naopak jsme se opět přesvědčili, že označení Drive opravdu nelze a skutečně můžeme jezdit s hodně nízkou spotřebou. Pokud bychom si Drive sami nevyzkoušeli, tak bychom jen těžko uvěřili. Na jednu nádrž jsme dojeli z Prahy přes Bad Kissingen až do Fridrichshavenu u Bodamského jezera, kde jsme také potkali „bratra“ – VOLVO 1800.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 80 kW (109 k) při 4000/min
Toč.moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,3 s
Spotřeba: 4,9/3,4/3,9 l/100 km
Rozměry: 4266 x 1782 x 1443 mm
Rozvor kol: 2640 mm
Cena: 586 800 Kč (Kinetic 1.6Drive, Start-Stop)
j.Lasík, 16.6.2010
Volvo C30 se poprvé objevilo v Paříži 2006 jako nástupce 480 ES či ještě staršího P1800 Es ze sedmdesátých let. Nejmenší Volvo chce zákazníky oslovit hlavně designem, i když jeho přední část, až k A-sloupkům je stejná s S40 nebo V50. V případě kupé bychom však za nejvíce stylovou označili záď se širokými boky, velkými svítilnami a především skleněnými třetími dveřmi, které tak trochu netradičně odkrývají vstup do zavazadlového prostoru. Ten svými 233 litry opravdu nepatří mezi největší, ale něco za něco. Na druhou stranu máte elegantní karosérii a když pojedete jen ve dvou, tak můžete zadní sedadla sklopit a dostanete 876 litrů.
Výrobce u C30 Drive udává spotřebu 3,8 litru a emise 99 CO2 g/km.Tyto údaje na dveřích a kapotě opět budily zájem veřejnosti všude, kde jsme se objevili. Díky čemu vděčí za tyto hodnoty? Tak předně úspornému turbodieselu 1.6 z koncernu PSA. Jenže ten dosahuje běžně spotřeby kolem 5 litrů, proto musely přijít ke slovu další úpravy, kterých si všimnete jen při podrobném zkoumání. Taky tedy – zaslepení otvorů v masce chladiče, deflektory před předními koly, snížení světlé výšky o 10 mm, difuzor integrovaný v zadním nárazníku, spoiler nad zadním oknem, ale také kryty podvozku zlepšující aerodynamiku. Pětistupňová přímo řazená převodovka používá olej s nižší viskozitou a delší převod trojky, čtyřky i pětky, úprav doznala i řídící jednotka, a konečně zavedení systému Auto Start-Stop a celkově nižší hmotnost.
Při rychlosti mezi 130 až 160 km/h jsme dosáhli ustálené spotřeby pěti litrů na sto kilometrů, ale když pojedete rozumně a zhruba kolem dvou tisíc otáček, potom se vejdete i do 4,5 litru. Ve městě se spotřeba snižuje díky systému Start-Stop.
Ani jízdní vlastnosti s podvozkem, který je spíš tužší, ale stále ještě komfortní, nás rozhodně nezklamal. Jedničku zaslouží i dobře odhlučněný motor. A pokud by se nám „jedna šestka“ zdála slabá, potom věřte, že si pěkně zajedete i po okreskách.
Interiér se nikterak neliší od ostatních modelů Volvo. Přední sedadla jsou pohodlná a kromě běžného nastavení si můžete zvolit i sklon sedáku. Rychle si tak najdete nejvhodnější pozici za volantem s příjemným věncem, výškově i podélně nastavitelný. Řidič a spolujezdec si na stísněný prostor rozhodně stěžovat nemohou. Vzadu jsou dvě samostatná sedadla, vyžadující při nastupování i vystupování trochu víc šikovnosti. Ale díky širokým bočním dveřím to ujde.
Ještě dodejme, že turbodiesel 1.6 se dodává pouze ve verzi C30 Drive, v jiné výbavě k dispozici není. Takže jej nemůžeme ani srovnávat ani s jinou motorizací. V případě dieselu je nejslabší 2.0 D, u benzinového 1.6.
Základní provedení Kinetic 1.6 stojí 576 800 Kč, se systémem Start-Stop pak 585 900 Kč a testované provedení, které mělo ještě parkovací asistent za 11 000 Kč a metalický lak za 19 000 Kč přišlo na 616 000 Kč. Ve výbavě máte například ABS, brzdový asistent EBA, stabilizační systém DSTC, kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením), čelní, boční airbagy a hlavové airbagy, systém ochrany páteře při nárazu zezadu WHIPS, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač, displej v češtině atd.
Volvo C30 Drive nás v žádném případě nezklamalo, naopak jsme se opět přesvědčili, že označení Drive opravdu nelze a skutečně můžeme jezdit s hodně nízkou spotřebou. Pokud bychom si Drive sami nevyzkoušeli, tak bychom jen těžko uvěřili. Na jednu nádrž jsme dojeli z Prahy přes Bad Kissingen až do Fridrichshavenu u Bodamského jezera, kde jsme také potkali „bratra“ – VOLVO 1800.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 80 kW (109 k) při 4000/min
Toč.moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,3 s
Spotřeba: 4,9/3,4/3,9 l/100 km
Rozměry: 4266 x 1782 x 1443 mm
Rozvor kol: 2640 mm
Cena: 586 800 Kč (Kinetic 1.6Drive, Start-Stop)
j.Lasík, 16.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout