Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen W T-Roc 1.5 TSI DSG - ideální kombinace

Která automobilka nemá v nabídce minimálně jedno SUV, jako by pomalu neexistovala. Najdeme je i u takových značek jako Bentley, Lamborghini, Maserati atd. Asi nejdále v nabídce je koncern Volkswagen, který díky společným platformám nabízí SUV různých segmentů.

První byl Volkswagen Touareg v roce 2004, o pět let později přišel Tiguan, předloni T-ROC a nyní T-Cross. Ač je T-ROC ze všech druhý nejmenší a nejvíce kompaktní, tak uvnitř nabídne dost prostoru. Karosérie je na SUV poměrně nízká, zadní skloněné okno v nás vyvolává dojem kupé a dynamický vzhled zvyšují krátké převisy vpředu i vzadu, 831 mm, resp. 800 mm při rozvoru 2590 milimetrů. T-ROC působí tak kratší a širší.

Při pohledu na design bychom řekli, že Volkswagen tentokrát opustil od konzervativnějších tvarů a trochu víc se odvázal, což modelu T-ROC rozhodně prospělo a mohl by tak lépe oslovit mladší generaci.

Jak jsme už řekli, vůz nepatří mezi největší, zato uvnitř je prostoru dostatek ve všech směrech, tradičně jen cestující na prostředním sedadle se musí uskrovnit. Díky rovné střeše zbývá komfort i pro hlavu. Ale zatímco design je atraktivnější, tak uvnitř se designéři už tolik neodvázali a zůstali věrni tradici.

Velice jsme si pochvalovali skvěle vytvarovaná přední sedadla, jsou vysoko nad podlahou, vzadu potěší vybrání v opěradlech. Jen nastupování je trochu obtížnější vzhledem k úzkému otvoru, do kterého zasahují ještě lemy blatníků.

Zavazadlový prostor, pokud máte pouze sadu na lepení, má objem 445 litrů, ale s rezervou se zmenší na 392 litrů.

V nabídce jsou tři zážehové pohonné jednotky - přeplňovaný tříválec 1.0 TSI /85 kW, 1.5 TSI/ 110 kW a 2.0 TSI/140 kW. Ze vznětových můžete vybírat mezi 1.6 TDI/85 kW, 2.0 TDI/110 kW nebo 140 kW. S pohonem všech kol jsou ovšem kombinovány pouze oba nejsilnější dvoulitry. Je dobře, že VW pamatuje stále na 4x4, když celá řada současných SUV je nabízena pouze s pohonem předních kol.

Pro třetí test jsme zvolili přeplňovaný zážehový 1.5 TSi s výkonem 150 k ve spojení s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem DSG a pohonem předních kol.

S točivým momentem 250 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1500 až do 3500 otáček za minutu, je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice. Už od zhruba od 1300 otáček začíná zrychlovat a ve 2000 cítíte už pořádný zátah. Motor se vyznačuje vypínám dvou válců při nízké zátěži, což vůbec nepocítíte a vlastně vás o tom informuje jen hlášení na displeji. Ale na dva válce jsme jeli opravdu hodně málo. Asi vás bude zajímat spotřeba. Se systémem ACT ušetříte jen pár zanedbatelných deci benzinu, výrobce udává půl litru na sto kilometrů. Spotřeba se pohybovala zhruba na úrovni dvoulitrového turbodieselu s pohonem všech kol. My jsme jezdili v průměru kolem 6,5 litrů, maximálně do sedmi litrů, což je hlavně daň za vyšší stavbu SUV. Mimo město se lze dostat k šesti litrům benzinu. Překvapil nás hlavně sametový a tichý chod a při volnoběhu musíte pozorně poslouchat, jestli vůbec uslyšíte motor.


2.0 TDi

Ještě před „jedna-pětkou“ jsme si mohli vyzkoušeti turbodiesel o výkonu 150 k a se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Točivý moment 340 Nm vrcholí mezi 1750 až 3000 otáčkami za minutu. Při klidné jízdě na pohodu jsme byli schopni jezdit v průměru kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů. Při svižnější, ke které síla motoru vybízí něco málo o litr vyšší. A to považujeme za velice příznivé hodnoty vzhledem k pohonu všech 4Motion a převodovce DSG.


2.0 TSi

Zkušenost máme také s nejsilnějším zážehovým přeplňovaným čtyřválcem, rovněž v kombinaci se 7DSG. S výkonem 190 k v rozmezí od 4180-6000/min a točivým momentem 320 Nm, který je k dispozici už od 1500 otáček až do 4180/min je dostatečně silný na pohodlné cestování na dlouhé cesty. V průměru jsme dosáhli spotřeby maximálně do 8 litrů benzinu, zatímco na normálních silnicích byla minimálně o litr menší.

Dnes testovanou verzi 1.5 TSI považujeme za zlatou střední cestu. Ideální volba pro toho, kdo nechce litrový tříválec a nepotřebuje ani silný dvoulitr. Výkony jsou dostačující a spotřeba příznivá, a také design v dvoubarevném provedení líbivý.


Cenově se Volkswagen T-Roc pohybuje od 488 900 Kč za litrový tříválec, v základní výbavě a pohonem dvou kol. Verze 1.5 TSi se prodává od druhé výbavy Design za 620 900 Kč. Testované provedení ve výbavě Style přijde s převodovkou DSG za 746 900 Kč.

Přehled výbav na

file:///C:/Users/jindra/AppData/Local/Temp/cenik-t-roc.pdf

Základní technické údaje

Motor: Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 5000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-3500/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,4 4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/6,7/4,7 l/100 km
Rozměry: 4234 x 1819 x 1531 mm
Rozvor: 2590 mm
Zav.prostor: 392/1237 l
Cena: 746 900 Kč (1.5 TSI DSG Style)


J.Lasík 27.11.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar