Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Touran 1.6 TDi - rodinný společník

V současné době některé automobilky pomalu opouštějí trend velkoprostorových automobilů MPV a směřují své modely spíš do segmentu SUV, což ale neplatí třeba o Volkswagenu. V jeho nabídce najdeme nejen Sharan, ale také už dvanáct let model Touran.

Nestává se tak často, aby jeden model vydržel prakticky v nezměněné podobě na trhu dvanáct let, když nepočítáme facelift, uskutečněný v roce 2010. Teprve vloni na podzim představil Volkswagen další generaci Touranu a jednalo se o zcela nový automobil, žádnou modernizaci.

Volkswagen neměl důvod něco zásadně měnit, když stejně jako u Golfu nebo Passatu se Touran vyznačuje konzervativními nadčasovými tvary. A ještě k tomu nesmírně účelnými. Mnozí řeknou, že třeba Citroën Grand C4 Picasso vypadá designově mnohem lépe, což je pravda, ale jeho užitné vlastnosti jsou o něco menší.

Dnešní Touran je postavený na nové modulární platformě, umožňující značnou variabilitu. Na délku se prodloužil o 130 mm na 4527 mm, na šířku povyrostl o 41 mm na 1814 mm, zatímco výška se snížila o zanedbatelných šest milimetrů. Ovšem největší roli na vnitřním prostoru hrálo prodloužení rozvoru o 113 milimetrů na 2791 mm a zároveň došlo ke zkrácení motorového prostoru. Tím se zvětšil prostor pro posádku hlavně na zadních sedadlech a také objem zavazadlového prostoru o 48 litrů na 743 litrů. Když pak sklopíte opěradla zadních sedadel, tak dostanete 1980 litrů. V tu chvíli se délka prodlouží o 90 mm na 1730 mm, když šířka mezi podběhy dosahuje hodnoty 105 mm.

Když už jsme u variability, tak připomeňme, že tři samostatná sedadla druhé řady lze posouvat o 20 milimetrů, jsou pohodlná a nabízejí dost prostoru pro kolena, a místa nad hlavou je na rozdávání. A kdybyste potřebovali sedmimístnou verzi, potom si za 24 tisíc korun můžete přikoupit dvě sedadla třetí řady. Stejně jako sedadla druhé řady je lze sklopit do podlahy.

Překvapilo nás, že v sériové výbavě je plnohodnotná rezerva, což u jiných automobilů, často ani koncernových nebývá zvykem.

Palubní deska je jednoduchá, přehledná a prakticky bez výhrad, jak je ostatně u Volkswagenů zvykem. Potěšil nás i výborný výhled ven a přesné řazení.
VW Tourana můžete mít buď se zážehovými čtyřválci 1.2 TSI/110 k nebo 1.4 TSI/150 k, případně s turbodiesely 1.6 TDI/110 k a 2.0 TDi/150 k. Z této nabídky si určitě vybere každý, záleží jen, jestli chce jezdit kolem pěti litrů nafty a připlatit si zhruba šedesát tisíc.

Právě slabší z turbodieselů jsme si mohli vyzkoušet a popisovat mnohokrát vyzkoušené jeho skvělé vlastnosti by bylo nošením dříví do lesa. Hlavně zaboduje průměrnou spotřebou při svižné jízdě maximálně do šesti litrů, ale po běžných silnicích jsme jezdili za pět. A to i při vyšší stavbě karosérie. Výkon 110 k i točivý moment 250 Nm, který můžeme využívat v širokém rozmezí od 1500 až do 3000 otáček za minutu, jsou pro pětimístnou verzi a rodinné ježdění dostačující.

Testovaný automobil byl v základní výbavě Comfortine, která zahrnuje mj.sedm airbagů, systém sledování před vozidlem Front assist včetně samočinného nouzového brzdění, třízonovou klimatizaci Climatronic, tempomat, radio, přední sedadla výškově stavitelná. Systém prokluzu ASR i regulace brzdění motorem MSR atd. To vše a mnoho dalšího příslušenství za 615 900 Kč. Kompletní výbavy najdete na:

http://www.volkswagen.cz/modely/novy_touran/ceniky_a_data/ceniky

Volkswagen
Touran by měl podle nás oslovit hlavně rodiny s dětmi pro svoji variabilitu a pohodlné cestování. Nová generace udělala velký skok kupředu, což je znát ve všech směrech a nastavila laťku mezi podobnými MPV dost vysoko.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 81 kW(110 k) při 3200-4000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-3000/min
Rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/4,0/4,5 l/100 km
Rozměry: 4527 x 1829 x 1659 mm
Rozvor kol: 2791
Zav.prostor: 743/1980 l
Cena: 615 900 (1.6 TDI/81 Comfortline)


J.Lasík 17.2.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar