Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDi 4Motion - vrchol luxusu

V roce 2002 jsem se zúčastnil novinářské prezentace první generace Volkswagenu Touareg ve Španělsku. Tam jsme si mohli pod dohledem zkušených instruktorů vyzkoušet terénní schopnosti na extrémních překážkách, na které by si člověk sám netroufnul.

Jízda s Touaregem byla pro mě velký zážitek. Tehdy první generace znamenala pro Volkswagen určitý přelom, neboť se vedle Phaetonu zařadil na samý vrchol nabídky. A tak jsem byl zvědavý, jaká je současná třetí generace. První kilometry mě hned přesvědčily, že místo offroadu zamířil mezi luxusní a prémiové automobily. Touareg už dnes nedisponuje žádnými uzávěrkami diferenciálů, ale asi ani nikomu nechybějí. Proč taky, když s takovým luxusem se do terénu nikdo nevydá. A ani nechce. Každý touží dnes po SUV.

Jak by po průjezdu bahnem nebo vodou vypadala elegantní karosérie s bohatě chromovanou maskou s integrovanými světlomety a vzadu rozšířenými blatníky, si ani neumíme představit. Spíš, než kdysi offroad na nás působí jako sportovně laděné kombi.

Oproti předchozí generaci se prodloužil o 77 mm na 4878 mm, na šířku o 44 mm na 1984 mm, jen ve výšce se snížil o zanedbatelných 7 milimetrů. Vnitřní prostor odpovídá rozměrům automobilu s takřka třímetrovým rozvorem, bez několika centimetrů. O kvalitních sedadlech není třeba hovořit, vzadu jsou tři samostatná, která lze libovolně posouvat o 160 mm a opěradla sklápět o 21 stupňů. Zavazadlový prostor můžeme zvětšit ze základních 697 l/ 810 l až na extrémních 1800 l. Pod podlahu se vejde ještě rezerva. Interiér prosvětluje panoramatická střecha 1270 x 825 mm, jejíž přední část lze otevřít.

Snad žádný automobil nemá dotykový displej o velikosti 15 palců. Přes něj lze jednoduše a přehledně ovládat prakticky všechny funkce včetně klimatizace nebo masážní funkce sedadel. Trochu nás zarazil volant z nejmenšího modelu Up!, ale držel se nám dobře.

K výborným jízdním vlastnostem přispívá vzduchové pérování, které se na špatných cestách zvýší o 70 mm, naopak při rychlosti vyšší než 120 km/h se sníží o 35 milimetrů blíž k vozovce. Tím se zvýší stabilita, zatáčky jsme mohli projíždět vyšší rychlosti a snižuje se odpor vzduchu.

Další „vychytávkou“ je natáčecí zadní náprava. Do 37 km/h se zadní kola natáčí proti směru předních, čímž se zmenšuje průměr otáčení. Naopak při vyšší rychlosti se natáčejí jako přední a zvyšuje se stabilita. Podvozek je vybaven systémem adaptivních stabilizátorů, které změnou tuhosti omezují naklánění karosérie v zatáčkách.

Ke komfortu a snížení vibrací přispívá i karosérie z vysokopevnostní oceli, zajišťující tuhost. Použitím asi poloviny hliníkových dílů se ušetřilo zhruba sto kilogramů.
Zážitkem je i jízda v noci díky spojení systému nočního vidění a inteligentních LED světlometů. Systém nočního vidění pracuje na bázi termovize a dokonce nějakých 60 až 130 metrů před autem dokáže rozpoznat osoby i velká zvířata, a to nejen na silnici, ale i v příkopě. Upozorní nás jak jeich zvýraznění na displeji před volantem, tak současně i speciálním světelným paprskem, který je osvětlí. Díky matrixovým IQ.Light světlometů můžete jet stále s dálkovými světly, aniž byste někoho oslnili.

Vybrat si můžete ze dvou šestiválců – zážehového s výkonem 340 k nebo vznětového ve výkonových variantách 231 k a 286 k. Pro náročné bude připraven ještě zážehový vidlicový osmiválec s úctyhodným výkonem 421 k a točivým momentem 900 Nm.

Zvolili jsme silnější turbodiesel, protože jsme měli v plánu několik delších cest a udělali jsme dobře. Výkon takřka 300 k je hned znát po sešlápnutí plynu, kdy se projeví největší zátah. Točivý moment 600 Nm vrcholí mezi 2250 až 3250 otáčkami za minutu. Spotřeba na sto kilometrů se pohybovala kolem 7,5 litrů a v podstatě nepřekročila osm litrů nafty. Výborně si rozumí s osmistupňovou samočinnou převodovkou. A samozřejmostí je trvalý pohon všech kol.



Volkswagen Touareg si hýčká řidiče i spolujezdce ve všech směrech. O výbavě nemá cenu se ani rozepisovat. Zahrnuje vše nač si vzpomenete. Kvalitě a výbavě samozřejmě odpovídá i cena.
Ceny začínají na 1 481 900 Kč v základní výbavě a pokračují až na 1 840 900 Kč ve výbavě R-Line. Nově se v nabídce objevily verze 3.0 TSI V6 4Motion za 1 739 900 Kč a 4.0 TDI V8 4Motion za 2 294 900 Kč.


Podrobnosti najdete na:
file:///C:/Users/jindra/AppData/Local/Temp/190214-touareg.pdf



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný šestiválec
Objem: 2967 cm³
Výkon: 210 kW (286 k) při 3750-4000/min
Točivý moment: 600 Nm při 2250-3250/min
Rychlost: 235 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,7/5,9/6,6 l/100 km
Rozměry: 4878 x 1984 x 1702 mm
Rozvor kol: 2894 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 31°
Přechodový úhel: 25°
Brodivost: 580 mm
Zav.prostor: 697 l/1800 l
Cena: 1 758 900 Kč (3.0 TDI V6 4Motion Atmosphere)
Cena test.provedení: 2 590 700 Kč



JL 27.5.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar