Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Touareg 3.0 TDI V6 - rozhodně nezklame

Před osmi lety představil Volkswagen svoje první SUV s názvem Touareg a tehdy jsme měli štěstí, že jsme se zúčastnili mezinárodní prezentace ve Španělsku. Pod dohledem zkušeného instruktora na sedadle spolujezdce jsme si mohli vyzkoušet extrémní jízdní situace.

Proto jsme byli zvědavi, jak si povede druhá generace, jenž doznala podstatných změn hlavně pokud jde o techniku. Typické robustní tvary si Touareg zachoval, ale povyrostl – v délce o 41 mm na 4795 mm, v šířce o 12 mm na 1940 mm, jen na výšku se snížil o 17 mm. Přesto se podařilo snížit hmotnost v průměru o dvě stě kilogramů. Jednoduchou masku chladiče tvoří dvě chromované lišty, ve spodní části nárazníku jsou kruhové mlhovky a v černých plastových mřížkách ukryty čtyři čidla radarového systému.
Z prodlouženého rozvoru o 38 mm profitují hlavně cestující na zadních sedadlech, když se prostor v kolenou zvětšil o 68 mm na jeden metr. Navíc můžeme zadní sedadla posouvat až o 160 mm, čímž se nám variabilně mění objem zavazadlového prostoru z 580 na 660 litrů. Pokud potřebujeme převážet větší předměty, potom stačí na pravé stěně „kufru“ zatáhnout za páčku, opěradla se sklopí a objem naroste na 1642 litrů. Zároveň si můžeme tlačítkem upravit světlou výšku ideální pro manipulaci s těžšími zavazadly. Zadní stěna se vyklápí elektricky až do výšky 1,92 metru.
V dobře tvarovaným sedadlech a dostatečně tuhých se nám cestovalo pohodlně a díky zvýšené pozici je z nich skvělý výhled. Tříramenný volant s tlustým věncem se drží dobře a na diodami podsvícené přístrojové dece se mezi rychloměrem a otáčkoměrem zobrazují všechny hlavní údaje. Na středovém tunelu, který je užší než u předchozí generace, najdeme tlačítka dvouzonové klimatizace, elektrické parkovací brzdy, systému start stop, vypínání protikluzového systému. Levým ovladačem pak nastavujeme jízdní režim „on road“ nebo „off road“, pravým světlou výšku. Voličem mezi nimi si můžeme nastavit tuhost podvozku na režim comfort, normal a sport. Ovládání je jednoduché a přehledné, ostatně jak je u vozů z Wolfsburgu zvykem.
Na velkém displeji dotykové navigace se nám zobrazuje obraz přenášený ze čtyř kamer systému Area View, které jsou rozmístěny na pátých dveřích, v masce chladiče a ve vnějších zrcátkách. Usnadňovaly nám hlavně jízdu v terénu, nebo třeba v prudkých výjezdech či sjezdech. K zahození nejsou ani při parkování ve stísněných prostorech. V terénu se hodí také piktogramy úhlu nastavení předních kol, kompasu nebo výškového nastavení podvozku.
Touareg si můžete vybrat buď se zážehovým V6 3.6 FSI nebo V8 4.2, ze vznětových je k mání 3.0 TDI V6 s výkonem 150 kW nebo 176 kW. My jsme zvolili silnější provedení Blue Motion Technology, tedy nejúspornější v nabídce. Vidlicový šestiválec o objemu tří litrů zatahuje plynule a už ve 2000 otáčkách dosahuje největšího točivého momentu 550 Nm, což je hodnota víc než slušná. Jak nejlépe dokazuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy, na více než dvoutunový Touareg obdivuhodné, stejně jako největší rychlost takřka 220 km/h, které dosáhne „na šestku“ Zatímco „sedmičku a osmičku“ využijete při rychlé jízdě na dálnici. Rozhodně nás potěšilo sladění s osmistupňovým Tiptronicem, jenž volí stupně rychle a jemně. Stačí pár kilometrů abyste se s ním sžili a pak se vám bude jízda líbit. Pokud chcete, můžete „řadit“ také sekvenčně, případně navolit sportovní program.
S Touaregem hodně záleží na způsobu jízdy. My jsme při svižné jízdě a s častějším využitím režimu sport dosahovali spotřeby pod deset litrů, ale když jsme jeli hodně volně, potom jsme se dostali k 8,5 litrům nafty na sto kilometrů. Ale „ploužit“ se s třílitrovým šestiválcem o výkonu 240 k by byl hřích.
Přestože váží přes dvě tuny a je vysoký „jedna sedm“ metru, tak se v zatáčkách choval hodně neutrálně bez většího náklonu karosérie. K tomu pomáhal i systém pohonu všech kol 4Motion s mezinápravovým samosvorným diferenciálem Torsen. Vzhledem k tomu, že s Touaregem budete asi jen těžko překonávat extrémní překážky, tak na běžný „offroad“ spolehlivě splní svůj účel. Zároveň ušetříte čtyřicet tisíc korun za systém 4Xmotion (viz Novinky).
Druhá generace Touaregu nás rozhodně nezklamala, byť byla v testované verzi přeci jen vhodnější pro silnice, ale přesvědčili jsme se, že ani v lehčím terénu se neztratí. Kvalitní dílenské zpracování vozů Volkswagen není třeba zdůrazňovat, stejně jako ergonomii. Marně přemýšlíme, co bychom mu vytkli, ale nic nás zrovna nenapadá. Naopak jedničku zaslouží hospodárný turbodiesel V6, stejně jako skvělý podvozek.
Seznam prvků bohaté základní výbavy najdete na http://www.volkswagen.cz/pdf_gen/touareg.pdf


Základní
technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný vidlicový šestiválec
Objem: 2967 cm³
Výkon: 176 kW (240 k) při 4000-4400/min
Točivý moment: 550 Nm při 2000-2250/min
Rychlost: 218 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,8/6,5/7,4 l/100 km
Rozměry: 4795 x 1940 x 1709 mm
Rozvor kol: 2893 mm
Zav.prostor: 580/1642 l
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 24,6/19,9
Přechodový úhel: 16,6 mm
Světlá výška 159 mm
Cena: 1 227 900 Kč (3.0 TDI V6)

J.Lasík 18.11.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar