Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG s výkonem 240 k

Dravý jako tygr, mrštný jako leguan – tak bychom mohli s nadsázkou charakterizovat první kompaktní SUV značky Volkswagen. Složením těchto dvou slov vznikl také jeho výstižný název Tiguan, který poprvé vystrčil drápy před dvanácti lety, v roce 2016 prošel modernizací.

O tom, že zájem o automobily typu SUV vzrůstá, nejlépe vypovídají nové nebo faceliftované modely mnoha automobilek. Každá chce mít v tomto segmentu alespoň jednoho zástupce. „Malý Touareg“, jak je někdy Tiguan označován, jsme si vyzkoušeli v nejvýkonnější verzi, to znamená se vznětovým biturbo čtyřválcem 2.0 TDI s výkonem 230 k.

Z dieselů a ve verzi 4Motion a převodovkou DSG můžete mít ještě stejnou pohonnou jednotku, ale o výkonu 115 k, 150 k a 190 k. Ze zážehových je k dispozici 1.5 TSI s výkonem 130 k a 150 k nebo 2.0 TSI s výkony 115 k, 150 k a 190 k.

Design s uhlazenými tvary a typickou přídí, které modernizaci rozhodně prospěly, už z dálky signalizuje příslušnost k rodině VW. Ani zezadu nezapře příbuznost s ostatními modely VW, přesto si ale zachovává vlastní tvář. Přední i zadní převisy jsou takřka stejně dlouhé.
S délkou 4486 mm, šířkou 1839 a výškou 1673 mm (rozvor 2677 mm) se nezdá zrovna největší, ale ve skutečnosti je tomu naopak. Nejvíce nás o tom přesvědčil prostorný pětimístný interiér, který je praktický shodný s Golfem Plus včetně pohodlných sedadel. Zadní sedadla můžeme posouvat o 16 cm, po jejich sklopení sice vznikne malých schod (vyrovná se dvojitým dnem podlahy), ale objem zavazadlového prostoru se zvětší ze 615 na 1655 litrů, při použití lepicí sady místo rezervního kola.

Testovaný Tiguan byl obohacen o paket R-Line „Black Style, vyznačující se hlavně detaili v černé barvě. Exkluzivitu zajišťují 20" kola z lehké slitiny Suzuka v černé barvě, skla zadních bočních oken a skla výklopných dveří zavazadlového prostoru s 90% zatmavením, stejně jako černý střešní spoiler.


Dvojitě přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 Bi-TDI disponuje výkonem 176 kW (240 k) při 4000 otáčkách za minutu. Točivý moment 500 Nm můžeme využívat od 1750 otáček až do 2500. Ale už zhruba kolem 1250 ucítíte při sešlápnutá plynu pořádný zátah, ale největší ve dvou tisíc, kdy Tiguan neskutečně zrychlí. .V průměru jsme jezdili do osmi litrtů nafty na sto kilometrů.

Základem je dvoustupňové přeplňování dvěma turbodmychadly, která jsou zapojena za sebou a vzájemně se doplňují. První z nich, vysokotlaké turbodmychadlo, má malou turbínu, malé oběžné kolo turbíny a elektricky nastavitelné rozváděcí lopatky. Tento systém zaručuje rychlou odezvu motoru již při nízkých otáčkách. Druhé turbodmychadlo je nízkotlaké. Díky velké turbíně a velkému oběžnému kolu dosahuje při vysokých otáčkách výrazně vyššího plnicího tlaku až 3,8 barů. Dochází tak k velkému nárůstu výkonu motoru. Při nízkých otáčkách pracují turbodmychadla dvoustupňově. Nízkotlaké turbodmychadlo se stará o prvotní kompresi nasátého vzduchu, vysokotlaké turbodmychadlo zajišťuje hlavní kompresi. Při vysokých otáčkách motoru je jednostupňově zapojeno pouze nízkotlaké turbodmychadlo. Tento systém přeplňování zaručuje plynulý výkon s krátkou reakční dobou a vysokými maximálními hodnotami.

V zatáčkách se choval klidně a stabilně, nenakláněl se, na čemž mají zásluhu hlavně víceprvková zadní náprava a nastavení tlumičů, které se také velice dobře vypořádávají s nerovnostmi vozovek.

V našem případě byl vybaven pohonem všech kol 4Motion s lamelovou spojkou Haldex, převzatým z Passatu, s variabilním rozdělením sil mezi nápravy od základního poměru 90:10. Rozjezd v kopci ulehčuje ještě tlačítko AutoHold, umístěné vedle tlačítka elektromechanické parkovací brzdy.

Základní verze Comfort s motorem 1.5 TSI/130 k stojí 678 900 Kč, verze 2.0 TSI/190 a dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol pak na 907 900 Kč. Diesel 2.0 TDI/150 k 4Motion začíná na 930 900 Kč. Testované nejsilnější provedení ve výbavě R-Line přijde na 1 178 900 Kč, ale prakticky už nic nemusíte přikupovat.

Kompletní přehled výbav:
https://www.volkswagen.cz/tiguan/tiguan/informacni-material

Volkswagen
Tiguan nás rozhodně nepřekvapil kvalitním zpracováním do posledního detailu, ani velikostí interiéru, ale hlavně jízdními vlastnosti, které ještě podtrhuje výkonný turbodiesel. Je ideálním řešením pro každého, kdo by chtěl SUV značky Volkswagen, ale Touareg se mu zdá příliš velký a zbytečně luxusní. Je tudíž ideální zlatou střední cestou.


Základní technické údaje

Motor: vznětový čtyřválec s dvojitým přeplňováním
Objem: 1968 cm³
Výkon: 176 kW (240 k) při 4000/min
Toč.moment: 500 N.m při 1750-2500/min
Rychlost: 228 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,4/5,8/6,4 l/100 km
Rozměry: 4486 x 1839 x 1673 mm
Rozvor: 2677 mm
Zav.prostor 615/1655 l
Cena: 1 178 900 Kč (2.0 TDi Bi-turbo, DSG R-Line)


J.Lasík 9.9.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar