Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG - dobrá volba

Dravý jako tygr, mrštný jako leguan – tak bychom mohli s nadsázkou charakterizovat první kompaktní SUV značky Volkswagen. Složením těchto dvou slov vznikl také jeho výstižný název Tiguan, který poprvé vystrčil drápy před dvanácti lety, v roce 2016 prošel modernizací a než přijde nová generace, tak se podívejme, jaká je ta stávající.

O tom, že zájem o automobily typu SUV vzrůstá, nejlépe vypovídají nové nebo faceliftované modely mnoha automobilek. Každá chce mít v tomto segmentu alespoň jednoho zástupce. „Malý Touareg“, jak je někdy Tiguan označován, jsme si vyzkoušeli už dříve, tentokrát s nejslabším turbodieselem.

Z dieselů a ve verzi 4Motion a převodovkou DSG můžete mít ještě stejnou pohonnou jednotku, ale o výkonu 190 k nebo 2.0 BiTD s výkonem 240 k. Ze zážehových je k dispozici 1.5 TSI s výkonem 130 k a 150 k nebo 2.0 TSI s výkonem 190 k.

Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 k nás potěšil svoji pružností, která se projevuje již od 1200 otáček za minutu a vrcholí v rozmezí 1750 až 3000 /min největším točivým momentem 340 Nm, což je hodnota pro „terénní“ automobil velice příznivá. V průměru jsme jezdili kolem 6,5 litrů nafty na sto kilometrů.

V zatáčkách se choval klidně a stabilně, nenakláněl se, na čemž mají zásluhu hlavně víceprvková zadní náprava a nastavení tlumičů, které se také velice dobře vypořádávají s nerovnostmi vozovek.

V našem případě byl vybaven pohonem všech kol 4Motion se systémem 4Motion Active Control a voličem jízdních režimů. Systém se ovládá ovládačem na středové konzole. Jeho prostřednictvím můžeme aktivovat jízdní režimy Onroad, Offroad a Snow. Jednotlivé režimy přizpůsobují nastavení systému pohonu a všech asistenčních systémů příslušnému stavu povrchu, aby byla zaručena maximální trakce.


Design s uhlazenými tvary a typickou přídí, které modernizaci rozhodně prospěly, už z dálky signalizuje příslušnost k rodině VW. Ani zezadu nezapře příbuznost s ostatními modely VW, přesto si ale zachovává vlastní tvář. Přední i zadní převisy jsou takřka stejně dlouhé.
S délkou 4486 mm, šířkou 1839 a výškou 1673 mm (rozvor 2677 mm) se nezdá zrovna největší, ale ve skutečnosti je tomu naopak. Nejvíce nás o tom přesvědčil prostorný pětimístný interiér, který je praktický shodný s Golfem Plus včetně pohodlných sedadel. Zadní sedadla můžeme posouvat o 16 cm, po jejich sklopení sice vznikne malých schod (vyrovná se dvojitým dnem podlahy), ale objem zavazadlového prostoru se zvětší ze 615 na 1655 litrů, při použití lepicí sady místo rezervního kola.

Testovaný model byl vylepšen paketem OFFROAD, který za příplatek 23 700 Kč rozšiřuje možnosti všestranného využití. Nový přední nárazník s ozdobnými prvky v odstínu stříbra disponuje kromě charakteristického „terénního“ vzhledu také nájezdovým úhlem 23,8 stupňů (proti standardním 17,4°). Větší nájezdový úhel je při jízdě v terénu stejně důležitý jako spodní ochrana agregátů, kterou má na starosti kryt motoru a převodovky. K dalším designovým prvkům patří mj. černé střešní ližiny, černé kryty vnějších zpětných zrcátek nebo střešní spoiler. Výbava zahrnuje rovněž multifunkční volant a hlavici páky voliče, obšité kůží, hliníková ozdobná obložení, pedály a opěrku nohy z kartáčované ušlechtilé oceli a robustní pryžové podlahové rohože.

Základní verze Comfort s motorem 1.5 TSI/130 k stojí 678 900 Kč, verze 2.0 TSI/190 a dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol pak na 907 900 Kč. Diesel 2.0 TDI/150 k 4Motion začíná na 930 900 Kč. Testované nejsilnější provedení ve výbavě R-Line přijde na 1 178 900 Kč, ale prakticky už nic nemusíte přikupovat.


Kompletní přehled výbav:
file:///C:/Users/jindra/AppData/Local/Temp/tiguan-cenik-3.pdf


Volkswagen Tiguan nás rozhodně nepřekvapil kvalitním zpracováním do posledního detailu, ani velikostí interiéru, ale hlavně jízdními vlastnosti, které ještě podtrhuje výkonný turbodiesel. Je ideálním řešením pro každého, kdo by chtěl SUV značky Volkswagen, ale Touareg se mu zdá příliš velký a zbytečně luxusní. Je tudíž ideální zlatou střední cestou.




Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1986 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500/min
Toč.moment: 340 N.m při 1750-3000/min
Převodovka: 7DSG
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,1/5,7/4,7 l/100 km
Rozměry: 4486 x 1839 x 1644 mm
Rozvor: 2667 mm
Zav.prostor: 615/1655 l
Cena: 1 071 900 Kč


JL 23.7.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar