Volkswagen Polo 1.4 16V - vysoký standard
Zatím stále nejmenším modelem Volkswagenu je Polo, ale to se může už brzy změnit s příchodem modelu Up! Ovšem ruku na srdce, Polo už také není žádným drobečkem, ale pomalu začíná atakovat hranici nižší střední třídy. O tom jsme se přesvědčili při testování verze 1.4 ve výbavě Comfortline.
Troufneme si říct, že rozměrově je na úrovně Golfu třetí generace. Novinka letošního podzimu je oproti předchozí generaci delší o 54 mm, širší o 32 mm, ale ve výšce překvapivě o 14 mm nižší. Když k tomu přičteme o 40 mm delší rozvor, rozchod kol zvětšený o 29 mm, resp. 30 mm a krátké převisy, potom musíme zákonitě dostat prostorný interiér. Dobře přístupný zavazadlový prostor má základní objem 280 litrů (+ 10 l), po sklopení zadních sedadel 952 litrů. Na malý automobil postačující.
Ale než usedneme za volant, tak pár slov o designu, na němž se podepsal věhlasný Walter de Silva. Vytvořil bezpochyby elegantní tvary, byť jednoduchých linií. Příď vozu jednak vyzařuje dynamický výraz, ale napoví nám, zda se jedná o verzi Comfortline nebo základní Trendline. Masku Comfortline protíná chromovaná lišta, má jiné světlomety i nárazníky, v jejichž rozích jsou světlomety s denními světly a mlhovkami.
Kromě vnějšího designu se Volkswagen hodně zaměřil na interiér a musíme jen konstatovat, že se povedl po všech stránkách Přední sedadla jsou pohodlná, dostatečně velká a ani k bočnímu vedení nemáme připomínek. Také zadní sedadla jsou prostorná, snad jen delší osoby, tak od 1,85 metru se musí trochu uskrovnit, ale to není ani ne ve čtyřmetrovém autě nic neobvyklého.
Tříramenný volant se drží dobře, ovladače jsou uspořádány s německou pečlivostí a tradičně přehledné. Interiéru, prakticky shodným s Golfem, není vlastně co vyčíst, zvláště když k tomu přidáme ještě kvalitní materiály a výborné zpracování, na jaké jsme u VW zvyklí. A to je i jeden z důvodů, proč si ojeté vozy Volkswagen udržují stále vysokou prodejní cenu, oproti konkurenci. Prostě za kvalitu se vyplatí rozhodně připlatit.
V současné době si může zákazník vybírat ze čtyř zážehových (1.2/ 60 a 70 k, 1.4/86 k, 1.2 TSI/105 k) a tří vznětovým motorů (1.6 TDI/75, 90 a 105 k), další pohonné jednotky na sebe nenechají dlouho čekat. Zvolili jsme asi nejžádanější benzinový motor – 1.4 o výkonu 63 kW (86 k), kterého dosahuje při 5000/min. Pokud chceme jet svižně, potom se musíme pohybovat někde kolem 3500 otáček za minutu, kdy se také dostáváme k nejvyššímu točivému momentu 132 Nm, který vrcholí při 3800/min. Motor táhne plynule a do rychlosti 130 km/h je dobře odhlučněn, potom dává o sobě trochu víc vědět. Při obsazení čtyřmi osobami bychom uvítali přeci jen větší výkon, hlavně při předjíždění nebo v táhlých kopcích. Během testu jsme jezdili v průměru kolem 7,5 litr na sto kilometrů.
Základní výbava Trendline zahrnuje mj. ABS, ESP včetně systému Hill holder, šesti airbagů, elektricky ovládaných oken vpředu, výškově seřiditelného sedadla řidiče. Ve vyšší výbavě Comfortline máme navíc třeba mechanickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla, nebo dvojitou podlahu zavazadlového prostoru atd.
Co říci záběrem? Přesvědčili jsme se, že Volkswagen nastolil s Polem vysoký standard v kategorii malých vozů a posunul laťku o pořádný kus výše. Nejlevnější Polo je za 244 500 Kč, testované provedení Comfortline se prodává za 294 500 Kč, zatímco základní Trendline je o 13 tisíc korun levnější. Nové Polo je opravdu po všech stránkách komfortní.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1390 cm³
Výkon: 63 kW (85 k) při 5000/min
Točivý moment: 132 Nm při 3800/min
Rychlost: 177 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,0/4,7/5,9 l/100 km
Rozměry: 3970 x 1682 x 1462 mm
Rozvor kol: 2470 mm
Objem zav.prostoru: 280/052 l
Cena: 294 500 Kč (1.4 Comfortline)
JL, 10.11.2009
Ale než usedneme za volant, tak pár slov o designu, na němž se podepsal věhlasný Walter de Silva. Vytvořil bezpochyby elegantní tvary, byť jednoduchých linií. Příď vozu jednak vyzařuje dynamický výraz, ale napoví nám, zda se jedná o verzi Comfortline nebo základní Trendline. Masku Comfortline protíná chromovaná lišta, má jiné světlomety i nárazníky, v jejichž rozích jsou světlomety s denními světly a mlhovkami.
Kromě vnějšího designu se Volkswagen hodně zaměřil na interiér a musíme jen konstatovat, že se povedl po všech stránkách Přední sedadla jsou pohodlná, dostatečně velká a ani k bočnímu vedení nemáme připomínek. Také zadní sedadla jsou prostorná, snad jen delší osoby, tak od 1,85 metru se musí trochu uskrovnit, ale to není ani ne ve čtyřmetrovém autě nic neobvyklého.
Tříramenný volant se drží dobře, ovladače jsou uspořádány s německou pečlivostí a tradičně přehledné. Interiéru, prakticky shodným s Golfem, není vlastně co vyčíst, zvláště když k tomu přidáme ještě kvalitní materiály a výborné zpracování, na jaké jsme u VW zvyklí. A to je i jeden z důvodů, proč si ojeté vozy Volkswagen udržují stále vysokou prodejní cenu, oproti konkurenci. Prostě za kvalitu se vyplatí rozhodně připlatit.
V současné době si může zákazník vybírat ze čtyř zážehových (1.2/ 60 a 70 k, 1.4/86 k, 1.2 TSI/105 k) a tří vznětovým motorů (1.6 TDI/75, 90 a 105 k), další pohonné jednotky na sebe nenechají dlouho čekat. Zvolili jsme asi nejžádanější benzinový motor – 1.4 o výkonu 63 kW (86 k), kterého dosahuje při 5000/min. Pokud chceme jet svižně, potom se musíme pohybovat někde kolem 3500 otáček za minutu, kdy se také dostáváme k nejvyššímu točivému momentu 132 Nm, který vrcholí při 3800/min. Motor táhne plynule a do rychlosti 130 km/h je dobře odhlučněn, potom dává o sobě trochu víc vědět. Při obsazení čtyřmi osobami bychom uvítali přeci jen větší výkon, hlavně při předjíždění nebo v táhlých kopcích. Během testu jsme jezdili v průměru kolem 7,5 litr na sto kilometrů.
Základní výbava Trendline zahrnuje mj. ABS, ESP včetně systému Hill holder, šesti airbagů, elektricky ovládaných oken vpředu, výškově seřiditelného sedadla řidiče. Ve vyšší výbavě Comfortline máme navíc třeba mechanickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla, nebo dvojitou podlahu zavazadlového prostoru atd.
Co říci záběrem? Přesvědčili jsme se, že Volkswagen nastolil s Polem vysoký standard v kategorii malých vozů a posunul laťku o pořádný kus výše. Nejlevnější Polo je za 244 500 Kč, testované provedení Comfortline se prodává za 294 500 Kč, zatímco základní Trendline je o 13 tisíc korun levnější. Nové Polo je opravdu po všech stránkách komfortní.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1390 cm³
Výkon: 63 kW (85 k) při 5000/min
Točivý moment: 132 Nm při 3800/min
Rychlost: 177 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,0/4,7/5,9 l/100 km
Rozměry: 3970 x 1682 x 1462 mm
Rozvor kol: 2470 mm
Objem zav.prostoru: 280/052 l
Cena: 294 500 Kč (1.4 Comfortline)
JL, 10.11.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout