Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG - trefa do černého

Už více než čtyřicet se na silnicích setkáváme s Volkswagenem Polo, který je druhým nejmenším modelem wolfsburgské automobilky, a jehož v pořadí už šestá generace přišla na český trh na podzim loňského roku.

Od předchozí generace, představené v roce 2009, vyrobené v počtu 4,2 milionu vozů, a ověnčené titulem Auto roku 2010, zůstal ale jen název. Jinak je všechno nové.
Nové Polo přichází s výrazným novým designem, ještě velkorysejší nabídkou místa pro cestující i zavazadla a s vyspělými asistenčními a komfortními systémy, které byly dosud vyhrazeny vozidlům vyšších tříd.

S vnější délkou 4053 mm povyrostlo v porovnání s předchůdcem o 81 mm, v rozvoru o 78 mm, což se projevilo na prostoru pro cestující a také zavazadlový prostor má nyní objem 351 litrů místo dosavadních 280 l. Po sklopení zadních sedadel naroste objem na 1125 litrů a výhodou je i dvojité dno. Další úložný prostor poskytuje místo pro rezervu, ale raději bychom nelitovali peněz a dokoupili. Případný defekt nám ušetří spoustu starostí. Svojí velikostí se Polo VI vyrovnává modelu Golf 4. generace, což z něj dělá naprosto plnohodnotný rodinný vůz.

V hezky tvarovaných a tuhých předních sedadlech se příjemně a pohodlně sedí i při delší cestě, volant je opět dole mírně zploštělý a co nás rozhodně potěšilo je nastavování ventilace, teploty, klimatizace klasickými ovladači a tlačítky.
Vybírat můžete mezi zážehovými litrovými tříválci - atmosférickým 1.0 MPI/75k nebo přeplňovanými 1.0 TSI/95 k a 115 k. Pro verzi GT je k dispozici dvoulitr 2.0 TSI s výkonem 200 k. Vznětový motor je pouze jeden – 1.6 TD/95 k, případě můžete mít verzi i na zemní plyn 1.0 TGI/90 k s udávaným dojezdem přes 1300 kilometrů.

Byli jsme zvědavi, jak si Polo povede s nejsilnějším přeplňovaným tříválcem o výkonu 115 k. Největšího točivého momentu 200 Nm dosahuje od 2000 do 3500 otáček za minutu. Překvapil nás nejen svojí dynamikou, zhruba od dvou tisíc otáček, kdy je navíc také velice tichý. Při jízdě by otáčky neměly spadnout pod 1750/min, pak je trochu hlučnější. V našem případě byl kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ke které nemáme nejmenší výhrady a považujeme ji za jednu z nejlepších, jaké jsou na trhu. Slušná byla i průměrná spotřeba mezi 6 až 6,5 litry benzinu podle zatížená pedálu plynu.
Podvozek je naladěn měkce, až bychom řekli komfortně, tak si od malého rodinného automobilu přrdstavujeme.

Ceny začínají na 292 900 Kč za Polo 1.0 MPI v základní výbavě Trend, nejsilnější 1.0TSI/115 k s manuální převodovkou a vyšší výbavou stojí 372 900 Kč, testované provedení s převodovkou DSG a nejvyšší výbavou Highline pak 440 900 Kč. Na palubě máte už prakticky všechno a není třeba za nic doplácet.

Díky modulární platformě MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč je pro nové Polo na přání k dispozici velký počet asistenčních systémů. Mezi ně patří adaptivní tempomat ACC (nyní funkční až do rychlosti jízdy 210 km/h), asistent pro sledování slepého úhlu s asistentem pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání z parkovacího místa a částečně automatizovaný parkovací asistent s funkcí brzdění při manévrování, která chrání vozidlo před poškozením v důsledku kontaktu s překážkou během parkování.

Volkswagen Polo šesté generace už není zdaleka malým automobilem, jak tomu bývalo, ale za čtyřicet let dospěl. Vsadil na větší komfort, úsporné pohonné jednotky, o kvalitním dílenském zpracování není třeba se zmiňovat. Prostě Volkswagen Polo je dost dobrý rodinný automobil.



Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 5000-5500/min
Točivý moment: 200 Nm při 2000-3500/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/4,3/4,8 l/100 km
Rozměry: 4053 x 1751 x 1461 mm
Rozvor: 2551 mm
Zav.prostor: 351 l/1125 l
Cena: 440 900 Kč (1.0 TSI/115 k, DSG, Highline)



J.Lasík 17.1.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar