Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDi 4Motion R-Line -stále na vrcholu

Od první generace z roku 1974 až k současné osmé v roce 2014 včetně současného faceliftu, se prodalo více než třicet milionů automobilů Volkswagen Passat. A zájem, jak o sedan, tak ani o kombi Variant rozhodně neklesá, spíš naopak.

Nejlépe to dokazuje kombi, které jasně vede segment střední třídy. Jak je vidět tvary faceliftovaného modelu nedoznaly prakticky změn. Jiné jsou pouze přední a zadní nárazníky, tvar světlometů se lehce upravil. Výraznou změnou je technologie LED Matrix, která se skládá z 32 samostatně regulovaných LED. Zadní svítilny mají jinou grafiku. Jinak nebylo co měnit, automobily VW jsou možná trochu konzervativnější než jiné značky, ale elegantní stále.
Ani interiér nedoznal velkých změn. První, co zjistíte, jsou chybějí analogové hodiny, které bývaly uprostřed palubní desky. Dnes je tam osvětlený nápis Passat, ale hlavně tlačítko červeného výstražného trojúhelníka, což je po ergonomické stránce určitě výhodnější, než jej někde hledat. Ostatně kromě klimatizace vlastně na palubní desce ani jiné ovladače nenajdete.

Vše za vás obstará velký středový displej třetí generace infotainmentu, v testovaném voze s uhlopříčkou 9,2 palce. Reaguje rychle, ale nabízí až příliš moc možností, můžete jej ovládat i gesty. Když třeba chcete přeladit radio, stačí máchnout rukou. Přichází doba digitální, zatímco analogová ustupuje. Nevýhodou je, že si některé funkce musíte předplatit.

Největší změnou jsou nové asistenční systémy pod jednotným názvem IQ Drive. Například Travel Assist umožní částečnou autonomní jízdu do rychlosti 210 km/h, místo dosavadních 60 km/h. Nová kamera vpředu lépe sleduje okolí silnice včetně travnaté krajnice. Dokáže reagovat i na změnu bílého vodorovného značení přecházející ve žluté při dopravních omezeních. Passat jede spolehlivě tam, kam má.

Nesmíme zapomenout na tzv. kapacitní volant, jehož věnec je tak citlivý, že systém pozná, že jej držíte a nespíte.

Volkswagen Passat může pohánět buď zážehový 1.5 TSI (110 kW/150 k) nebo dvoulitr TSi s výkonem 140 kW (190 k). Nabídku vznětových přeplňovaných čtyřválců tvoří dvoulitr TDi s výkonem 110 kW (150 k) nebo 140 kW (190 k), případně biturbo se 176 kW (240 k).

Verze s pohonem všech kol 4Motion je kombinována pouze s nejsilnějšími dvoulitry a dvouspojkovou sedmistupňovou předovkou DSG. My jsme zvolili silnější z turbodiselů, tedy s výkonem 140 kW (190 k) v rozmezí 3500 až 4000 metrů nad mořem. Točivý moment 400 Nm začíná na 1750 otáčkách a vrcholí ve třech tisících. Potěší nejen kultivovaným během, lineární křivkou, ale hlavně spotřebou a odhlučněním. Průměrná spotřeba se pohybovala maximálně do šesti litrů nafty na sto kilometrů při svižné jízdě. Ale když si dáte pozor, tak můžete atakovat hranici pěti litrů.

Vzhledem k letošní mírné zimě jsme vůbec nepředvídali, že využijeme pohon všech kol. Při ranní cestě na Retro Classics ve Stuttgartu jsme jeli po suchých silnicích, v poledne začal poletovat sníh a celou zpáteční cestu v noci jsme absolvovali za hustého sněžení a po německých dálnicích pokrytých vyšší vrstvou sněhu. V tu chvíli byl 4Motion k nezaplacení.

Vedle výbavy Business a Elegance je VW Passat Variant nabízen také s paketem R-Line, nebo v provedení Alltrack. Výbava R-line zahrnovala mj. nárazníky a rozšířené prahy v R-line designu, potah stropu v titanově černé, nástupní lišty vpředu a vzadu z oceli, multifunkční sportovní kožený volant s hliníkovou dekorací s možnost řazení pod volantem (pouze pro vozy s DSG), pedály v designu kartáčovaná ocel, sportovní sedadla potahy v kůži Nappa, dekoraci přístrojové desky a výplní dveří v hliníku "Silver Rise. Dále 18" kola z lehké slitiny Monterey šedá metallic 8 J x 18.

Volkswagen Passat Variant patří rozhodně k bestsellerům svého segmentu a jak jsme se mohli přesvědčit, tak právem. Poslední facelift je doslova nabitý technologiemi, bez kterých se současné automobily už ani neobejdou. Naštěstí ale radost z řízení poskytují stále.



Základní technické údaje


Motor. Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem:1968 cm³
Výkon: 140 kW (190 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 400 Nm při 1750-3000/min
Převodovka: 7DSG
Rychlost: 228 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,1/4,6/5,1
Rozměry: 4767 x 1832 x 1477 mm
Rozchod kol: 2786 m
Zavazadlový prostor:
Cena: 1 227 900 Kč


J.Lasík 9.4.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar