Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Passat 2.0 TDi Limited - sázka na jistotu

Když v roce 1973 vyjel první Volkswagen Passat asi jen málokdo předvídal, že se bude vyrábět minimálně půl stoleté a jak to vypadá ještě mnohem déle. Svůj podíl na úspěšné kariéře má i Škoda Auto, kde se osmá i současná devátá generace vyvíjela společně s modelem Superb

Zatímco Škoda Suberb se vyrábí ve dvou karosářských variantách, jako hatchback a kombi, tak VW Passat pouze jako kombi. Důvodem je skutečnost, že veřejnost přestává mít zájem o sedany, a upřednostňuje spíš SUV. Svým způsobem je to určitě škoda. Na druhou stranu prostorných kombi není na trhu taky nic moc.

Hledat dnes diesel v osobních automobilech je často jako hledat jehlu v kupce sena, ale najdete.
V nabídce nenajdete elektrickou verzi (to je dobře), pouze tzv.mild hybrid nebo plug-in hybrid, v obou případech ve spojení se zážehovým motorem 1.5. s výkonem 119 kW (mild hybrid), resp. 110 kW a 130 kW.

Zážehový dvoulitr disponuje výkonem 204 k nebo 265 k. Pokud jde o diesel, potom je tu dvoulitr 2.0 TDi ve výkonových variantách 122 k, 150 k a 193 k.

Nás zajímal nejslabší diesel s výkonem 122 k a s točivým momentem 320 Nm v širokém rozpětí otáček od 1600 do 2500/min. I přes tyto hodnoty dokáže zrychlit z klidu na stovku za jedenáct sekund. Mnohem důležitější je spotřeba, kdy jsme v průměru jezdili mezi 5,6 až 6 litry nafty na sto kilometrů. S nádrží na 66 litrů tak můžete ujet přes tisíc kilometrů. K příznivé spotřebě přispívá i lepší aerodynamika 0.25 místo 0,31

A právě spotřeba je jedna z předností Passatu, druhou je zavazadlový prostor 690 litrů po sklopení zadní lavice se zvětší na 1920 litrů. Výhodou je rovná podlaha, a také rezerva, která se rozhodně vyplatí.

Oproti předchozí generaci se devátá nejen zaoblila tvary, ale na délku se zvětšila o 150 mm na takřka pět metrů, resp. 4917 milimetrů. Rozvor o 55 mm na 2841 mm. Z vnějších rozměrů mají radost cestující na zadních sedadlech. Mají dost místa ve všech směrech.

Samotný interiér nabízí pohodlní a komfort ve všech směrech, novinkou je volant s klasickými tlačítky. Použité materiály jsou na úrovni. Volicí páka sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG se přesunula vlevo volant a tím uvolnila prostor na středové konzole. Vlevo je páčka stěračů, stejně jako ovládání směrovek.

Dotekový displej infotainmentu ( v základu 12,9 palce) vystupuje z palubní desky a nabízí nepřeberné množství funkcí. Jen škoda, že nejsou pod ním klasická tlačítka k ovládání klimatizace jako u Superbu.


Volkswagen Passat je ideální automobil na dlouhé cesty, díky komfortu a v dieselové verzi i ve spotřebě. Jak jsme se přesvědčili i 122 k bohatě stačí, a navíc je i příjemně tichý a precizně zpracovaný. Pochválit musíme také příjemně naladěný podvozek, který nerozhodí ani hrbolaté silnice nižších tříd. Passat je prostě sázka na jistotu.

Nejslabší dvoulitrový turbodiesel je v nabídce pouze ve výbavě Limited za 909 900 Kč, společně s verzemi benzin mild hybrid za 869 900 Kč a Plug in Hybrid v ceně 1 069 900 Kč.


Přehled výbav a ceník všech verzí najdete:

file:///C:/Users/lasik/Downloads/20250704_Passat.pdf


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1963 ccm
Výkon: 90 kW (122 k)
Točivý moment: 320 Nm při 1600-2500/min
Převodovka: 7DSG
Rychlost: 212 km/h
Zrychlení 0_100 km/h: 11 s
Kombin. spotřeba: 4,8 l/100 km
Rozměry: 4917 x 1849 x 1496 mm
Rozvor kol: 2837 mm
Zavazadlový prostor: 690/1920 l
Nádrž: 66 litrů
Cena: 909 900 Kč (2.0 TDi Limited)



JL 25.11.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar