Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion - „Das Auto“

Mezi nejoblíbenější modely střední třídy a na mnoha trzích i nejprodávanější, patří Volkswagen Passat. Šest úspěšných generací je nejlepším důkazem a nyní je v prodeji sedmá, která má všechny předpoklady navázat na ty předchozí.

V souvislosti s příchodem nového Passatu se hodně mluvilo o tom, jestli jde vůbec o novou generaci nebo jen facelift, protože viditelných změn je opravdu pomálu. My se domníváme, že zákazníkovi je to celkem jedno, hlavně, že dostane do rukou nový automobil. Na druhou stranu, proč měnit zásadním způsobem něco, co stále přitahuje klientelu a i přes jistý konzervatismus se stále líbí.
V rozměrech se nový Passat prakticky neliší, jen na pár zcela zanedbatelných milimetrů, které ani nestojí za řeč. Silueta sedanu zůstala zachována, změny jsou patrné nejvíce na přídi v podobě větších a hranatých světlometů s LED pro denní svícení. Ve zpětném zrcátku vám může připomínat modernizovaný Phaeton. Nová je i záď, trochu více splývavější než dosud. Možná je design třeba francouzských značek někdy atraktivnější, ale v případě VW bychom řekli, že v jednoduchosti je krása. O tom, že design „světí prostředky“ nejlépe vypovídají prodejní čísla předchozích generací, nejen u Passatu, ale také třeba u Golfu.
Ani v interiéru příliš změn nenajdeme. Příkladné ergonomii, jak je ostatně u všech modelových řad VW dobrým zvykem, nelze vůbec nic vytknout. Všechny ovladače jsou na svých místech, přehledné, jednoduché a lehce na dosah. A k tomu bezchybné slícování všech dílů.
Díky značnému rozsahu nastavení volantu i sedadel si rychle najdeme nejlepší polohu k řízení. V tužších sedadlech s příjemným čalouněním jsme se cítili dobře i po delší cestě. Dost místa je i vzadu, jak pro kolena tak i hlavu. Novinkou je podélně i výškově nastavitelná opěrka hlavy, která se nenaklápí, jak bývá obvyklé, ale celá se posunuje podobně jako sedadlo v kolejnicích.
Další z předností Passatu je široká nabídka pohonných jednotek, ale pro verze s pohonem všech kol 4Motion je k dispozici vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 o výkonu 140 k nebo 170 k nebo zážehový V6 3.2. Zvolili jsme slabší variantu TD se vstřikováním common rail, ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou vhodně odstupňovanou a s přesnými drahami. Turbodiesel se vyznačuje příznivým průběhem točivého momentu, který dosahuje největší hodnoty 320 Nm v rozmezí od 1750 do 2500 otáček za minutu (silnější verze 350 Nm). Pokud preferuje klidnou jízdu bez častého řazení, potom máme šanci jezdit po silnicích (mimo města) do 5,5 l nafty na sto kilometrů. My jsme najezdili tisícovku kilometrů (takřka na jednu nádrž 70 l) po silnicích nejrůznějších tříd včetně dálnice a palubní počítač nám ukázal spotřebu 6 l/100 km. K tomu asi není třeba nic dodávat. Musíme prozradit, že díky výborné izolaci a vícevrstvenému vás při jízdě neruší žádný hluk.
Pohon všech kol jsme si mohli vyzkoušet jen v dešti, přičemž samočinné připojování pohonu zadních kol se děje tak bleskově, že jej ani nezaregistrujete. Rozhodně však přispívá k bezpečnější jízdě. Je pravda, že vůz je o něco těžší než „dvoukolka“, což se projevuje v menší dynamice. Ale pokud preferujete častěji svižnější jízdu, potom bude asi lepší zvolit si výkonnější turbodiesel.
Za výborné jízdní vlastnosti vděčí Passat skvělému nastavení podvozku, vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava. Pérování dokáže dobře odfiltrovat i větší nerovnosti, kterých je na našich silnicích víc než dost. Ať jedete po jakékoliv silnici, tak se chová předvídavě.
Zákazník si může vybrat ze dvou výbav – Comfortline za 691 200 Kč a Highline za 759 200 Kč. V nižší výbavě máme šest airbagů, systémy ESP, ABS, EDS, ASR, systém sledování únavy řidiče, manuální kliamatizaci, elektrické ovládání oken, radio, denní světla, palubní počítač atd. Tedy všechny základní funkce a systémy.
Nový Volkswagen Passat, ať jde o novou generaci nebo „jen“ facelift, rozhodně udělal zase krok kupředu a nemáme nejmenších pochybností, že by nedokázal navázat na předchozí modely. Vzhledem k vysoké kvalitě zpracování je také jasné, proč se ojeté vozy VW prodávají za vyšší ceny než u konkurence. Passat nás rozhodně nezklamal, naopak nadchnul po všech stránkách. V něm je prostě všechno, jak má být. Je to „Das Auto“.




Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 103 kW (140 k ) při 4200/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750-2500/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,4/4,6/5,3 l/100 km
Rozměry: 4769 x 1820 x 1470 mm
Rozvor kol: 2712 mm
Zav.prostor: 565 l
Cena: 691 200 Kč (Comfortline)


J.Lasík, 21.6.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar