Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI ACT DSG - úsporně s vypínáním válců

V současné době může Volkswagen nabídnout dva kompaktní velkoprostorové modely MPV- Touran s délkou 4527 milimetrů, a nebo o dvacet centimetrů kratší Golf Sportsvan, jehož modernizované provedení jsme si mohli otestovat.

Zdá se vám klasický hatchback příliš malý a nic moc se do kufru nejede. Nebo vám přijde Golf Kombi zase příliš velký? Potom je tu řešení, které vám bude vyhovovat – Golf Sportsvan. Vyrábí se prakticky od roku 2004, tehdy ještě s označením Plus, od roku 2014 už jako Sportsvan.

Nedávno prošel modernizací, která se týkala, pokud jde o design, drobných kosmetických úprav. Nový je například přední nárazník s vykrojenými trojúhelníky v rozích. Ani uvnitř příliš změn nenajdete. Zato u pohonných jednotek a asistenčních systémů.

Z nabídky zážehových motorů zmizely 1.2 TSi a 1.4 TSi, které nahradily tříválce 1.0 TSI ve výkonových variantách 63 kW a 81 kW a přeplňované čtyřválce 1.5 TSI s výkonem 96 kW a 110 kW. K asistenčním systémům, jako je adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v pruzích, přibyl například systém pro částečnou autonomní jízdu v koloně. Vznětové motory zůstaly stejné – 1.6 TDI/85 kW a 2.0 TDI/110 KW.

Po otevření dveří nás hned potěšilo vyšší umístění sedadel, o 85 centimetrů výš než v hatchbacku a to je hned znát a máte výborný přehled o dopravě kolem sebe. K tomu přispívá i bohaté prosklení a tenké sloupky. Díky rozvoru 2670 mm je na zadních sedadlech dost místa i pro tři. Jestli vám jde jen o vyšší posez, tak není třeba hned shánět SUV, a Sportsvan vám bohatě stačí. Další předností jsou zadní posuvná sedadla, a objem zavazadlového prostoru 590 litrů. S pomocí dvoustupňové podlahy a překlopením opěradel nám naroste na 1520 litrů.

Také Volkswagen, stejně jako Škoda opouští klasické ovladače a tlačítka a přechází na beztlačítkové řešení. Někdy nám tak déle trvá, než zvykneme. Prostě pokrok nejde zastavit ani v tomhle směru.

My jsme otestovali nejsilnější variantu, tedy 1.5 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm v rozmezí od 1500 do 3500/min. Jedná se o verzi s vypínáním válců podle aktuálního zatížení. Kdyby o tom neinformoval displej, tak ani nic nepostřehnete. Někdo si řekne zbytečnost, ale když nic jiného, tak se snižuje spotřeba. Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou dosahuje stejné spotřeby jako slabší verze 96 kW. Průměrná spotřeba se na sto kilometrů pohybovala kolem šesti litrů benzinu, a to jsme jezdili docela svižně.


Volkswagen Golf Sportsvan nás zaujal hlavně svojí vnitřní variabilitou a hospodárným motorem s kultivovaným chodem ve spojen se skvělou dvouspojkovou převodovkou. Nejlevnější 1.0 TSI v základní výbavě Trendline koupíte za 458 900 Kč, slabší 1.5 TSI dodávaný od druhé výbavy Comfortline za 559 900 Kč, s DSG převodovkou za 619 900 Kč. Na vrcholné provedení Highline musíte připravit 690 000 Kč.



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 5000-6000/min
Toč.moment: 250 Nm od 1500-3500/min
Rychlost: 212 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,3/4,4/5,1
Rozměry: 4338 x 1807 x 1578 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Objem zavazadlové prostoru: 590/1520 litrů
Cena: 690 000 Kč (1.5 TSI/110 DSG Highline)


J.Lasík 2.8.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar