Volkswagen Golf 2.0 TDi Alltrack - cestou necestou
Jestliže si chcete pořídit kombi z koncernu VW Group a chcete se odlišovat od ostatních, potom máte poměrně těžkou volbu. U každé značky najdete v nabídce tzv.outdoorový model, a všechny mají hodně společného.
Jako první přišla Škoda s Octavií Scout (nyní také Rapid Scout), následoval SEAT s modelem Leon X-Perience, Audi nabízí Allroud a jako poslední zařadil do programu Volkswagen modely Golf Alltrack a Passat Alltrack. A teď si vyberte.
Všechny jsou kombi a mají společné oplastování karosérie, zvýšený podvozek a pohon všech čtyř kol. Liší se cenou a případně pohonnými jednotkami.
My jsme si jak na běžných silnicí, tak i po lesních a polních cestách vyzkoušeli VW Golf Variant se vznětovým přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 184 k. Ale můžete si zvolit vznětový 1.6 TDi/110 k nebo 2.0 TDi/150 k, případně zážehový 1.8 TSi s výkonem 180 k. Námi zvolená pohonná jednotka pochází z VW Golf GTD a je kombinována výhradně s dvospojkovou převodovkou DSG. Točivý moment 380 Nm můžeme využívat od 1750 do 3250 otáček za minutu. Po poměrně nevýrazném začátku dá turbodiesel o sobě vědět zhruba kolem 1600 otáček a jeho síla postupně narůstá.
O svižné ježdění nemusíte mít tedy strach, stejně jako o komfort. Převodovka volí stupně bleskově a neznatelně, a tak o přeřazení často ani nevíte. Možná bude někdo postrádat pádla pod volantem, ale nám to nevadilo. Potěšila nás i spotřeba, která v průměru dosáhla hodnoty šesti litrů, na silnicích můžete jezdit i přes pět litrů nafty na sto kilometrů.
I přes větší výšku je v zatáčkách hodně stabilní, nenaklání se, k čemž přispívá i pohon všech kol přes spojku Haldex páté generace. Ten mnohdy uplatníme i na rozbitých cestách, kde jsme ocenili zvýšenou světlou výšku 175 milimetrů, tedy o 20 mm větší než u sériového Golfu.
V terénu nebo při sjíždění hodně prudkých svahů jsme aktivovali tlačítko Offroad. Pak stačí jen sundat nohy z pedálů a lehce korigovat jízdu volantem. Elektronika za vás podle potřeby přibrzďuje jednotlivá kola. V kopci zase „nahrazuje“ speciální režim DSG redukční převodovku.
Před oděrky vás ochrání plastové černé lemy, které navíc působí dobře i jako designerský prvek. A to je i jeden z důvodů, proč lidé tyto automobily vyhledávají. To platí také o stříbrných plastech, které jsou ale spíš pro parádu.
Volkswagen ve verzi Variant nabízí kromě „dobrodružného“ Alltracku ještě verzi R-Variant za 1 049 900 Kč a Variant GTD za 693 900 Kč. Testovaný nejsilnější turbodiesel přijde na 859 900 Kč, ovšem s příplatkovou výbavou, jako bylo například hnědé kožené čalounění sedadel i výplní dveří nebo adaptivní tempomat atd. se cena vyšplhá ještě mnohem výš.
Volkswagen Golf Alltrack si zákazníky může získat jednak atraktivním designem, hospodárným a přitom výkonným turbodiesel, velkým zavazadlovým prostorem a jízdními vlastnostmi po všech silnicích i cestách necestách.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 135 kW (184 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 380 Nm při 1750-3250/min
Rychlost: 219 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/4,6/5,0 l/100 km
Zav.prostor: 605/1620 l
Rozměry: 4578 x 1799 x 1515 mm
Rozvor kol: 2630 mm
Svcětlá výška: 175 mm
Cena: 859 900 Kč (2.0 TDi/135 kW BMT)
J.Lasík 23.9.2015
Všechny jsou kombi a mají společné oplastování karosérie, zvýšený podvozek a pohon všech čtyř kol. Liší se cenou a případně pohonnými jednotkami.
My jsme si jak na běžných silnicí, tak i po lesních a polních cestách vyzkoušeli VW Golf Variant se vznětovým přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 184 k. Ale můžete si zvolit vznětový 1.6 TDi/110 k nebo 2.0 TDi/150 k, případně zážehový 1.8 TSi s výkonem 180 k. Námi zvolená pohonná jednotka pochází z VW Golf GTD a je kombinována výhradně s dvospojkovou převodovkou DSG. Točivý moment 380 Nm můžeme využívat od 1750 do 3250 otáček za minutu. Po poměrně nevýrazném začátku dá turbodiesel o sobě vědět zhruba kolem 1600 otáček a jeho síla postupně narůstá.
O svižné ježdění nemusíte mít tedy strach, stejně jako o komfort. Převodovka volí stupně bleskově a neznatelně, a tak o přeřazení často ani nevíte. Možná bude někdo postrádat pádla pod volantem, ale nám to nevadilo. Potěšila nás i spotřeba, která v průměru dosáhla hodnoty šesti litrů, na silnicích můžete jezdit i přes pět litrů nafty na sto kilometrů.
I přes větší výšku je v zatáčkách hodně stabilní, nenaklání se, k čemž přispívá i pohon všech kol přes spojku Haldex páté generace. Ten mnohdy uplatníme i na rozbitých cestách, kde jsme ocenili zvýšenou světlou výšku 175 milimetrů, tedy o 20 mm větší než u sériového Golfu.
V terénu nebo při sjíždění hodně prudkých svahů jsme aktivovali tlačítko Offroad. Pak stačí jen sundat nohy z pedálů a lehce korigovat jízdu volantem. Elektronika za vás podle potřeby přibrzďuje jednotlivá kola. V kopci zase „nahrazuje“ speciální režim DSG redukční převodovku.
Před oděrky vás ochrání plastové černé lemy, které navíc působí dobře i jako designerský prvek. A to je i jeden z důvodů, proč lidé tyto automobily vyhledávají. To platí také o stříbrných plastech, které jsou ale spíš pro parádu.
Volkswagen ve verzi Variant nabízí kromě „dobrodružného“ Alltracku ještě verzi R-Variant za 1 049 900 Kč a Variant GTD za 693 900 Kč. Testovaný nejsilnější turbodiesel přijde na 859 900 Kč, ovšem s příplatkovou výbavou, jako bylo například hnědé kožené čalounění sedadel i výplní dveří nebo adaptivní tempomat atd. se cena vyšplhá ještě mnohem výš.
Volkswagen Golf Alltrack si zákazníky může získat jednak atraktivním designem, hospodárným a přitom výkonným turbodiesel, velkým zavazadlovým prostorem a jízdními vlastnostmi po všech silnicích i cestách necestách.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 135 kW (184 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 380 Nm při 1750-3250/min
Rychlost: 219 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/4,6/5,0 l/100 km
Zav.prostor: 605/1620 l
Rozměry: 4578 x 1799 x 1515 mm
Rozvor kol: 2630 mm
Svcětlá výška: 175 mm
Cena: 859 900 Kč (2.0 TDi/135 kW BMT)
J.Lasík 23.9.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout