Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf 2.0 TDI R-Line - stále dobrý Golf

Na celém světě najdeme jen několik málo automobilů, které potěšily hned několik generací motoristů. Vedle Hondy Civic nebo Toyoty Corolla, které mají za sebou už deset úspěšných generací je to také Volkswagen Golf, jehož sedmá generace prošla modernizací a vyrábí se přes čtyřicet let.

Za tu dobu se prodalo přes třiatřicet milionů Golfů a v současné době každý rok přibude na světě zhruba další milion. Je to stálice na motoristickém nebi. Pro svoji kvalitu, nestárnoucí design (golf si základní tvary zachovává v podstatě od první generace, jen se více či méně zaoblují), hospodárné motory a kompaktní rozměry.

Mluvilo se sice o osmé generaci, ale nakonec se ukázalo, že jde o modernizaci sedmé, která se projevila hlavně v přední části. Největší změnou jsou přední světlomety protažené do stran, diody denního svícení navazují na chromovanou linku. Proto nám nyní připadá také širší.

Ani uvnitř mnoho změn nenajdeme. Asi největší jsou dva displeje. Ten větší 12,3 palce v podstatě nahradil klasické ukazatele a zobrazuje jak navigaci, tak i informace o jízdě. Mapu si můžeme promítat na přístrojový štít a „budíky“ dát stranou. Menší displej 9,2 palce, umístěný na středovém panelu patří pro multimediální systém Discover Pro. Tím bohužel zmizela klasická tlačítka a ovládání přes displej nám připadá složitější.

Dole zploštělý volant ideálního průměru se drží skvěle a vyvolává v nás pocit sportovnějšího ducha, stejně jako paket R-Line, který byl Golf osazen. Vychází z bohaté výbavy Highline a vůz je o 10 tisíc korun dražší. Díky ní získal Golf sportovnější vzhled, 17“litá kola nebo zatmavená skla v zadní části.

Vybírat můžete ze zážehových tříválců 1.0 TSI/110 k nebo čtyřválců 1.4TSI/125b k a 150 k nebo si zvolit úplně nový 1.5 TSi/130 a 150 k. Z dieselů jsou v nabídce 1.6 TDI/115 k nebo 2.0 TDi/150 k., My jsme zvolili právě ten poslední, velice oblíbený turbodiesel v kombinaci s novou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG.

Jeden stupeň určitě prospěl, nyní volí jednotlivé stupně velice jemně a lépe i využívá otáčky. Točivý moment 340 Nm vrcholí mezi 1750 až 3000 otáčkami za minutu a jízda s Golfem je tak velice příjemná. Paket R-line svádí přeci jen ke svižnější jízdě, a to i díky skvěle nastavenému podvozku. Pak se nelze divit, že se k průměrné spotřebě udávané výrobcem 4,8 litru nemůžeme dostat, ani kdybychom se sebevíc snažili. Ale průměr na sto kilometrů kolem 5,5 až 6 litrů nafty na sto kilometrů není vůbec špatný.

Nejlevnější Golf s motorem 1.0 TSI a mechanickou převodovkou a v základní výbavě Trendline pořídíte za 411 900 Kč, s převodovkou DSG a výbavě Comfortline za 517 900 Kč. Verze 2.0 TDi s DSG a ve výbavě Highline přijde na 668 900 Kč. Ovšem v testovaném voze byla ještě příplatková výbava (18“ kola, Active Infio Displej, adaptivní regulace podvozku, automatický parkovací asistent, bezklíčkové odemykání, navigace Discover Pro, vyhřívání čelního skla, kožené potahy sedadel, soundsystém atd.), s níž se cena vyšplhala na 1 041 900 Kč. My bychom se ale bez většiny doplňků asi obešly.

Volkswagen Golf si stále uchovává vysoký standard a proto je stále mezi motoristickou veřejností tak žádaný a oblíbený už po čtyři desetiletí. Paket R-Line jeho design ještě vylepšuje a určitě bychom jen upřednostnili před mnoha systémy nebo obrazovkami.



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 340 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 214 km/h
Zrychlení 0-100 km/h. 8,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/4,1/4,8 l/100 km
Rozměry: 4258 x 1790 x 1492 mm
Rozvor kol: 2620 mm
Zav.prostor: 380/1270 l
Cena: 668 900 Kč (Higline + 10 000 Kč R-Line)


J.Lasík 15.6.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar