Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG - stále dobrý Golf

Na celém světě najdeme jen několik málo automobilů, které potěšily hned několik generací motoristů. Vedle Hondy Civic nebo Toyoty Corolla, které mají za sebou už deset úspěšných generací, je to také Volkswagen Golf, jehož osmá generace je nyní na trhu.

Za tu dobu se prodalo na pětatřicet milionů Golfů a v současné době každý rok přibude na světě zhruba další milion. Je to stálice na motoristickém nebi. Pro svoji kvalitu, nestárnoucí design, který kdysi vytvořil italský karosář Giugiaro. Svoje základní tvary si zachovává v podstatě od první generace v roce 1974, jen se více či méně zaoblují. Může se zdát, že není tak působivý a atraktivní jako francouzské značky. Ale Němci jednoznačně razí heslo – účel světí prostředky.


Nelze se divit, že přes čtyřicet let je jedničkou značky Volkswagen, nejžádanější model v Evropě a třetí nejprodávanější na světě.


Největší kosmetickou změnou poslední generace je úzká maska se štíhlými světlomety, jinak žádné větší změny nenajdeme. Do délky se prodloužil o 26 milimetrů, v rozvoru o 16 milimetrů, ale na výšku snížil o 36 mm. Na tom vydělal především interiér. Dveře se otevírají pod velkým úhlem a ulehčují tak nastupování.


Zavazadlový prostor objemu 380 litrů má pravidelný tvar (šířka 103 cm, délka 75/135 cm a výška 43/53 cm) a dokonce i prostor pod podlahou je čalouněný. Rezervu si ale musíte přikoupit, dojezdovou za 2500 korun, plnohodnotnou za 6000 Kč.


Palubní deska, ovládání a celé pracoviště řidiče prošlo doslova a do písmene revolucí, ve smyslu digitalizace. Přístrojová deska je výhradně digitální, mezi levým a pravým ciferníkem můžeme měnit různé údaje. V zorném poli řidiče se rozprostírá širokoúhlý pás displejů. Na klasické ovladače a tlačítka můžeme zapomenout. Přiznám, že my starší generace si těžko zvykáme a chvíli nám trvá, než pochopíme, jak vše funguje. Ale nakonec jsme zjistili, že zobrazování a klikání má svoji logiku.


Po středovém tunelu také ani památky. Novinkou je „tablet“ nebo větší mobil, v němž si vyvoláváte informace pohybem do stran, nahoru i dolů, klikáme a klikáme až se dostaneme na požadovanou informaci. Přes displej se bohužel ovládá třeba i klimatizace. Popis digitálního ovládání by vydal na celý článek. Naštěstí můžeme některé funkce ovládat hlasem.


Nabídka pohonných jednotek zahrnuje zážehový tříválec 1.0 TSI (110 k), 1.4 TSI (205 k) nebo čtyřválec 1.5 TSI ve výkonových variantách 130 k a 150 k, ze vznětových si lze objednat 2.0 TDi s výkony 115 k a 150 k. Pro první test jsme zvolili nejzajímavější motor – 1.5 TSI EVO mHEVI, tedy tzv. mild hybrid s napětím 48V a řemenem poháněný startér-generátor. To znamená, že neumožňuje jízdu na elektrickou energii, ale pomáhá hlavně také při rozjezdu.


Dokáže rekuperovat elektřinu do malého akumulátoru umístěného pod sedačkou spolujezdce. Výhodou je také úspora paliva tzv. „plachtěním“. To když při jízdě z kopce uvolníme pedál plynu, motor zhasne (poznáte jen podle ručičky otáčkoměru, která spadne dolů) a jedeme setrvačností.


Milh-hybrid je spojen výhradně s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. S ní si „jedna-pětka“ s výkonem 110 kW při 5000 otáčkách a s točivým momentem 250 Nm, využitelným od 1500 do 2500 otáček za minutu. Dobře spolu spolupracují a pro daný segment je síla motoru naprosto vyhovující. Předností je jak už zmíněné zrychlení, tak i spotřeba. Při naplněné plné nádrže na padesát litrů ukázal palubní počítač dojezd takřka devět set kilometrů. A nemýlil. Průměrná spotřeba se po nejrůznějších silnicích pohybovala kolem 5,5 litrů benzinu na sto kilometrů., ale na silnicích klesala i pod pět litrů.


Pochválit musíme také podvozek který se opravdu povedl i díky víceprvkové zadní nápravě, dodávané pro verze s výkonem od 110 kW. Za 24 800 korun můžete přikoupit ještě adaptivní tlumiče s režimy Comfort, Normal, Sport a Individual.


Volkswagen Golf si stále uchovává vysoký standard a proto je stále mezi motoristickou veřejností tak žádaný a oblíbený už po čtyři desetiletí. Verze 1.5 eTSI je určitě zajímavou volbou, zvláště pokud jde o spotřebu.


Nejlevněší VW Golf osmé generace pořídíte za 508 900 Kč se základním motorem, testované verze 1.5 eTSI přijde ve výbavě Style na 728 900 Kč, o stupeň nižší výbava Life stojí 677 900 Kč.

Přehled výbav na https://www.volkswagen.cz/modely/golf/golf/informacni-materialy




Základní
technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 5000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-2500/min
Převodovka: 7DSG
Rychlost: 224 km/h
Zrychlení 0-100 km/h. 8,6s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/3,9/4,6 l/100 km
Rozměry: 4284 x 1789x 1491 mm
Rozvor kol: 2619 mm
Zav.prostor: 381/1370 l
Cena: 728 900 Kč (Style)



J.Lasík 14.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar