Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Caddy - je lepší 1.4 TSI nebo 2.0 TD?

Potřebujete přes týden převážet zboží nebo větší zavazadla, případně pět až sedm osob, nebo oboje dohromady? A víkendy trávit s rodinou a nechcete si kupovat druhý automobil? Nabídka v tomto směru není právě dvakrát velká. Ale přeci takový automobil najdete – VW Caddy, ev. Caddy Maxi.

S délkou čtyři a půl metru a rozvorem 2,6 metru je Caddy čtvrté generace velký jako osobní automobil, ale jen málokterý se může pochlubit velkým vnitřním prostorem a ještě zavazadlovým prostorem o objemu 750 litrů. Navíc je takřka čtvercového půdorysu se šířkou 1340 mm, mezi podběhy 1172 mm. Výhodou je i nízká nakládací hrana. Vybrat si můžete mezi rozměrnými zadními výklopnými dveřmi nebo asymetricky dělenými křídlovými (za příplatek), jak si kdo přeje. Boční posuvné dveře jsou vlevo i vpravo také už v základu.

Z předních vyvýšených a hodně pohodlných sedadel je výborný výhled (dozadu díky velkým vnějším zpětným zrcátkům), multifunkční volant má příjemně tvarovaný věnec potažený kůží. Řadicí páka je hezky po ruce a přístroje uspořádané tak jak je u Volkswagenu vždy zvykem. Ani vám nepřijde, že sedíte původem v „dodávce“. Vítanou drobností je grafické zobrazování od překážky za vozidlem na displeji radia jako doplněk k parkovacími senzorům.

Sedadla druhé řady jsou dělená 1/3 a 2/3 a můžeme je naklápět nebo i vyjmout, ale manipulaci doporučujeme provádět raději ve dvou. Sedadla jsou dostatečně pohodlná, jen sedíte trochu víc vzpřímeně.

Ze zážehových motorů si můžete zvolit tříválec 1.0 TSI (102 k) nebo čtyřválce 1.2 TSI (84 k) či 1.4 TSI (125 k). Z turbodieselů je k dispozici dvoulitr s výkony 75 k, 102 k a 150 k. My jsme mohli porovnat obě nejvýkonnější verze, to znamená přeplňovaný zážehový 1.4 TSI a 2.0 TDI Blue Motion, jejichž výkonový rozdíl činí 25 k a točivý moment 120 Nm.

Zážehová „jedna-čtyřka“ (červený) potěšila především dobrým odhlučněním, klidným a pružným během a silou již v nízkých otáčkách. Její schopnosti můžeme s klidem srovnat s nedávnými atmosférickými dvoulitry. V nízkých otáčkách lze jezdit i s malou spotřebou. Největší točivý moment 220 Nm je k dispozici už od 1500 otáček. Spotřeba je sice o něco málo vyšší než u dieselu, ale rozdíl není už tak markantní jako v minulosti. V běžném provozu při klidné jízdě se lze dostat na šest litrů benzinu na sto kilometrů, v průměru do sedmi litrů.



S „té-dé-íčkem“ (stříbrný)jsme jezdili v průměru se spotřebou kolem šesti litrů nafty, na běžných silnicích se spotřeba pohybovala kolem pěti litrů. Při plném zatížení nebo na dálnici, kde je třeba počítat s vyšší stavbou, může spotřeba atakovat i sedmilitrovou hranici, ale to musíte jet na hranici povolených limitů. Dvoulitrový turbodiesel je dostatečně živý i při obsazení pěti osobami a nemusíte se obávat ani předjíždění. Navíc svižná jízda není vykoupena vyšší spotřebou, ale vyšší cenou vozu. Obě pohonné jednotky jsou optimálně sladěny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

V poslední době tvoří naší „testovací trať“ dálnice, silnice první, druhé, ale i třetí třídy, a tak si můžeme jízdní vlastnosti dobře porovnávat. U Caddy nás překvapily výborné jízdní vlastnosti, byť je vybaven vzadu tuhou nápravou odpruženou listovými pery místo klasických vinutých pružin. Díky tomu můžete naložit až 778 kilogramů. V zatáčkách se nenaklání a dobře udržuje směr.

VW Caddy se na trhu dodává ve výbavách Trendline, Comfortline, Highline a akční Generation Four, v níž byly oba testované modely. Cenově začíná na 441 911 Kč za 1.0 TSI Trendline, resp. 512 453 Kč za Generation Four.

Ve výbavě najdeme pochopitelně šest airbagů, klimatizaci, ESP, elektronickou závěru diferenciálu EDS, Front Assist a City Brake: - zkrácení brzdné dráhy a varování při nebezpečném snížení odstupu - funkce CityBrake: nouzové brzdění (aktivní automaticky od 5 km/h do 30 km/h), asistent rozjezdu do kopce, asistent rozpoznání únavy atd.



Srovnání cen:
ModelVýbavaCena
1.4 TSITrendline463 558 Kč
1.4 TSIGeneration Four534 995 Kč
2.0 TDI/150Trendline575 298 Kč
2.0 TDI/150Generation Four646 730 Kč



Volkswagen Caddy Maxi může označit za rodinný minivan s komfortem a řízením osobního automobilu. A vzhledem ke konzervativnějšímu pojetí jak exteriéru, tak interiéru se opět potvrdilo, jako u Volkswagenu už mnohokrát, že v jednoduchosti je krása. Caddy je prostorný automobil pro rodiny, a v případě vznětové verze i hospodárný. Záleží jen, jakou variantu si zvolíte.



Základní technické údaje

Motorzáž.přepl.čtyřválecvznět.přepl.čtyřválec
Objem13951968
Výkon92(125)/5000-6000110(150)/3500
Toč.moment220/1500-3500340/1750-3000
Zrychlení10,99.9
Rychlost185194
Spotřeba7,2/5,1/5,96,0 / 4.3 / 4.9
Rozměry4506 x 1 793 x 1 822 (1792 mm TDI)
Rozvor2 682 mm
Pohotovostní hmotnost1 477 kg
Objem zav.prostoru750 / 3 030 litrů



Pozn: Objem –cm³, výkon – k(kw)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km.





J.Lasík 5.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar