Volkswagen Caddy Maxi 1.6 TDI - rodinný minivan pro 7
Potřebujete přes týden převážet zboží nebo větší zavazadla, případně až šest osob, nebo oboje dohromady? A víkendy trávit s rodinou a nechcete si kupovat druhý automobil? Nabídka v tomto směru není právě dvakrát velká. Ale přeci takový automobil najdete – VW Caddy Maxi.
S délkou pět metrů, bez třinácti centimetrů, a rozvorem přes tři metry se žádný osobní automobil pochlubit nemůže. To samo o sobě zaručuje velký vnitřní prostor s třemi řadami sedadel pro sedm osob (ve standardu) a ještě zavazadlový prostor o objemu 530 litrů. Vybrat si můžete mezi zadními výklopnými dveřmi nebo asymetricky dělenými křídlovými, jak si kdo přeje. Boční posuvné dveře jsou vlevo i vpravo také už v základu.
Z předních vyvýšených a hodně pohodlných sedadel je výborný výhled (dozadu díky velkým vnějším zpětným zrcátkům), multifunkční volant má příjemně tvarovaný věnec potažený kůží, který se i lépe drží než plastový u prvního stupně výbavy. Řadicí páka je hezky po ruce a přístroje uspořádané tak jak je u Volkswagenu vždy zvykem. Ani vám nepřijde, že sedíte původem v „dodávce“. Vítanou drobností je grafické zobrazování od překážky za vozidlem na displeji radia jako doplněk k parkovacími senzorům.
Druhá řada sedadel je dělená v poměru 1/3 ku 2/3, ale posouvat ji nelze, ani naklápět opěradlo. Sedadla jsou umístěna trochu výš, všechna stejně velká, a dostatečně pohodlná, jen sedíte trochu víc vzpřímeně. Můžete je překlopit nebo i vyjmout, ale manipulaci doporučujeme raději ve dvou. Dvousedadlo totiž váží 38 kilogramů. Na druhou stranu vycvaknutí nebo zajištění zvládne v pohodě jeden.
Také třetí řada, tvořená dvoumístnou lavicí, je o něco výš, a připadáte si jako v kině. Na rozdíl od jiných osobních sedmimístných automobilů na ní mohou cestovat dospělé osoby. Dodejme, že sedadlo nelze zasunout do podlahy, ale v případě potřeby jedině celé vyjmout. Bez druhé a třetí řady se objem zavazadlového prostoru zvýší na 4200 litrů, takřka jako u užitkové dodávky.
U Caddy Maxi máte na výběr mezi zážehovým 1.2/77 kW nebo vznětovými 1.6/75 kW a 2.0/81 kW (4Motion) a 103 kW, ale existuje i verze 1.2 LPG nebo 2.0 CNG. V našem případě jsme zvolili turbodiesel 1.6 s výkonem 75 kW (105 k), který sice žádnou převratnou dynamikou neoplývá, ale zato je hodně úsporný, což je u vozů tohoto typu hlavní devizou.V průměru jsme jezdili se spotřebou 6,5 litrů nafty, na běžných silnicích se lze dostat i pod šest litrů nafty na sto kilometrů. Při plném zatížení musíte počítat pochopitelně s vyšší spotřebou.
Zhruba do dvou tisíc otáček žádnou výraznou silou neoplývá, ale po překonání turboefektu ve dvou tisících otáčkách pocítíte zátah. Při předjíždění nebo v kopcích je třeba raději přeřadit, abyste motor neztratil sílu. Jinak se chová velice kultivovaně a dobře si rozumí s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Pokud byste často jezdili s hodně naloženým vozem, potom se asi vyplatí podívat se po výkonnější pohonné jednotce.
V poslední době tvoří naší „testovací trať“ dálnice, silnice první, druhé, ale i třetí třídy, a tak si můžeme jízdní vlastnosti dobře porovnávat. U Caddy Maxi nás překvapily výborné jízdní vlastnosti, byť je vybaven vzadu tuhou nápravou a odpružení je spíš tvrdší. Ale to nám vyhovovalo, v zatáčkách se nenaklání a dobře udržuje směr. Svoji roli hraje i dlouhý rozvor.
Provedení Caddy Maxi se dodává od druhého stupně výbavy Trendline, v níž nejlevnější verze 1.2 TSI přijde zhruba na 517 000 Kč, resp 565 000 Kč za 1.6 TDI. Testované provedení bylo v komfortnější výbavě Comfortline (čtyři airbagy, polosamočinná klimatizace, ESP atd) za ca 620 000 Kč. Přesné informace o cenách najdete na www.volkswagen.cz
Volkswagen Caddy Maxi může označit za rodinný minivan s komfortem a řízením osobního automobilu. A vzhledem ke konzervativnějšímu pojetí jak exteriéru, tak interiéru se opět potvrdilo, jako u Volkswagenu už mnohokrát, že v jednoduchosti je krása. Caddy Maxi je prostorný automobil pro velké rodiny, navíc i hospodárný.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 75 kW (105 k) při 4400/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-2500/min
Rychlost: 168 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,6/5,2/5,7 l/100 km
Rozměry: 4876 x 1794 x 1861 mm
Rozvor: 3006 mm
Zav.prostor: 520/4300 l
Užitečné zatížení: 713 – 550 kg
Cena: 621 681 Kč (1.6 TDI Comfortline)
J.Lasík, 11.11.2011
Z předních vyvýšených a hodně pohodlných sedadel je výborný výhled (dozadu díky velkým vnějším zpětným zrcátkům), multifunkční volant má příjemně tvarovaný věnec potažený kůží, který se i lépe drží než plastový u prvního stupně výbavy. Řadicí páka je hezky po ruce a přístroje uspořádané tak jak je u Volkswagenu vždy zvykem. Ani vám nepřijde, že sedíte původem v „dodávce“. Vítanou drobností je grafické zobrazování od překážky za vozidlem na displeji radia jako doplněk k parkovacími senzorům.
Druhá řada sedadel je dělená v poměru 1/3 ku 2/3, ale posouvat ji nelze, ani naklápět opěradlo. Sedadla jsou umístěna trochu výš, všechna stejně velká, a dostatečně pohodlná, jen sedíte trochu víc vzpřímeně. Můžete je překlopit nebo i vyjmout, ale manipulaci doporučujeme raději ve dvou. Dvousedadlo totiž váží 38 kilogramů. Na druhou stranu vycvaknutí nebo zajištění zvládne v pohodě jeden.
Také třetí řada, tvořená dvoumístnou lavicí, je o něco výš, a připadáte si jako v kině. Na rozdíl od jiných osobních sedmimístných automobilů na ní mohou cestovat dospělé osoby. Dodejme, že sedadlo nelze zasunout do podlahy, ale v případě potřeby jedině celé vyjmout. Bez druhé a třetí řady se objem zavazadlového prostoru zvýší na 4200 litrů, takřka jako u užitkové dodávky.
U Caddy Maxi máte na výběr mezi zážehovým 1.2/77 kW nebo vznětovými 1.6/75 kW a 2.0/81 kW (4Motion) a 103 kW, ale existuje i verze 1.2 LPG nebo 2.0 CNG. V našem případě jsme zvolili turbodiesel 1.6 s výkonem 75 kW (105 k), který sice žádnou převratnou dynamikou neoplývá, ale zato je hodně úsporný, což je u vozů tohoto typu hlavní devizou.V průměru jsme jezdili se spotřebou 6,5 litrů nafty, na běžných silnicích se lze dostat i pod šest litrů nafty na sto kilometrů. Při plném zatížení musíte počítat pochopitelně s vyšší spotřebou.
Zhruba do dvou tisíc otáček žádnou výraznou silou neoplývá, ale po překonání turboefektu ve dvou tisících otáčkách pocítíte zátah. Při předjíždění nebo v kopcích je třeba raději přeřadit, abyste motor neztratil sílu. Jinak se chová velice kultivovaně a dobře si rozumí s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Pokud byste často jezdili s hodně naloženým vozem, potom se asi vyplatí podívat se po výkonnější pohonné jednotce.
V poslední době tvoří naší „testovací trať“ dálnice, silnice první, druhé, ale i třetí třídy, a tak si můžeme jízdní vlastnosti dobře porovnávat. U Caddy Maxi nás překvapily výborné jízdní vlastnosti, byť je vybaven vzadu tuhou nápravou a odpružení je spíš tvrdší. Ale to nám vyhovovalo, v zatáčkách se nenaklání a dobře udržuje směr. Svoji roli hraje i dlouhý rozvor.
Provedení Caddy Maxi se dodává od druhého stupně výbavy Trendline, v níž nejlevnější verze 1.2 TSI přijde zhruba na 517 000 Kč, resp 565 000 Kč za 1.6 TDI. Testované provedení bylo v komfortnější výbavě Comfortline (čtyři airbagy, polosamočinná klimatizace, ESP atd) za ca 620 000 Kč. Přesné informace o cenách najdete na www.volkswagen.cz
Volkswagen Caddy Maxi může označit za rodinný minivan s komfortem a řízením osobního automobilu. A vzhledem ke konzervativnějšímu pojetí jak exteriéru, tak interiéru se opět potvrdilo, jako u Volkswagenu už mnohokrát, že v jednoduchosti je krása. Caddy Maxi je prostorný automobil pro velké rodiny, navíc i hospodárný.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 75 kW (105 k) při 4400/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-2500/min
Rychlost: 168 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,6/5,2/5,7 l/100 km
Rozměry: 4876 x 1794 x 1861 mm
Rozvor: 3006 mm
Zav.prostor: 520/4300 l
Užitečné zatížení: 713 – 550 kg
Cena: 621 681 Kč (1.6 TDI Comfortline)
J.Lasík, 11.11.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout