Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar 3D Konfigurátor kol

Volkswagen Arteon 2.0 TDi Bi-Turbo 4Motion - jako v 1. třídě

Až do roku 2002 představoval prémiový segment u Volkswagenu model Passat, po něm se objevil Phaeton a do třetice letos v Ženevě byl presentován Arteon. Můžeme jej považovat za vrchol nabídky z Wolfsburgu a náhradu za Phaeton.

Nový Arteon vznikl na konstrukčním základě platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce totiž ponechává opravdu více než prostorný interiér, skoro bychom řekli velkorysý. Vždyť také rozvor je oproti modelu CC o 13 centimetrů delší, tudíž 2841 milimetrů. V podstatě je svojí délkou i rozvorem na úrovni Škody Superb.
Volkswagen Arteon vypadá i díky výšce 1,4 metru spíš širší než ve skutečnosti je.

Sportovní dojem v nás vyvolává nízká přední maska, skloněná a nízká střecha, bezrámová okna, vytažené blatníky, splývající záď. Z každého pohledu vypadá Arteon bez přehánění hodně dobře. Právě k bezrámovým oknům máme malou výtku, která se týká odhlučnění. Až příliš proniká do interiéru aerodynamický hluk.


Pokud si přední část prohlédnete pozorně, tak zjistíte, že vůz nemá mlhovky. Ano je tomu tak. Ty v podstatě nahrazují nové adaptivní natáčecí světlomety s předvídavým řízením. Díky informacím z kamery a datům navigačního systému (GPS a data o průběhu trasy) dochází k osvětlení zatáčky ještě dřív, než do ní řidič zatočí. Můžete je aktivovat také právě jako mlhovky.


Stejně luxusní je také interiér, byť palubní deska připomíná Passat. Ale proč ne, když je stále přehledná a moderní. K pohodlnému cestování přispívají komfortní sedadla, potažená syntetickou kůži alcantarou. Ani vzadu neomezuje cestující svažující se střecha. Zavazadlový prostor má objem 563 litrů, po sklopení zadních sedadel naroste na 1557 litrů. Zadní výklopné dveře můžete otevírat bez dotyku, ale musíte si přichystat 28 200 Kč navíc.

Pro Arteon jsou připraveny tři zážehové přeplňované čtyřválce – 1.5 T s výkonem 150 kW (205 k), 2.0 TSI – 140 kW (190 k) nebo 206 kW (280 k).Vznětové přeplňované čtyřválce objemu dvou litrů disponují výkonem 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a biturbo s 176 kW (240 k).
Všechny motory lze kombinovat se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. U TSI s výkonem od 140 kW patří DSG k sériové výbavě. V případě TDI s výkonem 176 kW. Nejvýkonnější motory TSI a TDI navíc zásadně disponují pohonem všech kol 4MOTION; pro TDI/140 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. Všechny ostatní verze mají pohon předních kol.


My jsme vyzkoušeli nejsilnější verzi s výkonem 240 k ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a s pohonem všech kol 4Motion. Úctyhodný točivý moment 500 Nm lze využívat od nízkých otáček 1750 za minutu až do dvou a půl tisíc. Pořádný zátah obstarají dvě turbodmychadla, která pracují samostatně Takové auto si přímo říká o delší cestu, a tak jsme vyrazili na veteránský veletrh do Salzburgu „na otočku“. Při tom jsme si změřili spotřebu na dálnici. Trasu 186 kilometrů dlouhou jsme projeli průměrnou rychlosti 94 km/h se spotřebou 5,6 litru nafty na sto kilometrů A to hovoří samo za sebe. Jinak se průměrná spotřeba pohybovala mezi 6,6 až 7 litry.

K pohodlí přispívá i adaptivní tlumiče DCC, které lze nastavit ve třech režimech, nám se nejvíce zamlouvala „zlatá střední cesta“ mezi sportovním a individuálním nastavením.

Volkswagen Arteon je vybaven novou generací adaptivního tempomatu ACC, který nyní zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti, resp. data o průběhu trasy a automaticky se přizpůsobuje.

Na test s Arteonem jsme se těšili už od jeho prezentace, a rozhodně nás nezklamal. Co jsme od něj očekávali, luxus, pohodlí, úspornou jízdu se potvrdilo do detailu. Nejlevnější Volkswagen Arteon koupíte za 949 900 Kč za nejslabší verzi v základní výbavě. Testované provedení 2.0 Bi-turbo ve výbavě Elegance přijde na 1 321 900 Kč. Za kvalitu se prostě platí, ale v tomto případě se vyplatí.



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný bi-turbo čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 176 kW (240 k) při 4000/min
Točivý moment: 500 Nm při 1750-2500/min
Rychlost: 245 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,1/5,1/5,9 l/100 km
Rozměry: 4862 x 1871 x 1450 mm
Rozvor: 2837 mm
Zav.prostor: 563/1557 l
Cena: 1 321 900 Kč

J.Lasík 7.11.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2017 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar