Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Amarok 2.0 TDi 4Motion - vlk v rouše beránčím

S Amarokem, který díky zbarvení vypadal jako by se vrátil právě z Rallye Dakar, jsme budili rozruch všude, kde jsme se s ním objevili. Nešlo pochopitelně o automobil, který by snad jel Dakar, ale spíš o zvýraznění nového pikapu.

Polepy měly upozornit jednak na novinku, na tři vítězství Touaregu ve slavném maratonu a v neposlední řadě i na to, že pořadatelé používali Amarok jako doprovodné vozidlo. Tolik tedy na vysvětlenou, pokud na silnicích potkáte „dakarského“ Amaroka.
Na český trh dorazil s pětidveřovou kabinou Double Cab, s třemi systémy pohonu kol, dvěma druhy podvozku, resp. zadní nápravy, dvěma pohonnými jednotkami a s třemi výbavami.
Design v sobě nezapře charakteristické prvky Volkswagenů, zvláště pak v přední části. Je hodně nadčasový a spíš konzervativnější, takže se bude líbit ještě hodně let.
Interiér je praktický a jednoduchý, přední sedadla s dvoubarevným látkovým potahem skýtají pohodlí i na dlouhé cesty. Vzadu je třídílná lavice, na kterou je trochu horší přístup užšími dveřmi, což je ale úděl všech pikapů.
Na ložnou plochu o rozměrech 1555 x 1620 mm, bočnice jsou vysoké 508 mm, a mezi podběhy 1222 mm, můžeme teoreticky naložit dvě europalety (1200 x 800 mm), což se vám u konkurence hned tak nepovede. Zatížit ji můžete až 950 kilogramy. Pokud budete jezdit ve více lidech, než ve dvou, nebo se zavazadly, potom rozhodně doporučujeme opatřit ložnou plochu některou z nabízených nástaveb nebo alespoň uzamykatelným krytem. Jinak si totiž nemáte zavazadly kam uskladnit. Za opěradla zadních sedadel se vejde tak akorát hever a povinná výbava.
Odzkoušet jsme si mohli verzi se slabším přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu dvou litrů a s přiřaditelným pohonem předních kol. Výkon 120 k je dostatečný a točivý moment 340 Nm můžeme využívat mezi 1750 až 2250 otáčkami za minutu. Potěšila nás šestistupňová samočinná převodovka, která je přesná a řazení jde lehce. Komu to nestačí, ten může sáhnout po „biturbu“ s výkonem 160 k. Při obsazení dvěma osobami jsme na běžných silnicích jezdili do osmi litrů nafty na sto kilometrů. Při delší jízdě terénem pochopitelně spotřeba vzrůstá.
Tato verze je ideální pro ty, kteří budou jezdit převážně po silnicích a tu a tam vyrazí do terénu. Při normální jízdě jsme využívali pohon pouze zadních kol, za nepříznivých povětrnostních podmínek se vyplatí navolit pohon všech kol, kdy se přední kola přiřazují samočinně. Pro terén je dobře vybaven pevným rozdělením točivého momentu 50.50 mezi nápravy, pokud stiskneme 4x4Low. Při překonávání větších překážek jsme si pomohli uzávěrou zadního diferenciálu (za příplatek). Amarok nás rozhodně nezklamal ani v příkrých stoupáních, při jízdě z kopce stačí stisknout tlačítko Offroad, pustit pedál brzy a elektronika přibrzďuje vůz za vás, a to i na neutrál. Není ani třeba dodávat, že Amarok má žebřinový rámu, tuhou zadní nápravu, odpruženou listovými pery (dvě hlavní a jedno doplňkové). Pro úplnost. Paket Heavy Duty používá tři hlavní listová pera a dvě doplňkové. Do těžšího terénu jsou pochopitelně vhodnější terénní pneumatiky, než silniční, které jsme měli na voze.
Amarok můžete mít ve třech výbavách v ceně od 677 061 Kč, v níž máte mj. výškově a podélně stavitelný volant, přední, boční a hlavové airbagy, systémy ABS, EDS, ASR včetně asistenta rozjezdu do kopce, ESP, denní svícení, kryt motoru, ve vyšší výbavě Trendline za 789 660 Kč (testovaný vůz) dostanete navíc mj. tempomat, polosamočinnou klimatizaci Climatic, multifunkční ukazatel, elektrické ovládání oken i vzadu, mlhovky atd.
Jak jsme se už zmínili, testovaná verze je vhodnější a pohodlnější spíš pro silniční provoz. Při rychlé jízdě a bez zatížení mějte ale na paměti, že vám bude záď díky odlehčené nápravě dost nepříjemně, někdy i nepředvídatelně odskakovat. S takovými vlastnostmi musíte počítat u všech pikapů. Rozhodně Amarok, který v jazyce inuitů znamená vlk, je vítaným zpestřením trhu pikapů a ani bychom se nedivili, kdyby mu dal někdo přednost třeba před Touaregem.




Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 90 kW (120 k) při 3750/min
Točivý moment: 340 Nm při 1750-2250/min
Rychlost: 161 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,2/6,5/7,4 l/100 km
Rozměry: 5284 x 1954 x 1834 mm
Rozvor kol: 3095 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 28º/18º
Přechodový úhel: 23º
Světlá výška: 240 mm
Brodivost: 508 mm
Cena: 789 660 Kč (Trendline)


J.Lasík, 26.8.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar