Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

VW T-Roc 2.0 TSI DSG 4Motion - nejmenší a nejsilnější z rodiny

Která automobilka nemá v nabídce minimálně jedno SUV, jako by pomalu neexistovala. Najdeme je i u takových značek jako Bentley, Lamborghini, Maserati atd. Asi nejdále v nabídce je koncern Volkswagen, který díky společným platformám nabízí SUV různých segmentů.

První byl Volkswagen Touareg v roce 2004, o pět let později přišel Tiguan, vloni T-ROC a nyní pomalu přichází nejmenší T-Cross. Ač je T-ROC ze všech druhý nejmenší a nejvíce kompaktní, tak uvnitř nabídne dost prostoru. Karosérie je na SUV poměrně nízká, zadní skloněné okno v nás vyvolává dojem kupé a dynamický vzhled zvyšují krátké převisy vpředu i vzadu, 831 mm, resp. 800 mm při rozvoru 2590 milimetrů. T-ROC působí tak kratší a širší.

Při pohledu na design bychom řekli, že Volkswagen tentokrát opustil od konzervativnějších tvarů a trochu víc se odvázal, což modelu T-ROC rozhodně prospělo a mohl by tak lépe oslovit mladší generaci.

Jak jsme už řekli, vůz nepatří mezi největší, zato uvnitř je prostoru dostatek ve všech směrech, tradičně jen cestující na prostředním sedadle se musí uskrovnit. Díky rovné střeše zbývá komfort i pro hlavu. Ale zatímco design je atraktivnější, tak uvnitř se designéři už tolik neodvázali a zůstali věrni tradici.

Velice jsme si pochvalovali skvěle vytvarovaná přední sedadla, jsou vysoko nad podlahou, vzadu potěší vybrání v opěradlech. Jen nastupování je trochu obtížnější vzhledem k úzkému otvoru, do kterého zasahují ještě lemy blatníků.

Zavazadlový prostor, pokud máte pouze sadu na lepení, má objem 445 litrů, ale s rezervou se zmenší na 392 litrů.

V nabídce jsou tři zážehové pohonné jednotky - přeplňovaný tříválec 1.0 TSI /85 kW, 1.5 TSI/ 110 kW a 2.0 TSI/140 kW. Ze vznětových můžete vybírat mezi 1.6 TDI/85 kW, 2.0 TDI/110 kW nebo 140 kW. S pohonem všech kol jsou ovšem kombinovány pouze oba nejsilnější dvoulitry. Je dobře, že VW pamatuje stále na 4x4, když celá řada současných SUV je nabízena pouze s pohonem předních kol.

Pro první seznámení jsme si vybrali turbodiesel o výkonu 150 k a se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Točivý moment 340 Nm vrcholí mezi 1750 až 3000 otáčkami za minutu. Při klidné jízdě na pohodu jsme byli schopni jezdit v průměru kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů. Při svižnější, ke které síla motoru vybízí něco málo o litr vyšší. A to považujeme za velice příznivé hodnoty vzhledem k pohonu všech 4Motion a převodovce DSG.

Nyní jsme vyzkoušeli ještě nejsilnější zážehový přeplňovaný čtyřválec, rovněž v kombinaci se 7DSG. S výkonem 190 k v rozmezí od 4180-6000/min a točivým momentem 320 Nm, který je k dispozici už od 1500 otáček až do 4180/min je dostatečně silný na pohodlné cestování na dlouhé cesty. V průměru jsme dosáhli spotřeby maximálně do 8 litrů benzinu, zatímco na normálních silnicích byla minimálně o litr menší.

Otočným ovladačem si můžeme vybrat jeden ze čtyř režimů Street, Snow, Offroad a Offroad Individual s možnosti variabilního nastavení. Nechybí ani volič jízdních režimů s Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual, který mění nastavení převodovky a řízení, a také regulace podvozku DCC či adaptivního tempomatu.

Většinou jsme používali režim Sport, s nímž je jízda přeci jen živější a zábavnější, než v režimu Normal.

Ačkoliv je T-ROC vybaven pohonem všech kol s elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou u zadní nápravy, tak se světlou výšku 163 mm se hodí spíš jen na polní cesty. Hnací síla se dělí automaticky, aniž byste cokoliv postřehli. V případě potřeby, například na sněhu nebo blátě se připojí zadní náprava okamžitě.

Cenově se Volkswagen T-Roc pohybuje od 457 900 Kč za litrový tříválec, v základní výbavě a pohonem dvou kol. Verze 4Motion s 2.0 TS výhradně s převodovkou 7DSG a pohonem všech kol v nejvyšší výbavě Sport (v jiné se tato verze nedodává) přijde na 820 900 Kč. Ceny dieselů s pohonem 4x4 a mechanickou převodovkou ve druhé výbavě Design jsou od 700 900 Kč.

Přehled výbav na

https://www.volkswagen.cz/t-roc/informacni-material

Volkswagen
T-Roc si nás získal hlavně designem, silným zážehovým turbem, ale přesto nějak nechápeme, proč VW od dieselů ustupuje. Myslíme si, že se k nim zase časem vrátí.



Základní technické údaje

Motor: Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1984 cm³
Výkon: 140 kW (190 k) při 4180-6000/min
Točivý moment: 320 Nm při 1500-4180/min
Rychlost: 216 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,2 4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,4/5,7/6,7 l/100 km
Rozměry: 4234 x 1819 x 1531 mm
Rozvor: 2590 mm
Zav.prostor: 392/1237 l
Cena: 820 900 Kč (2.0 TSI Sport TDSG 4 Mot)



J.Lasík 19.12.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar