Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

VW Sharan 2.0 TDi DSG - komfortně v sedmi

V posledních letech přicházejí do módy spíš tzv. crossovery nebo chcete-li SUV, ale ještě před pár lety byl zájem především o velkoprostorové automobily MPV, které měla v nabídce celá řada výrobců. Ne, že by o ně nebyla dnes už taková poptávka, ale okruh automobilek se přeci jen zmenšil.

Najdeme je v podstatě jen u Fordu (Galaxy, C-max), Volkswagenu (Sharan) a Seatu (Alhambra) a na začátku, když se vrátíme do roku 1995, zjistíme, že u první generace šlo o společné dílo Volkswagenu a Fordu. Teprve v roce 2010 s příchodem nové generace přišel Volkswagen s vlastním modelem Sharan.


Pro MPV je nejvhodnější považujeme dvoulitrový turbodiesel v kombinaci s pohonem všech kol 4Motion a samočinnou převodovkou, v případě Sharanu sedmistupňovou dvouspojkovou DSG s možností manuálního řazení. Proto jsme také zvolili tuto variantu, ale se silnějším 2.0 TDi s výkonem 184 k, ale bez pohonu všech kol.


Potěší velice kultivovaným během i výborným odhlučněním. Vzhledem k tomu, že točivý moment 380 Nm začíná v 1750 otáčkách za minutu, tak citelný zátah pociťujeme už v 1600 otáčkách a síla vydrží až do 3000 otáček. Tyto hodnoty stačí na rychlost 213 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h pod devět sekund. To jen na okraj, mnohem důležitější je spotřeba. I přes vyšší hmotnost jsme se pohybovali v průměru kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů. Ale po normálních jízdách, ale svižné jízdě klesla o jeden litr.
Ruku v ruce s pohonnou jednotkou a optimálním zpřevodováním DSG jde také komfortní odpružení, podvozek dobře tlumí nerovnosti a přestože se v ostrých zatáčkách karosérie naklání, tak dobře drží stopu, na čemž se podílí i pohon všech čtyř kol.


Po modernizaci nenajdeme ani na karosérii ani v interiéru žádné převratné změny, snad až na nejnovější generaci multimediálního soustavy s dotykovým displejem. Vyznačuje se pohotovější odezvou a rychleji nabíhá. Buď již ve výbavě Highline nebo za příplatek můžete mít tzv.multikolizní brzdu, systém hlídání mrtvých úhlů, systém udržování jízdního pruhu, couvací asistent Park Assist třetí generace nebo adaptivní tempomat ACC.


Jak víme, u Volkswagenu se často drží zásady, proč něco měnit, když to funguje. Mnohem důležitější je u MPV vnitřní variabilita. VW Sharan nabízí sedm sedadel, přičemž poslední řada respektive dvě samostatná sedadla jsou zapuštěna do podlahy a v případě potřeby musíme vyjmout opěradlo a přiklopit sedák. Stejně jako u jiných automobilů jsou spíš nouzová. Výhodou je jejich ukotvení výše nad podlahou a sklon opěradla.
U Sharana se nám zamlouvala nízká hrana zavazadlového prostoru, velký otvor a vysoko se vyklápějící páté dveře. V sedmimístné variantě má zavazadlový pojme 300 litrů, v pětimístném pak 711 l a délka se prodlouží na 122 mm. Pokud sklopíme i druhou řadu, potom objem naroste až na 2297 litrů a délka kufru se prodlouží na 197 milimetrů, a to už převezete i větší předměty.


Kromě testované verze 2.0 TDI/184 k je v nabídce ještě slabší dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 k, obě jak s ručně řazenou převodovkou, tak automatem DSG 7. Ze zážehových přeplňovaných čtyřválců je k dispozici jen 2.0 TSI s výkonem 220 k, ale pouze s převodovkou DSG. Verzi4 Motion si můžete objednat s oběma diesely.


Pokud vám stačí Sharan pouze s pohonem dvou kol, potom si připravte 943 900 Kč za 2.0 TDi a manuální převodovku ve výbavě Comfortline. Testované provedení 2.0 TDI/184 s převodovkou DSG a vyšší výbavou Highline přijde na 1 085 000 Kč.

Přehled výbav najdete na https://www.volkswagen.cz/sharan/informacni-material

Volkswagen
Sharan boduje především variabilitou, silným a zároveň úsporným turbodieselem s patřičnou dynamikou i přesným řízením.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 135 kW (184 k) při 3500-4000/min
Točivý moment. 380 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 213 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,1/4,8/5,3 l/100 km
Rozměry: 4854 x 1904 x 1720 mm
rozvor kol: 2920 mm
Zavazadlový prostor: 300/711/2297 l
Cena: 1 085 900 Kč (2.0 TDI/135 kW DSG Highline)



J.Lasík 30.10.2017


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar