VW Passat CC 2.0 TDi - elegantní i komfortní
Automobilům značky VW rozhodně nelze upřít kvalitu a praktičnost po všech stránkách, ale jejich design bývá spíš konvenční, i když nadčasový. Chybí jim trochu „šmrnc“, aby se za nimi člověk otočil. Nejsou ale všechny stejné. Určitě to neplatí o nejnovějším modelu Scirocco nebo Passat CC.
Označení CC pro čtyřmístné kupé v tomto případě však neznamená, jako u jiných značek Coupe-Cabriolet, ale Comfort-Coupe. Toto označení je rozhodně na místě, protože výstižně a nejlépe vyjadřuje jeho charakter – vpředu komfort, vzadu kupé. Tím se také výrazně odlišuje od klasického VW Passat.
Vpředu i vzadu je originálnější, maska chladiče s chromem v horní části je širší, takže působí robustně. Z profilu zaujme klenutá střecha a prolis přes celý bok. Tmavé B-sloupky zvýrazňují tvary stylového kupé, od něhož si VW slibuje posílení image. Úzká boční okny a prolisy na bocích dávají vozu dynamický vzhled. Zadní velkoplošné svítilny zasahují do víka zavazadlového prostoru. Oproti Passatu je o 34 mm delší (4799 mm), o 35 mm širší (1855 mm), ale o 55 mm nižší (1417 mm). V rozvoru je delší o zanedbatelná dva milimetry.
Praktičnost kupé zvyšují 4 dveře s bezrámovými okny. Protože se otevírají pod velkým úhlem, tak při otevírání musíme dávat pozor otevírání ve stísněném prostoru.
Interiér vychází sice z Passatu, ale zhodnocují jej kvalitní materiály včetně ořechového dřeva a hliníkových doplňků, takže se blíží spíš Phaetonu, jehož styl se nezapře na přístrojové desce. Tříramenný kožený volant se silným věncem padne dobře do ruky, navíc je nastavitelný v obou směrech v dostatečném rozsahu.
Přístroje jsou podsvíceny bílou barvou a řada přístrojů se ovládá přes dotykový displej. Vedle řadicí páky je tlačítko ESP a parkovacího systému, vlevo od ovladačů světel je tlačítko elektromechanické ruční brzdy. K odjištění stačí jen přidat plyn.
Atraktivitu vnitřního prostoru zvyšuje bezpochyby dvoubarevné provedení černé a béžové nebo chromované rámečky kolem přístrojů.
Jedničku s hvězdičkou si zaslouží přední sedadla, mají správnou velikost i tvar. Vzadu jsou pouze dvě samostatná sedadla, když prostřední nahradila loketní opěrka se schránkou. Před koleny je místa na rozdávání, nad hlavou omezuje prostor střecha. Ale pokud neměříte víc než „metr devadesát“, tak nemusíte mít strach.
Zadní víko připevněné na dvou mohutných vzpěrách se vyklápí odjištěním loga VW nebo tlačítkem ve výplních dveří. Pod poměrně úzkým vstupním otvorem se otevře čalouněný zavazadlový prostoru o objemu 452 litrů.
Pro Passat je na výběr pět pohonných jednotek – tři zážehové 1.8 TSI/160 k, 2.0 TSI/200 k a 3.6 V6/300 k a vznětový čtyřválec 2.0 TDI ve výkonových variantách 140 k a 170 k. V našem případě poháněl vůz vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDi o výkonu 103 kW s vysokotlakým vstřikováním common-rail. I v chladu naskočil bez zaváhání hned po otočení klíčku, ani klepání se nijak výrazně neprojevovalo. V tu chvíli váháte, jestli je pod kapotou vůbec diesel. Hezky se rozbíhá už od volnoběhu, ve 2000 otáčkách chytí dech a vydrží s ním až do zhruba 5000. S tak vysokými otáčkami prakticky vůbec nejezdíte, zvláště když si na čtyřku vystačí tak asi s 2300/min.
Díky točivému momentu 320 Nm ve 1750/min se vyznačuje velkou pružností a ochotou zrychlovat. Už ve 1400 otáčkách můžete jet na „pětku“ třeba jen 60 km/h, na „šestku“ také 80 km/h. Na dva nejvyšší rychlostní stupně zvládnete větší část cestování, což vede k velice hospodárnému provozu. V průměru jsme jezdili za 5,5 litru. Při klidné jízdě po silnicích se můžete dostat i níže, naopak při rychlejší hravě překročíte šest litrů, což však na půl druhé tuny těžký automobil není špatné. Se šestistupňovou mechanickou převodovkou s krátkými drahami si rozumí dobře.
Díky komfortnímu pérování ani nezaregistrujete nerovnosti vozovky, v ostrých zatáčkách se nenaklání a výborný dojem podporují brzdy. Jen rychlost se trochu špatně odhaduje, protože se vám může zdát, že jedete pomaleji, než si myslíte.
Volkswagen Passat CC se dodává pouze v jedné výbavě, v níž najdeme například čelní, boční a hlavové airbagy, automatickou dvouzonovou klimatizaci, sportovní podvozek, sportovní sedadla, u řidiče elektricky nastavitelné, palubní počítač atd. Bohatá je rovněž příplatková výbava, jejíž seznam najdete na www.volkswagen.cz Připlatit si můžete třeba za elektronicky řízenou regulaci podvozku DCC s třemi režimy nastavení (ve standardu u benzin.motorů nad 147 kW a pro TD/125 kW), nebo za bixenonové světlomety nebo systém kontroly jízdy v pruzích či samočinný parkovací systém, adaptivní tempomat. Pak se může cena vozu klidně vyšplhat o 200 000 Kč.
Ceny Passatu CC začínají na 746 500 Kč (1.8), respektive od 757 800 Kč (2.0 TDI/103 kW). Navíc když porovnáme CC s klasickým sedanem se stejnou motorizací, a ve výbavě Comfort, tak zjistíme, že je kupé jen o 60 000 Kč dražší.
VW Passat CC se skutečně povedl po všech stránkách, zvláště když k prvotřídní technice a zpracování přidal tentokrát elegantní design, za kterým se kde kdo ohlédne. Označení CC opravdu nejlépe vystihuje jeho pojetí – praktické kupé a skvělý komfort pro dlouhé jízdy.
Základní technické údaje
Motor: Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4200/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750 – 2500/min
Rychlost: 213 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,5/4,8/5,8 l/100 km
Rozměry: 4799 x 1855 x 1417 mm
Rozvor kol: 2711
Objem zav. prostoru: 452 l
Cena: 757 800 Kč
Jindřich Lasík, 19.1.2009
Vpředu i vzadu je originálnější, maska chladiče s chromem v horní části je širší, takže působí robustně. Z profilu zaujme klenutá střecha a prolis přes celý bok. Tmavé B-sloupky zvýrazňují tvary stylového kupé, od něhož si VW slibuje posílení image. Úzká boční okny a prolisy na bocích dávají vozu dynamický vzhled. Zadní velkoplošné svítilny zasahují do víka zavazadlového prostoru. Oproti Passatu je o 34 mm delší (4799 mm), o 35 mm širší (1855 mm), ale o 55 mm nižší (1417 mm). V rozvoru je delší o zanedbatelná dva milimetry.
Praktičnost kupé zvyšují 4 dveře s bezrámovými okny. Protože se otevírají pod velkým úhlem, tak při otevírání musíme dávat pozor otevírání ve stísněném prostoru.
Interiér vychází sice z Passatu, ale zhodnocují jej kvalitní materiály včetně ořechového dřeva a hliníkových doplňků, takže se blíží spíš Phaetonu, jehož styl se nezapře na přístrojové desce. Tříramenný kožený volant se silným věncem padne dobře do ruky, navíc je nastavitelný v obou směrech v dostatečném rozsahu.
Přístroje jsou podsvíceny bílou barvou a řada přístrojů se ovládá přes dotykový displej. Vedle řadicí páky je tlačítko ESP a parkovacího systému, vlevo od ovladačů světel je tlačítko elektromechanické ruční brzdy. K odjištění stačí jen přidat plyn.
Atraktivitu vnitřního prostoru zvyšuje bezpochyby dvoubarevné provedení černé a béžové nebo chromované rámečky kolem přístrojů.
Jedničku s hvězdičkou si zaslouží přední sedadla, mají správnou velikost i tvar. Vzadu jsou pouze dvě samostatná sedadla, když prostřední nahradila loketní opěrka se schránkou. Před koleny je místa na rozdávání, nad hlavou omezuje prostor střecha. Ale pokud neměříte víc než „metr devadesát“, tak nemusíte mít strach.
Zadní víko připevněné na dvou mohutných vzpěrách se vyklápí odjištěním loga VW nebo tlačítkem ve výplních dveří. Pod poměrně úzkým vstupním otvorem se otevře čalouněný zavazadlový prostoru o objemu 452 litrů.
Pro Passat je na výběr pět pohonných jednotek – tři zážehové 1.8 TSI/160 k, 2.0 TSI/200 k a 3.6 V6/300 k a vznětový čtyřválec 2.0 TDI ve výkonových variantách 140 k a 170 k. V našem případě poháněl vůz vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDi o výkonu 103 kW s vysokotlakým vstřikováním common-rail. I v chladu naskočil bez zaváhání hned po otočení klíčku, ani klepání se nijak výrazně neprojevovalo. V tu chvíli váháte, jestli je pod kapotou vůbec diesel. Hezky se rozbíhá už od volnoběhu, ve 2000 otáčkách chytí dech a vydrží s ním až do zhruba 5000. S tak vysokými otáčkami prakticky vůbec nejezdíte, zvláště když si na čtyřku vystačí tak asi s 2300/min.
Díky točivému momentu 320 Nm ve 1750/min se vyznačuje velkou pružností a ochotou zrychlovat. Už ve 1400 otáčkách můžete jet na „pětku“ třeba jen 60 km/h, na „šestku“ také 80 km/h. Na dva nejvyšší rychlostní stupně zvládnete větší část cestování, což vede k velice hospodárnému provozu. V průměru jsme jezdili za 5,5 litru. Při klidné jízdě po silnicích se můžete dostat i níže, naopak při rychlejší hravě překročíte šest litrů, což však na půl druhé tuny těžký automobil není špatné. Se šestistupňovou mechanickou převodovkou s krátkými drahami si rozumí dobře.
Díky komfortnímu pérování ani nezaregistrujete nerovnosti vozovky, v ostrých zatáčkách se nenaklání a výborný dojem podporují brzdy. Jen rychlost se trochu špatně odhaduje, protože se vám může zdát, že jedete pomaleji, než si myslíte.
Volkswagen Passat CC se dodává pouze v jedné výbavě, v níž najdeme například čelní, boční a hlavové airbagy, automatickou dvouzonovou klimatizaci, sportovní podvozek, sportovní sedadla, u řidiče elektricky nastavitelné, palubní počítač atd. Bohatá je rovněž příplatková výbava, jejíž seznam najdete na www.volkswagen.cz Připlatit si můžete třeba za elektronicky řízenou regulaci podvozku DCC s třemi režimy nastavení (ve standardu u benzin.motorů nad 147 kW a pro TD/125 kW), nebo za bixenonové světlomety nebo systém kontroly jízdy v pruzích či samočinný parkovací systém, adaptivní tempomat. Pak se může cena vozu klidně vyšplhat o 200 000 Kč.
Ceny Passatu CC začínají na 746 500 Kč (1.8), respektive od 757 800 Kč (2.0 TDI/103 kW). Navíc když porovnáme CC s klasickým sedanem se stejnou motorizací, a ve výbavě Comfort, tak zjistíme, že je kupé jen o 60 000 Kč dražší.
VW Passat CC se skutečně povedl po všech stránkách, zvláště když k prvotřídní technice a zpracování přidal tentokrát elegantní design, za kterým se kde kdo ohlédne. Označení CC opravdu nejlépe vystihuje jeho pojetí – praktické kupé a skvělý komfort pro dlouhé jízdy.
Základní technické údaje
Motor: Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4200/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750 – 2500/min
Rychlost: 213 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,5/4,8/5,8 l/100 km
Rozměry: 4799 x 1855 x 1417 mm
Rozvor kol: 2711
Objem zav. prostoru: 452 l
Cena: 757 800 Kč
Jindřich Lasík, 19.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout