Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Passat Alltrack 2.0 TDi - do města i do terénu

V poslední době přicházejí do módy oplastované kombíky s větší světlou výškou a pohonem všech kol. Nejenže jsou vzhledově atraktivnější, ale dokáží zdolávat lehčí terén, i když jak jsme se přesvědčili, zvládnou často víc, než byste si mysleli.

V koncernu Volkswagen jsou tyto automobily dnes nazývána Scout (Škoda), Alltrack (VW), allroad (Audi) nebo X-perience (SEAT). My jsme si vyzkoušeli Volkswagen Passat kombi Alltrack v dieselové dvoulitrové verzi a s přímo řazenou mechanickou převodovkou.

Kdo by raději dvoustupňovou převodovku DSG, ten si může vybrat ze vznětových motorů ale s vyšším s výkonem 190 k nebo v případě dvojitého přeplňování 240 k. Ze zážehových pohonných jednotek je pro český trh k dispozici jen 2.0 TSI s výkonem 220 k. Všechny modely Alltrack jsou v provedení kombi Variant a s pohonem všech čtyř kol 4Motion s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.

Výkon 150 k a točivý moment 340 Nm, který je k dispozici už zhruba od 1700 až do 3000 otáček za minutu je pro kombi dostačující i při obsazení čtyřmi osobami. A rozhodně potěší průměrnou spotřebou, která se v našem případě pohybovala do šesti litrů, mimo obce pak lehce nad pět litrů nafty. Co pak chcete víc na „čtyřkolku“. Samozřejmě, pokud jsme se vydali mimo asfalt i mimo polní cesty, do lehčího terénu, tak spotřeba stoupla ruku v ruce s bleskovým připojením zadních kol. Ale nijak drasticky. Podvozek je navýšený o 27,5 mm na 1740 milimetrů.

Při jízdě v terénu vám pomůže ještě tlačítko offroad vedle řadicí páky. Slouží pro sjíždění prudkých svahů a nastaví stabilizaci.
Od klasické Passatu Variant poznáte Alltrack podle jiných nárazníků, krytů podvozku, černého oplastování prahů a podběhů. Atraktivní vzhled zadní části dodávají dvě chromované koncovky výfuku, přičemž pravá je falešná.


Výbava Alltracku je o něco bohatší, než u běžných Passatů, a prakticky už nemusíte nic přikupovat, i když seznam originálního příslušenství je hodně bohatý. Tak třeba můžete využívat monitorování celého okolí vozidla v úhlu 360°, samočinné parkování, včetně parkování s přívěsem, průhledový head-up displej, asistent dálkových světel, udržování jízdy v pruzích, sledování mrtvého úhlu řidiče, automatické otevírání a zavírání víka zavazadlového prostoru, navigace, elektronické uzávěry diferenciálu, kůží potažená sedadla, přední sedadla s masážní funkcí a aktivní klimatizací, světlomety LED s dynamickým přisvětlováním do zatáček, atd.


Volkswagen Passat Alltrack nejenže vypadá atraktivně a může být využíván jako manažerský automobil, tak je určitě mnohem univerzálnější než automobily kategorie SUV nebo různé crossovery. Za cenu 910 000 korun dostanete bohatě vybavené kombi střední třídy s výbornými jízdními vlastnostmi.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 340 Nm při 1750 – 3000/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/4,9/4,9 l/100 km
Rozměry: 4777 x 1832 x 1506 mm
Rozvor kol: 278í mm
Zavazadlový prostor: 639/1769 l
Světlá výška: 174 mm
Cena: 910 900 Kč

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar