Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Multivan T6 4Motion DSG - loučení s legendou

Není to tak dlouho, přesně v roce 2020, kdy Volkswagen Transporter oslavil sedmdesáté narozeniny. V roce 200..přišla šestá generace Transporteru/Mutivanu, která se stále ještě prodává, ale už současně s nastupujícím modelem T7. Ještě, než T6 zcela skončí, tak jsme podnikli poměrně dlouhý test.

Z užitkového VW Transporter byla odvozena velice oblíbená a žádaná osobní verze Multivan. Jeho obliba spočívá hlavně v univerzálnosti, variabilitě interiéru, v pohodlí i bohatou výbavou. A v neposlední řadě také ve vznětovém dvoulitrovém motoru s výkonem 110 k a 150 k, s dvojitým přeplňováním dokonce 204 k a točivém momentu 450 N v rozmezí od 1400 do 2250 otáček za minutu.


Prakticky hned po rozjezdu dokáže naftový dvoulitr udržovat konstantní rychlost, nemusíte ani řadit, to za vás udělá bezchybná převodovka DSG


Právě nejsilnější verzi s pohonem všech kol 4 Motion a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou jsme si vyzkoušeli. Jednalo se o sedmimístné provedení v konfiguraci 2-2-3, přičemž druhou řadu sedadel a lavici ve třetí řadě můžeme libovolně posouvat. Případně i vyjmout a získáte užitkovou dodávku.
Právě variabilita je silnou stránkou. Obě sedala druhé řady lze otočit o 180 stupňů, a protože jsou vybaveny vlastním bezpečnostním pásem, tak si lze za jízdy třeba povídat s dalšímu spolujezdci.


Posuvnou konzoli můžete rychle přeměnit na stoleček, s nímž můžete rovněž manipulovat dle libosti. A můžete si vyndat občerstvení. A kdybyste si chtěli na chvilku zdřímnout, tak k tomu vám poslouží poměrně jednoduchá manipulace se zadní lavicí. A hned máte lůžko. Doporučujeme, ale přibalit matraci nebo karimatku.


Řízení je možná ještě zábavnější než v osobním automobilu. Ze sedadla, které je dost vysoko, má řidič skvělý přehled o provozu a výhled dopředu i do boku. Navíc sedí dost vzpřímeně.
Potěšilo nás ovládání klasickými tlačítky jednak po stranách infotaimentu a také na volantu nebo panel na ovládání klimatizace.


K dispozici jsme měli vrcholnou verzi Highline, která nabízí snad všechno, nač si vzpomenete. Jako třeba elektricky ovládaná kožená sedadla, navigaci, adaptivní tlumiče, elektricky ovládané boční dveře a také už zmíněný pohon všech kol s uzávěrou zadního diferenciálu. Pro jízdu po nezpevněné cestě vám přijde vhod i světlá výška 178 milimetrů.



Původní hydraulický posilovač nahradil nový elektromechanický, a díky němu máte aktivní hlídání jízdních pruhů, automatický parkovací asistent a asistent pro vyjíždění z parkovacího místa, a Trailer Assis s funkcí asistenta pro kompenzaci bočního větru. Musíme říct, že funguje velice dobře, protože část cesty jsme absolvovali po německé dálnici při silném bočním větru.




Základní technické údaje


Motor: vznětový čtyřválec s dvojitým přeplňováním
Objem:1968 cm³
Výkon: 150 kW (204 k) při 4000/min
Točivý moment: 450 Nm při 1400-2250/min
Převodovka: 7 DSG
Pohon: 4Motion
Zrychlení 0-100 km/h: 10.1 s
Rychlost: 199 km/h
Kombin.spotřeba: 8,4 l/100 km
Rozměry: 4904 x 1906 x 1950 mm
Rozvor kol: 3000 mm
Světlá výška:178 mm
Poh.hmotnost: 3,3 t



JL 5.5.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar