VW Golf 2.0 TDi - král mezi kompakty
K prvnímu seznámení s vozem VW Golf šesté generace jsme si vybrali verzi s nejslabším dieselem – přeplňovaným dvoulitrem v základní výbavě Trendline. Zatím není jasné, jak dlouho zůstane tato pohonná jednotka v nabídce, protože jí má nahradit nový turbodiesel 1.6 TDI.
Podle některých pramenů má nový Golf se svým předchůdcem shodných osmdesát procent dílů, někdy se uvádí jen šedesát, ale v každém případě vychází ze stejné platformy, kterou používá Octavie. V našem automobilu najdeme sice rovněž verzi 2.0 TDI, ale ještě se vstřikováním čerpadlo-tryska (viz testy), zatímco v Golfu jsme si vyzkoušeli modernější variantu se vstřikováním common-rail. V každém případě se vyznačuje kultivovanějším chodem.
Oproti pět let staré generaci je současný Golf o zanedbatelných 5 milimetrů delší, ale o 20 mm širší, zatímco rozvor i výška zůstaly stejné.
Po celou dobu své historie, to znamená nějakých pětatřicet let, si Golf uchovává svoji siluetu, ale třeba dodat, že Walter de Silva odvedl se svým týmem skvělou práci, pokud jde o design. Držel se osvědčených tvarů, které se stále líbí, jinak by nebyl Golf nejprodávanějším automobilem v Evropě. Úzká tmavá horizontální přední maska se světlomety ve stylu Scirocco automobil opticky rozšiřují, stejně jako umístění delších a užších zadních svítilen. Z boku pak zaujme hlavně široký zadní sloupek.
Dveře můžeme otevřít do velkého úhlu, takže nastupování je hračkou. Přední sedadla potěší dobrým bočním tvarováním, vzadu je plochá lavice, posazená však o 45 mm výše než přední. A tak se na ní pohodlně usadí i dlouháni „metr devadesát“, aniž by se museli obávat o svoji hlavu anebo neměli kam složit kolena. Všechna sedadla jsou potažena příjemnou textilií a celý interiér působí útulně. Některé věci jako volant, ovládání klimatizace nebo přístroje jsou převzaty z modelu Passat CC. Nejmenší výhrady nemáme ani k tříramennému volantu, který se dobře drží, ani k řízení nebo řazení. Oboje jde lehce a přesně. Velké přístroje v samostatných tubusech jsou přehledné i v noci. Mluvit o kvalitách a dílenském zpracování by bylo v případě Golfu stejně jako ostatních modelech VW, nošením dříví do lesa.
Vůz poháněl už zmíněný 2.0 TDI, který se vstřikováním common- rail poskytuje výkon 110 k a točivý moment 250 Nm už ve 1750 otáčkách za minutu. Je určen pro nenáročné řidiče, kteří preferují poklidnou jízdu za málo peněz. Neoslnil sice převratnou dynamikou, ale za to se spokojil v průměru kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů. Na běžných silnicích ještě o nějaké desetinky méně. Je spojen s klasickou pětistupňovou manuální převodovkou s přesným a lehkým chodem. Místo šestky jsme se museli spokojit „jen„ s pětkou, ala zato s dlouhým převodem.
Podvozek, vpředu McPherson, vzadu čtyřprvkové zavěšení kol, se dobře vypořádá s nerovnostmi a zaručuje pohodlnou jízdu. Pečlivé nastavení představuje kompromis komfortu, pocitu jistoty a přesného ovládání.
Volkswagen Golf se dodává na český trh sice jen ve dvou stupních výbavy – Trendline a Highline, ale zato s bohatým seznamem příplatkové výbavy, jak ostatně zjistíte na www.volkswagen.cz
Základní výbava Trendline zahrnuje mj. sedm airbagů (včetně kolenního), systémy ESP, ABS, ADS, asistent rozjezdu do kopce, klimatizaci Climatic, radio s CD-MP3, palubní počítač, kotoučové brzdy na všech kolech, volant výškově i podélně stavitelný, halogenové světlomety s denním svícením, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka atd.
VW Golf vždy platil za etalon nižší střední třídy a nejinak je tomu také v šesté generaci, která je zase o stupeň výš a má nejlepší předpoklady rozšířit dosud více než padesát milionů spokojených zákazníků, kteří si od roku 1974 pořídil Volkswagen Golf. Zároveň slouží, a právem, jako vzor a měřítko pro ostatní kompaktní automobily.
Provedení s testovaným dvoulitrem TDI přijde na 469 700 Kč, zatímco nejlevnější golf 1.4 lze pořídit za 359 900 Kč
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 81 kW (110 k ) při 4100/min
Toč.moment: 250 Nm při 1750/min
Rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,4/4,0/4,9 l/100 km
Rozměry: 4199 x 1786 x 1479 mm
Rozvor kol: 2578 mm
Objem zav.prostoru: 350/1305 l
Cena: 469 700 Kč (2.0 TDI Trendline)
Jindřich Lasík, 1.4.2009
Oproti pět let staré generaci je současný Golf o zanedbatelných 5 milimetrů delší, ale o 20 mm širší, zatímco rozvor i výška zůstaly stejné.
Po celou dobu své historie, to znamená nějakých pětatřicet let, si Golf uchovává svoji siluetu, ale třeba dodat, že Walter de Silva odvedl se svým týmem skvělou práci, pokud jde o design. Držel se osvědčených tvarů, které se stále líbí, jinak by nebyl Golf nejprodávanějším automobilem v Evropě. Úzká tmavá horizontální přední maska se světlomety ve stylu Scirocco automobil opticky rozšiřují, stejně jako umístění delších a užších zadních svítilen. Z boku pak zaujme hlavně široký zadní sloupek.
Dveře můžeme otevřít do velkého úhlu, takže nastupování je hračkou. Přední sedadla potěší dobrým bočním tvarováním, vzadu je plochá lavice, posazená však o 45 mm výše než přední. A tak se na ní pohodlně usadí i dlouháni „metr devadesát“, aniž by se museli obávat o svoji hlavu anebo neměli kam složit kolena. Všechna sedadla jsou potažena příjemnou textilií a celý interiér působí útulně. Některé věci jako volant, ovládání klimatizace nebo přístroje jsou převzaty z modelu Passat CC. Nejmenší výhrady nemáme ani k tříramennému volantu, který se dobře drží, ani k řízení nebo řazení. Oboje jde lehce a přesně. Velké přístroje v samostatných tubusech jsou přehledné i v noci. Mluvit o kvalitách a dílenském zpracování by bylo v případě Golfu stejně jako ostatních modelech VW, nošením dříví do lesa.
Vůz poháněl už zmíněný 2.0 TDI, který se vstřikováním common- rail poskytuje výkon 110 k a točivý moment 250 Nm už ve 1750 otáčkách za minutu. Je určen pro nenáročné řidiče, kteří preferují poklidnou jízdu za málo peněz. Neoslnil sice převratnou dynamikou, ale za to se spokojil v průměru kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů. Na běžných silnicích ještě o nějaké desetinky méně. Je spojen s klasickou pětistupňovou manuální převodovkou s přesným a lehkým chodem. Místo šestky jsme se museli spokojit „jen„ s pětkou, ala zato s dlouhým převodem.
Podvozek, vpředu McPherson, vzadu čtyřprvkové zavěšení kol, se dobře vypořádá s nerovnostmi a zaručuje pohodlnou jízdu. Pečlivé nastavení představuje kompromis komfortu, pocitu jistoty a přesného ovládání.
Volkswagen Golf se dodává na český trh sice jen ve dvou stupních výbavy – Trendline a Highline, ale zato s bohatým seznamem příplatkové výbavy, jak ostatně zjistíte na www.volkswagen.cz
Základní výbava Trendline zahrnuje mj. sedm airbagů (včetně kolenního), systémy ESP, ABS, ADS, asistent rozjezdu do kopce, klimatizaci Climatic, radio s CD-MP3, palubní počítač, kotoučové brzdy na všech kolech, volant výškově i podélně stavitelný, halogenové světlomety s denním svícením, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka atd.
VW Golf vždy platil za etalon nižší střední třídy a nejinak je tomu také v šesté generaci, která je zase o stupeň výš a má nejlepší předpoklady rozšířit dosud více než padesát milionů spokojených zákazníků, kteří si od roku 1974 pořídil Volkswagen Golf. Zároveň slouží, a právem, jako vzor a měřítko pro ostatní kompaktní automobily.
Provedení s testovaným dvoulitrem TDI přijde na 469 700 Kč, zatímco nejlevnější golf 1.4 lze pořídit za 359 900 Kč
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 81 kW (110 k ) při 4100/min
Toč.moment: 250 Nm při 1750/min
Rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,4/4,0/4,9 l/100 km
Rozměry: 4199 x 1786 x 1479 mm
Rozvor kol: 2578 mm
Objem zav.prostoru: 350/1305 l
Cena: 469 700 Kč (2.0 TDI Trendline)
Jindřich Lasík, 1.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout