Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Caddy na cesty i na spaní

Užitkový automobil Volkswagen Caddy není na trhu úplnou novinkou, už delší dobu se pár měsíců dodává v několika různých modifikacích, z nichž nás zaujal Life s výbavou Tramper. Toto provedení vlastně spojuje tři typy automobilů v jeden.

Model Caddy Life Tramper, který upoutá hned nápadným 


zbarvením, můžete vlastně používat jak na denní ježdění, tak díky přepážce N1 rovněž k podnikání a ještě s ním můžete vyrazit na výlet, aniž byste museli shánět noclehy nebo spát ve stanu. Jedinou nevýhodou je, že v něm mohou spát  

pouze dvě osoby, dalším nezbude nic jiného než stan nebo „pod širákem“. Při běžném ježdění se vyplatí určitě demontovat dvoulůžko, abyste mohli lépe využívat ložnou plochu. Je to sice pracné, ale vyplatí se. 


V našem případě jsme měli verzi vybavenou navíc přepážkou N1. Pokud chceme lůžko rozložit, musíme nejdříve posunout dopředu přední sedadla, sklopit opěradlo druhé řady a na ně překlopit horní část ocelové přepážky. Pak teprve  

vznikne postel o velikosti 2 x 1,1 metru. Po jejích stranách máme k dispozici celkem čtyři odkládací vaky na drobnosti.

Tento paket označený jako Tramper, do něhož  

patří ještě mj. zatemnění po celém obvodu prostoru k nocování, vnitřní osvětlení, potahy sedadel „La Strada“ nebo kontrola napětí akumulátoru přijde s DPH na ca 56 tisíc korun. Pokud chcete ještě hliníkový skládací stolek a dvě  

židle musíte si připlatit osm a půl tisíce. Ještě si lze pořídit praktický stanový přístřešek za 15 500 Kč. Stan o půdorysu 2,3 x 2 metry má dva boční vchody a okénko se síťkou proti hmyzu. Připevní se na otevřené zadní dveře a stanovými kolíky. Stanem jste chráněni před nepřízní počasí a nebo jej 

můžete využít jako kuchyňku. Na přání se dodává elektrické posuvné nebo výklopné střešní okno.

Pro model Life jsou k dispozici celkem čtyři pohonné jednotky – dva benzinové čtyřválce 1.4 a 1.6 a turbodiesel 1.9 ve dvou výkonových provedení. My jsme zkoušeli silnější verzi (105 k), jenž si s vozem velice dobře poradí, stejně jako s pětistupňovou mechanickou převodovkou. Jak je již u těchto motorů zvykem, a vzhledem k tomu, že nejde o sportovně laděný automobil, dosahuje velice slušné průměrné spotřeby. Na sto kilometrů lze počítat se spotřebou mezi 6 až 6,5 litry nafty.

Jednoduchá přístrojová deska je přehledná, na úrovni ostatních modelů VW Caddy. Zpracování je přesné, přední sedadla pohodlná a ačkoliv je vůz pětimístný, prostřední zadní sedadlo je o dost užší. Praktickým doplňkem sériové výbavy jsou rozhodně boční posuvné dveře po obou stranách vozidla. V základu nechybějí čelní airbagy, boční airbagy vpředu, posilovač řízení Servotronic, ABS, ASR, MSR nebo stropní odkládací prostor nad řidičem a spolujezdcem.

Volkswagen Caddy Life Tramper je ideálním automobilem pro dva mladé lidi, kteří rádi cestují z místa na místo. A ani přes týden jim automobil nemusí zahálet.



Základní technické údaje
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1896 cm³
Výkon: 77 kW (105 k) při 4000/min
Toč.moment: 250 N.m při 1900/min
Rychlost: 166 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,3 s
Spotřeba
(město/mimo město/kombin.): 7,4/5,4/6,1 l/100 km
Rozměry: 4405 x 1531 x 1833 mm
Rozvor: 2682 mm
Cena: 350 392 Kč, bez DPH (základní)
480 483 Kč bez DPH (sériová výroba)
548 338 Kč bez DPH (testovaná verze)



Jindřich Lasík, 6.11.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar