Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Caddy 2.0 TDi - komfortně a hospodárně

Potřebujete přes týden převážet zboží nebo větší zavazadla, případně pět až sedm osob, nebo oboje dohromady? A víkendy trávit s rodinou a nechcete si kupovat druhý automobil? Nabídka v tomto směru není právě dvakrát velká. Ale přeci takový automobil najdete – VW Caddy, ev. Caddy Maxi.

Přechod na novou platformu MQB (mj. Golf, Octavia) je patrný již při prvním pohledu na dynamičtější proporce. Designéři využili vhodné technické základny a navrhli mimořádně charismatickou a aerodynamickou karoserii.

S délkou čtyři a půl metru a rozvorem 2,7 metru je Caddy páté generace si nezadá s osobním automobilem, ale jen málokterý se může pochlubit velkým vnitřním prostorem, a ještě zavazadlovým prostorem o objemu 760 litrů. Navíc je takřka čtvercového půdorysu se šířkou 1340 mm, mezi podběhy 1190 mm. Výhodou je i nízká nakládací hrana. Na rozdíl od předchozí generace je k dispozici pouze s velkými zadními výklopnými dveřmi. Boční posuvné dveře jsou vlevo i vpravo také už v základu.

Z předních vyvýšených a hodně pohodlných sedadel je výborný výhled (dozadu díky velkým vnějším zpětným zrcátkům), multifunkční volant má příjemně tvarovaný věnec potažený kůží. Řadicí páka je hezky po ruce, ale všechny funkce se ovládají výhradně přes displej jako u všech koncernových vozů. Světla dokonce ba dotykové lesklé ploše. Kdyby alespoň klimatizace a radio zůstaly klasickými ovladači. V základní výbavě je pouze 6,5placový displej. Sice malý, ale funguje rychle a přehledně, a to je určitě plus.

Sedadla druhé řady jsou dělená 1/3 a 2/3 a můžeme je i vyjmout, ale manipulaci doporučujeme provádět raději ve dvou. Sedadla jsou dostatečně pohodlná, jen sedíte trochu víc vzpřímeně. Vyjmout můžeme i sedadla třetí řady. Pak dostaneme objem zavazadlového prostoru 760 litrů, po vyjmutí druhé řady až 2556 litrů.

Ze zážehových motorů je v nabídce pouze přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 114 k. Není divu, protože pro vozy této kategorie je přeci jen vhodnější dvoulitrový turbodiesel ve výkonových variantách 75 k, 102 k a 122 k.

My jsme se vydali zlatou střední cestou, protože ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou se nám zdá jako optimální. Největšího výkonu75 kW dosahuje v rozmezí 2450 až 4400 otáček za minutu. Točivý moment 280 Nm lze využívat v širokém rozpětí středních otáček od 1500 do 2500/min. Ani nás nepřekvapil kultivovaností a tichým během.

S „té-dé-íčkem“ (stříbrný)jsme jezdili v průměru se spotřebou kolem pěti litrů nafty. Při plném zatížení nebo na dálnici, kde je třeba počítat s vyšší stavbou, může spotřeba atakovat i šestilitrovou hranici, ale to musíte jet na hranici povolených limitů. Dvoulitrový turbodiesel je dostatečně živý i při obsazení pěti osobami a nemusíte se obávat ani předjíždění. Navíc svižná jízda není vykoupena vyšší spotřebou, ale vyšší cenou vozu než u zážehové verze.


U Caddy nás překvapily výborné jízdní vlastnosti, byť je vybaven vzadu tuhou nápravou odpruženou listovými pery místo klasických vinutých pružin. Díky tomu můžete naložit až 778 kilogramů. V zatáčkách se nenaklání a dobře udržuje směr.

Akční ceny začínají na 519 000 Kč (2.0 TDI 75), u zážehové verze na 549 183 Kč. Testované provedení přijde na 594 694 Kč


Kompletní přehled cen a výbav:
file:///C:/Users/jindra/AppData/Local/Temp/20210902-caddy.pdf


Podrobný popis VW Caddy páté generace na:


https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Volkswagen-Caddy-slavi-svetovou-premieru-v-Dusseldorfu/


Volkswagen
Caddy Maxi může označit za rodinný minivan s komfortem a řízením osobního automobilu. Volkswagenu jak u něj zvykem i tomto případě potvrzuje, že v jednoduchosti je krása. Caddy je prostorný automobil pro rodiny, a v případě vznětové verze i hospodárný. Záleží jen, jakou variantu si zvolíte.


A perlička na závěr. Několikrát se nás lidé ptali, zda jde o elektromobil. Asi jako důsledek neustálého opakování, že VW jde cestou elektrifikace. Usuzoval tak podle „chybějící“ masky a mřížkování v nárazníku.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1948 cm³
Výkon: 72 kW (102 k) při 2450-4400/min
Točivý moment: 280 Nm při 150é-2500/min
Převodovka: manuální šestistupňová
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.):6,0/3,9/4,7 l/100 km
Rozměry:4500 x 1855 x 1823 mm
Rozvor kol: 2755 mm
Objem zav.prostoru: 760/2556 l
Cena: 594 694 Kč



JL 15.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar