Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Verso 1.6 D-4D s motorem BMW

Dnes už sotva najdeme automobil, který by celý pocházel od jediného výrobce. To už dávno neplatí. Jedním z typických příkladů je třeba i Toyota Verso, původem je z Japonska, ale turbodiesel 1.6 je od BMW a vyrábí se v Turecku.

Modelu Verso dlouho chyběl v nabídce slabší vznětový přeplňovaný čtyřválec, tak kolem 80 kW, neboť až donedávna si mohli zákazníci vybrat mezi motory 2.0 D-4D o výkonu 91 kW nebo 2.2 D-4D s 110 kW. Teď se situace změnila. Zatímco BMW si v rámci spolupráce „vypůjčilo“ od Toyoty hybridní pohon, tak Japonci výměnou získali motor 1.6 D-4D, a právě ten poháněl přední kola testovaného automobilu. Ještě dodejme, že kromě výše zmíněných vznětových pohonných jednotek si lze zvolit zážehový čtyřválec 1.6 16V s výkonem 97 kW nebo 1.8 a 108 kW.

Řekněme si tedy několik základních údajů. Z objemu 1.6 poskytuje výkon 82 kW ve čtyřech tisících otáčkách a točivého momentu 270 Nm dosahuje už od 1750 až do 2250/min. Turbodiesel rozhodně potěší jemným naladěním a plynulým a pružným zátahem od volnoběžných otáček a silou v rozsahu středních otáček. Německou kvalitu rozhodně nezapře. Přestože z 0 na 100 km/h zrychlí pod třináct sekund, tak s ním můžeme jezdit i hezky svižně a dynamika není rozhodně špatná. Toyota Verso si nedělá ambice být sportovním automobilem, jde vyloženě o rodinný model, u něhož kladou zákazníci hlavně důraz na hospodárnost A ta je u Versa s „jedna-šestkou“ víc než zajímavá. V průměru jsme jezdili kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů. A ještě něco, motor je i skvěle odhlučněn a je výborně sladěn se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Řazení pákou, kterou máme hned po ruce, jde zlehka a přesně.

Možná se někomu nebudou zamlouvat centrálně umístěné analogové přístroje, ale my jsme s nimi žádný problém neměli, potěšili nás i kvalitní materiály.
Interiér je díky výšce 1,6 metru prostorný i pro pět cestujících (třetí řadu si lze zakoupit za 17 000 Kč), v předních sedadlech dobře tvarovaných a s příjemnou textilií se dobře sedí i na delších cestách. Také vzadu si mohou cestující užívat komfortu na samostatných sedadlech, která lze posouvat podélně nebo i sklápět opěradla. Velikost zavazadlového prostoru je podle nás dostačující, byť je třeba menší než u konkurence. V základu má objem 494 litrů a po sklopení zadních opěradel se zvětší na tisíc litrů, přičemž podlaha je zcela rovná, bez jediného schodu.

Nejlevnější Toyotu Verso se zážehovým motorem 1.6 můžete mít v současné době za 429 900 Kč v základní výbavě Power, zatímco za nový turbodiesel 1.6 D-4D si musíte připlatit 50 000 Kč. Každý si tak může hned spočítat, jaká verze se mu vyplatí. Testované Verzo bylo ve druhém stupni výbavy Active v ceně 504 900 Kč a zahrnuje mj. sedm airbagů, prakticky všechny bezpečnostní systémy (ABS, ASR, VSC+, TRC) ale i asistent rozjezdu do kopce, systém Start/Stop, tempomat s omezovačem rychlosti (v rámci paketu Business), zadní parkovací kameru, manuální klimatizaci nebo samočinnou jako součást paketu Comfort, posuvná samostatná sedadla druhé řady s nastavením sklonu opěradla, elektricky ovládaná okna, volant nastavitelný ve dvou osách atd. Kompletní seznam najdete na www.toyota.cz
Toyota
Verso s novým přeplňovaným vznětovým motorem 1.6 je určitě vítaným zpestřením nabídky a nám se velice zamlouvala, a určitě nejsme sami, koho osloví. Vůbec se není třeba bát menšího objemu čtyřválce.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 82 kW (111 k) při 4000/min
Točivý moment: 270 Nm při 1750 – 2250/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.) 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Rozměry: 4460 x 1790 x 1620 mm
Rozvor: 2780 mm
Zav. prostor: 484 – 1004 l
Cena: 504 900 Kč



J.Lasík 22.7.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar